Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. oktoober 2004 23:02
Tagasi
Trüki lehekülg

Sõiduautode ralli- ja autokrossi sarjad liidetakse

Kommentaare lisatud: 49

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
alex, 03.11.2004 23:07
to okivonsuur.Mis seitsmest sa jurad,tegelikult oli 6 etappi.3krossirajal ja 3rallikrossirajal.Paistab,et oled üks tuline Vasalemma raja fänn aga kahjuks läks nati nihu.Tore oleks, kui sellest oma järeldused tehakse.

Okivonsuur, 03.11.2004 21:35
to mihkel

No kui sinu arust on seitsmest kolm etappi mõned pluss ärajäänud etapp.no jahh siis pole sinuga küll midagi teha.

Hillar, 02.11.2004 17:28
Üks aspekt veel.Nimelt pealtvaatajate mugavus.Esmapilgul võibolla tähtsusetu asi,aga...Sellele juhtis minu tähelepanu inimene kes on ise aastaid autosporti toetanud.Miks peaks üks normaalne eesti inimene tulema kuhugile pärapõrgusse(Tln-st välja), istuma päev otsa kuskil tolmus ja mürinas? Kui keegi ütleb, et see ala teda huvitab, on hästi.Kuid naised ja lapsed- miks nemad peaksid tulema? Ega peagi, aga paljud pered valivad siiski endale mõnusama ajaviitevormi.
Infopuudus võistlustel- see on väga valus teema.Seistes kuskil kommentaatorist eemal(kasvõi boksis) ei kuule ju midagi.Samuti ei tea ju mis rajal toimub, kes millise autoga sõidab ja mis mees ta üldse on.Need on teemad millega on siiski vähe tegeldud.Samuti võistluste ajastus kipub vahel langema kokku mingi huvitavama üritusega(seda ei ole paraku võimalust väga muuta)Ma arvan, et need teemad on tulevikus pealtvaatajaskonna suurendamisel võtmeküsimused.
Mis kasu sponsorid sellest saavad? Vot see on minu meelest natuke mööda küsimus.Miks siis teatud spordialadesse ikkagi investeeritakse? Vastus on ikka selles, et huviliste ring on kümmnetes kordades suurem.

aivar, 02.11.2004 15:29
... sponsori silmis teeb ta teene kodanik AO-le, mitte autovõistluse korraldajale. kui pragmaatiliselt mõelda, tabad end ikka ja jälle küsimast - milleks seda mulle vaja on? parimal juhul saad paar tänusõna mõnelt võistlejalt. aga palju tõenäolisem on lootus sõimata saada, kui oled mõne näpuka sisse lasknud (näiteks raha eest palgatud kellabrigaad toodab praaki). ma ei tea, võib-olla olen ise loll, aga vähemalt seni pole mul küll korraldamise eest õnnestunud sentigi teenida. ja veel: sponsor ütleb, et milleks talle seda vaja on? olgem ausad - kui pealtvaatajaid on isegi 10 000, ei too võistlusautole kleebitud logo sponsorile suurt sittagi tagasi. eesti tingimustes vähemalt mitte.

seega - rohkem tolerantsi, sõbrad. ainult üheskoos - sõitjad, pealtvaatajad, eal, korraldajad - saab asja paremaks muuta. kus viga näed laita, seal mine ja laida, aga peale laitmist asu ka aitama.

aivar, 02.11.2004 15:28
müümisest - siin näen ainsat lahendust EAL-is. tänavu, kui läbi hooaja kestis TV-saade LX Power, on muutunud ka autosport populaarsemaks kui kunagi varem. sest just TV on see jumal, mis ala vastu huvi tekitab. korraldaja üksi aga ei suuda TV-d oma üritusel kinni maksta (ilma nad ei tule) ja kui suudabki, siis sellistel juhuslikel asjadel suurt mõju pole. seega - sel aastal oli EAL siiski tubli - LX Power propageeris ala kenasti (ma küll ei tea, kes ja kui palju selle saate eest maksis, kuuldavasti oli kõik sponsorite, peamiselt Ohtla raha ja suured tänud selle eest).

järgmisel hooajal peaks sama trikki üritama ülejäänud meediaga. rallidel ajakirjanikud juba käivad, muudel üritustel mitte. kuna ise teenin leiba sama tööga, siis tean üsna täpselt ajakirjanike mõttemaailma - ega kui neil peatoimetaja käsku või väikest boonust ootamas pole, ega nad siis ikka ei viitsi küll end mõnustast toimetusest kusagile Varstusse krossile ajada. kuigi "ei viitsi" on natuke pahasti öeldud - loomulikult on iga väljasõit kulu, (ajakirjanikul aga reeglina ajatöö - tema käest nõutakse täiskirjutatud lehekülgi, mitte reportaazhe kusagilt Kapa-Kohilast), võistlused toimuvad nädalavahetustel (aga ajakirjanik tahab ka puhata), lisaks eelistavad lehed olümpiaalasid.

sponsoritest: olen endale ära tõestanud, ja ilmselt on seda teinud kõik korraldajad, et toetust on VÕIMALIK saada. ainult et see käsi pikas käimine on väga närune amet, vähemalt minule. ja sponssi saad ikka tuttavalt, ei kusagilt mujalt. lisaks ons vähemalt minul jäänud mulje, et toetust ei anta mulle mitte kui korraldajale, vaid kui minule isiklikult. sponsori silmis teeb ta teene kodanik AO-le, mitte autovõistluse korrald

aivar, 02.11.2004 15:28
rohkem aruteluks kui moraaliotsimiseks panen kirja oma mõned mõtted. vaevalt, et need kedagi targemaks teevad, aga ehk aitavad mõista mõningaid protsesse.

märksõna "pealtvaatajad": tegelt paras keemia, mõni targem mees suudaks sel teemal lausa magistritöö kirjutada.

olen ise aastat kümme erinevate võistluste ja ürituste korraldamisega kokku puutunud, peamiselt muidugi autospordi-alastega. ning jõudnud järeldusele, et üldistavaid järeldusi teha ei saa. ühel heal päeval publik lihtsalt tuleb ja teisel mitte. korraldaja võib ka pea peal seista - see ei muuda suurt midagi.

seda tean küll, et publik on nö "pikkade juhtmetega". selleks, et ta ikka ja jälle vaatama tuleks, pead 3-4 üritust järjest vähemalt hindele "hea" tegema (seda muidugi publiku vaatenurgast - sõitjate arvamusega on siin vähe ühist. publik tahab ikka "katuseid" või vähemalt mõlkis plekke, paljusid võistlejaid, möödasõite jne.). piisab sul vaid ühel korral kehvasti korraldada, kui publik unustab sind kohe ära ja järgmistel kordadel ei tule. ja muide - iga kord ei sõltu asjad isegi mitte sinust, vaid hoopis mõnest teisest korraldajast -tema pani käki maha, aga publik ei tule ka sinu juurde, sest "eelmine võistlus oli ju jama"

ühes varasemas kommentaaris kirjutasin, et EAL peaks kuidagi hindama korraldajaid. olen jätkuvalt seda meelt. esiteks see motiveeriks korraldajat (ja tema sponsorit), teiseks oleks korraldajal oma publikule ja sponsorile midagi nö ette näidata (võistlejad teavad isegi, kes ja kuidas korraldab).

müümisest - siin näen ainsat lahendust EAL-is. tänavu, kui läbi hooaja kestis TV-saade LX Power, on muutunud ka auto

Hillar, 02.11.2004 10:27
To Aivar:Meie krossi probleem ongi selles, et kõik on sõitjatekeskne. Niikaua kui pealtvaatajaid pole, pole ka korralikke sponsoreid st pole ka raha, et "autosid remontida" jne.See polnud mõeldud etteheitena, see on ju kurb tõsiasi.Seda laused on mulle korduvalt öelnud paljud kelle poole on saanud rahastamisprobleemidega pöörduda.Mõte on lihtne:"tooge pealtvaatajad raja äärde ja teil saab olema ka raha" Hetkeseis on nutune -kui teha midagi sõitjatele vastukarva siis lahkuvad needki vähesed sõitjad aga see mida nad seal praegu teevad, ei huvita laiemaid masse.

vaade, 01.11.2004 22:14
kui rada on möödasõiduks piisavalt lai, siis on ka oluline et selle pinnakatte kõvadus - näiteks Taalis pühitakse lahtine kruus ideaaltrajektoorist kõrvale ja sealt pehmelt alalt möödasõitu üritaja kaotab ise mitu kohta.

mihkel, 01.11.2004 17:08
vaidleks vastu selles osas et kiiretel laugjatel radadel möödasõite vähe. Vastupidi mööda sõitta lihtsam, ainult et taali küll selliste radade hulka ei kuulu. Pidasin silmas rohkem Bauska ja näiteks veel Plunge rada. Sellistel radadel ei sõideta ka nii palju autosid sodiks kui eestis kus puhtalt mööda sõitta tänu kitsastele kurvidele väga raske.

aivar, 01.11.2004 14:08
ja lõpuks: arvan, et mingit "actionit" publik järgmisel aastal siiski näeb. nimelt on vähemalt hetkel valitsemas seisukoht, et veokad hakkavad kõikidel radadel, kaasa arvatud RK radadel, võistlema krossi reeglite põhjal, ehk siis kuni 12 autot korraga rajal ja finaalis 12 ringi ning poolfinaalides 8 ringi järjest. kalender pole küll koos, kuid nagu ma aru olen saanud, toimuvad osad etapid paraleelselt sõidukate RK-ga (mainitud RK radadel). eks näis, mis saab ja kuidas publik selle vastu võtab (teatud kahtlusi muidugi on, eeskätt korraldusliku poole pealt).

aivar, 01.11.2004 14:07
ütleks ka siis sõna sekka... Ove jutt on täiesti õige, kuid seda pealtvaataja ja "müümise" seisukohalt. paraku ei too aga hea "müük" vähemalt tänase päevani võistlejale suurt midagi sisse - sõidad oma auto autokrossis sodiks, saad kümnenda koha ja kiituse pealtvaatajalt, "et vaata kui ägedalt pani". paraku selle kiitusega autot üles ei ehita.
minu arvates ongi see peamine põhjus, miks võistlejad just RK reeglite järgi sõitmist eelistavad - kulud tunduvad justkui väiksemad. kujutagem Vasalemma rajal toimuvat võistlust krossi reeglite põhjal - kui palju sealne asfalt ainuüksi rehvi "sööb". ma pakun, et igaks stardiks tuleb uus jooks rehve alla panna. ja kui tegija tahad olla, siis slikke, mitte mingeid vanu protikumme.

to mihkel: kirjutad: "Rohkem kiireid laugjate kurvidega radu.." minu arvates oled valel teel - kiirel laugjate kurvidega rajal möödasõite praktiliselt pole (a la Taali, kus ainsad head möödasõidukohad on just pika sirge järel asuvas aeglases kurvis või S-is). muidugi, raske on mööda sõita ka purjus maona vonkleval Elva rajal, aga seal on küsimus rohkem laiuses, mitte kurvide kraadides.
Praegune seis Eestis on selline, et põhiliselt kasutatavad rajad (Vaslm, Taali, Saar) on siiski RK rajad. Kui neil sõita AK reeglite põhjal, siis ma kardan, et läheb suureks lõhkumiseks, sest rajad on kiired, aga kitsad. Pole kahjuks oma silmaga Tääksid näinud - väga võimalik, et see on puhas nn krossirada.
ja lõpuks: arvan, et mingit "actionit" publik järgmisel aastal siiski näeb. nimelt on vähemalt hetkel valitsemas seisukoht, et veokad hakkavad kõikidel radadel, kaasa arvatud RK radadel, v&otild

mihkel, 31.10.2004 20:04
see aasta oli Nez ikka krossi reeglite järgi, ainult mõni rada oli rallikrossi oma.

to siim, 31.10.2004 17:50
seal koosolekul räägiti

Okivonsuur, 29.10.2004 21:16
to siim

sõideti ju see aastagi osa NEZ etappe rallikrossi reeglite järgi.

to alex

No ma arvan,et osa Superkrossi etappe ikka seal sõidetakse

to T.Kutsar

Kas see protokoll on ainult koosolekul osalejatele või tutvustatakse seda ka laiemale avalikusele

siim, 29.10.2004 19:48
to 'to mihkel':
On see info lambist võetud või pärineb kusagilt tõsiseltvõetavast kohast?

to mihkel, 29.10.2004 14:55
NEZ-i sõidetakse järgmine aasta ka rallikrossi reeglite järgi.

alex, 28.10.2004 13:40
100% Ovega nõus,et autokross pakub pealtvatajatele ka midagi.Sel aastal tekkis ju uus rada juurde,TÄÄKSI,mis on kindlalt autokrossi jaoks tehtud.Kahju lihtsalt,kui järgmine aasta seal midagi ei toimu,inimesed palju vaeva näinud ja tuleviku suhtes suured plaanid veel rajaga.Tehnilised tingimused masinatele võiks siiski olla ühtsed,vähemalt lähiriikidega.

mihkel, 28.10.2004 09:51
sõitjaid vähe ka selle pärast et auto korrastus pärast iga sõittu liiga pikk. liigselt palju auto remonti tapab sõidumõnu ära.

mihkel, 28.10.2004 09:46
Rohkem kiireid laugjate kurvidega radu, vähem mööda auke turnimist(kogemused ütlevad et 1hooaeg lätis lõhub autot sama palju kui 1 sõit eestis). Stabiilsed reeglid. bagid ka kampa võtta ja peaks olema küll mida vaadata. ei olegi nii tähtis kas nimi autokross või rallikross.

osaline (Hillar Kalam), 27.10.2004 22:36
To Ove.Mõnesmõttes on Sul kindlasti õigus aga...kui ikka sõitjaid pole siis pole ka miskit müüa! Hetkel pole siiski midagi suudetud "maha müüa"- ei auto- ega rallikrossi.
Olen selle "müügi temaatikaga" kokku puutunud juba paar aastat(jutt käib ikka krossist) Üritasime tööle rakendada lausa proffe.Küsimus on ikka tegelikult selles, et tänasel päeval ei tea keegi kuhu peaks välja jõudma ja mil moel seda kõige paremini teha saab.Nagu Sa Ove ka nägid, oli arvamusi seinast-seina. Kui kujuneb välja ühtne, kõigile arusaadav suund ja seisukoht, on võimalik ka asjaga edasi minna.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia