Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
19. oktoober 2015 20:22
Tagasi
Trüki lehekülg

Võistlustrehvide kasutamisele tõmmatakse kriips peale

Kommentaare lisatud: 45

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
Toni88, 19.10.2015 21:00
Tubli Hr. Perosti! Esimese analüüsi saad juba järgmine aasta kui tehnilise ametniku suva järgi valituks osutuvad rehvid enam ei pea. Jätka samas vaimus ainult rahvaspordi edendamise nimel ;)


VVvallo, 19.10.2015 22:03
Komitee liikmed võiksid ise esimese kruusaralli oma igapäevaste autodega läbi sõita, et rahvaspordi ideed rahvale tutvustada.


mp, 20.10.2015 09:50
Juht ütles eesmärgi lõppude lõpuks välja – „rahvaspordi eesmärgiks on parandada sõidumeisterlikkust“. Eelnevat analüüsi tehtud pole jne. Võistlejate esindaja ütleb, et talle tuleb üllatusena võistlejate nn. „viimase hetke soovid“ ehk ju ta siis tegelikult ikka hetkel võistevaid ei esinda.
Seni väljaöeldu aimatav sisu on, et formaati hakatakse muutma ja olemasolevad võistejad peavad otsustama, kas tahavad kaasa tulla või mitte, samas loodetakse et uuele formaadile on soovijaid piisavalt.
Enamusele olemasolevatele võistlejatle jääb siiski arusaamatuks, et miks seda tehakse sellisel viisil, näiteks et rehvide lubamine/keelamine on arusaamatu – miks pannakse tehniline kontrollija olukorda, et tal kohapeal nii suur vastutus ja võimalik võistlejate pahameel! Kes ikka tahab võistelda ei tule tööauto ja suvalise rehviga kohale vaid ostab rehvid spetsiaalselt võistlemiseks, normaalne oleks ju teada enne võistlusele tulemist, et mida siis ikkagi osta ja mitte sõltuda tehnilise kontrollija „hindamisest“ – on sellest siis nii raske arusaada.
Inimeste ja protsesside juhtimine on kunst. See protsess kipub hetkel küll väga kiiva minema.

Väikevend, 20.10.2015 10:37
Lugupeetud salapärane mp,

Ma ei tea miks kardate enda nimeall siin sõna võtta, kuid vastan siiski Teie paarile küsimusele.
Esiteks, kes on öelnud, et ma olen sõitjate esindaja? Mina tean, et ma olen ohutusvaatleja. Loomulikult võin olla ka sõitjaid esindada, kui nad seda soovivad, kuid kahjuks on enamus sõitjatel komme anonüümselt rusikatega vehkida. Seega ei saagi neid tõsiselt võtta.
Ma kiidan neid, kes selle viimase pöördumise tegid, kuid ilmselgelt oli see tehtud liiga hilja. Otsus oli teatavaks tehtud juba 2014 a. sügisel, seega terve aasta oli aega tegeleda selle probleemiga. Tuli palve reegli kehtima hakkamise algus aasta võrra edasi lükata ja sellele tuldi vastu. Meie pidasime oma kokkuleppest kinni!
Muide, väide, et tehnilisel pinge peal ja saab pahameele osaliseks...aga ta on seda alati saanud! Kui ei lase rajale autot millel pidurid ümber ehitatud, siis on jobu ja katkine kiiver on ka tehnilise luulud jne. Samas ei saa ta kunagi sõimata ausatelt ja korrektsetelt sõitjatelt. Seega kes ei ürita rehvidega petta, sellel pole ju ka midagi karta. Mida osta ja mida jätta...alati saab saata komiteele enne ostu lingi ja komitee ütleb, et on need ok või mitte.

Lugupidamisega,
Argo Nurs

indrek56, 20.10.2015 10:49
Minul pole tehtud reeglimuutatuse vastu põhimõtteliselt midagi. Küll aga selline hästi asjatundmatu küsimus: Kui ma nüüd näen head/ägedat/paljulubavat rehvi müügil, mis on üdini tänavalegaalne ja ei ole keelatud rehvide nimekirjas, siis kus kohast ma saaks selle veendumuse, et nendega ka rajale lastakse ja raha tühja pole ära kulutatud?

Väikevend, 20.10.2015 11:00
Indrek,

Alati on võimalus enne ostu komiteelt järgi küsida. Kindlasti ei keelata kõiki ägedaid rehve ja eelnevalt küsides saabki kindluse. Keelu all on rehvid, mida juba tootja reklaamib sport rehvide ja rajapäeva rehvidena. Samuti ka üheselt kruusarehvi meenutavad rehvid. Paraku on tootmises täielikult tänavalegaalseid sportrehve nii asfaldile, kui ka kruusale ja sellepärast see sõnastus lonkabki.
Kui kellegil on sõnastusele paremaid ideid, siis võib ka neid meile edastada.
Kui on küsimus, et kas rehv sobib või mitte, siis võite küsimuse saata mulle meilile argonurs@gmail.com

ivomets, 20.10.2015 13:02
Just!
sisendlävi rahvasporti liiga kõrge.

Samas võiks olla ka mingi vabaklass, kus rahvasporlased ka oma tehnilisi tegemisi saavad reaalselt katsetada.

atom, 20.10.2015 13:05
No, tore.
Kas lihtsam poleks loetleda lubatud rehvid (mõõt, tüüpmuster või tootjad-mudelid), siis oleks vähemasti selge, mida tohib ja mida ei tohi, mitte ei jää asi sõltuma puhtalt ja ainult tehnilise ülema maailmapildist, tujust ja arusaamisest.

Näiteks:

http://www.westlaketyre.com/eu/index.php/productcars/info/PassengerCar...
On või ei ole?


https://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-zline/

Sobib või mitte?

http://www.bridgestone.ee/ee/liiki_rehvid/suvi/potenza/index.html

Kas mõni neist läheb läbi või ei lähe?

Aega veel on järgmiseks hooajaks, aga mida siis osta..

Ahjaa, talveks on Contid ka nüüd keelatud, kuna nad on "sportlikud talverehvid"?

Väikevend, 20.10.2015 13:46
Tere atom,

Teie poolt küsitud rehvidest esimene tekitab kõigerohkem küsimust ja vastuseks oleks pigem ei. Tootja reklaamib seda rehvi sport rehvina.
Teised kaks (Nokia ja Britgestone) on igati sobivad rehvid.
Mis nende Continental talverehvidega on? Sportlik talverehv? Talverehvidele kehtivad omad reeglid naastu pikkuse ja kaalu osas, seega kui need vastavad normidele, siis pole probleeme ju.

mp, 20.10.2015 13:51
Tegin mõistlikku kriitikat, et valel teel äkki ollakse. Pole vaja vastu kirjutada, kui kriitika pole asjakohane.
Kus on see loogika, et tänavalegaalsed autod ei tohi kasutada tootjate poolt tänavale mõeldud rehve olgugi siis, et nn. kihutajatele mõeldud ja veidi parema kvaliteediga jne., kuid siiski LE nõuetele vastavad.
Miks te nõuate võistlejatelt kasutamaks ainult mingit osa LE nõuetele vastavaid rehve, rehve mida üldjuhul kasutakse tänaval kuni 90km/liikumiseks. Samas korraldatakse sarja, kus tuleb ikkagi sõita kiiremini kui tavaliikluses. Kuidas see siis ohutum on? Milleks tekitada selle muutmisega olukord, et meie „otsutajad“ oleme targemad, kui rehvide tootjad või a´la saad ju meilt igakord küsida jne.
Ega neid „racing only“ võistlusrehve minevikus ju ka niisama rahvaspordis kasutama ei hakatud, ajalugu kordub, lihtsalt mõelda vaja enne kui tegutseda ja selleks ongi mõistlik kaasata olemasolevaid võistlejaid muutmisprotsessidess, äkki tuleb kogemuste pealt sealt mõni iva, äkki oleks mõistlik vähemalt kõikide LE vastavate rehvidega ikkagi lubada nendel rahvaüritusel sõita, äkki on ohutum, selgem.

RaoulR, 20.10.2015 14:04
Hr. Perosti. Selle väitega mina küll nõus ei ole:"Täna on kahjuks sisendlävi rahvasporti liiga kõrge ja see ei ole õige," sõnab ta ja lisab, "rahvaspordi eesmärk on siiski parandada sõidumeisterlikkust!"

1. Sisendlävi ei ole liiga kõrge. Esimesed võistlused tegin kaasa täiesti tavalise tänavaautoga, tänavarehviga. Oli vaid karterikaitse. Ja minu praegune auto jääb ka oluliselt alla "tänava" EVO-le

2. Rahvasporti tulevad vaid juba hea sõiduoskusega (treeninud) juhid, kes on samas ka ralli huviga. Oskamatud sõitjad ei tule ja neid see ala ei huvita. Seega täiesti vale lähenemine.

RaoulR, 20.10.2015 14:17
Rahvaspordi eesmärk peaks olema see, mis ennegi oli: pakkuda võimalikult päris ralli lähedast kogemust odavamalt ja turvaliselt (turvalistel, valitud radadel). Kas see muudab Eesti liikluskultuuri, kui ca 500 000 autosõitjast 100 osaleb rahvarallil? Ehk umbes 0,02% liiklejatest. Mõelge loogiliselt! Lugupeetud Autospordiliidu ametnikud: Ärge olge põikpäiselt oma (iganenud) ideedes kinni ja tehke mõistlikke otsuseid, mis vastavad sõitjate ootustele. Minu jaoks on rahvasport ralli odavama hinnaga. Päris ralliks ei ole mul vahendeid ega ka aega. Sama lugu on ilmselt teistega.

indrek56, 20.10.2015 14:53
Aitäh, Argo. Kui on koht kuskohast enne küsida, siis peaks kõik lahtised otsad lahendatud olema (ei oska paremaid sõnastusi pakkuda). Mis sest et ühtedele ei meeldi üks, teistele teine lahendus. Kõhutunne ütleb et see regulatsioon ei jää ka igavesti püsima. Kuidas muidu raja taga sellise spordiliiga regulatsioone lahendatud on?

RaoulR, 20.10.2015 15:02
Vabandan, et nii palju kommenteerin, aga üks põhjus miks mina pooldan sportrehvi on ka see, et see näeb auto all palju kenam välja ja on rohkem "päris" tunne sõita. See võib kõlada küll naeruväärselt, aga ma usun, et rahvasportlased enamuses tahavad kogeda seda "päris" sõidu tunnet.

mario20031, 21.10.2015 15:31
Juba mitu aastat olen pannud tähele, et rahvasporti üritatakse vägisi välja suretada ning imestan, et siiani pole see veel 100% õnnestunud. Positiivsest küljest on tekkinud karikasarju ja üritusi, mis ei ole kammitsetud EAL'i poolt.

Lisaks jääb mulle täiesti arusaamatuks see, et miks keelustatakse tänavarehve, mida pannakse juba tehasest autole alla? Näiteks Michelin Pilot Sport Cup - tehasest M3'le ja Porsche 911'le. Enamasti sõidavad need autod küll Open Trackil, kuid naeruväärne, et kui peaks tekkima tahtmine sõita mõni rahvasprint, siis ei lasta peale vaatamata sellele,et tegemist tehaserehvi ja tänavaautoga. Loogiline?

martin1, 21.10.2015 23:05
Millest siis koosneb rahvaspordi kõrge sisendlävi: EAL litsents (45 eur/hooaeg), osavõtumaks (150 eur/kord), täispaak kütust (50 eur/kord), korralikud kiivrid (200-300 eur/tk). Ja kuna paljud katsed kruusal, põldudel, pinnasteedel, oleks mõistlik autole paigaldada ka korralik põhjakaitse.
Iga spordialaga tegelemine nõuab teatud ettevalmistust - kasvõi õhtul jooksma minnes tuleb kingad vahetada tossude vastu ning teksapükste asemel ajada jalga dressid. Rahvarallis on investeering kruusarehvidesse võrreldav just nende tossude soetamisega. Joosta saab ju ka kingades, kuid spetsiaalselt jooksmiseks mõeldud jalatsitega on asjal ikka hoopis teine iva!

Iffking, 22.10.2015 10:44
Ainus mida antud muudatus kaasa toob on suur ebamäärasus ja segadus. Kas lgp. komitee liikmed ka kujutavad endale ette, et iga mees hakkab oma rehviostu igal korral nendega konsulteerima? Kui te nendest n.ö. sportrehvidest väga lahti tahate saada siis tehke parem üks suur hange mõnelt maaletoojalt. Oleks üks kindel rehv, kõigil võrdne ja osta saaks näiteks rahvaspordi kaardi olemasolul. Ma olen kindel, et hinnad saaks väga head ja kõigile taskukohased.

RaoulR, 22.10.2015 13:07
Üks asi veel, lugupeetud EAL ametnikud: kui näiteks rahvajooksul või rattamaratonil saab osaleda näiteks 2000 osalejat ja see ongi päris rahvasport, siis rahvarallil üle 100 osaleja ei ole mõeldav, kuna rada ei peaks vastu ja ka ajagraafik muutuks väga pikaks- ühisstarti ju rallis ei ole. Seega uusi osalejaid meil juurde vaja ei ole, vaja on säilitada autospordilembeliste inimest huvi ala vastu.

arvi27, 22.10.2015 18:04
EAL-i poolt vastuvõetud otsus ei tekita mingisugust ebamäärasust. Kas nii raske on valida Michelini või Goodyeari või Matadori või Kumho vahel ? Kipute üle mõtlema, mõelge rohkem sõiduoskusele, oskusele valida õige kiirus antud olukorras antud rehvidega kurvi sisenemiseks jne. jne. Tundub, et mõned ei oska ilma sportrehvita enam sõitagi. Vaadake tänavale. Iga ilmaga suvel ja talvel, väga erinevates olukordades sõidetakse tänavatel, kruusateedel. Kui ei oska, ei saa või ei taha, rahvasport on vabatahtllik. Vähem vingumist , seltsimehed!

myts, 25.10.2015 10:07
Uskumatu kaader on siin kommenteerimas, ainuüksi mõne mehe sõnavõttude põhjal ei tohiks talle üldse litsentsi anda. Enam kui selge on see, et rahvasporidi üldjuhendit pole kordagi loetud ja eeldatavasti ei teatagi, et miski selline dokument üldse olemas on.
Lõppeks tuleb aru saada, et peale kaklust enam rusikatega ei vehita.
Kahtlemata üks suurematest möödalaskmistest paljudest mis antud otsusega kaasneb on see, et viidatakse asjaolule, et autod peavad vastama LE-le, kui nii, siis ei ole võimalik mingi umbmäärase sõnastusega ära keelata tänavalegaalseid rehve. Kunagise korraldaja ja turvavaatlejana oleks mina keelanud ära mustriga rehvid ehk m+s, sest vaatamata rahvasportlaste rehvitestide tulemustele olen üpris kindel, et kuna sportrehv ei saavuta rahvaralli katsete pikkuste ja kiiruste jooksul veel töötemperatuuri peab m+s isegi paremini ja lõhub rada rohkem. Seega ei lange oluliselt kiirus ja ei vähene korraldaja kulud radade taastamise osas. Jah olen nõus, et purunemise oht on suurem, aga selle vastu on leitud ammu JOKK lahendus. Ajalool on komme korduda ja see teema on juba läbikäidud tee. Kui uurida vanemate sõitjate käest mida teha peaks vastuse saama suht ruttu. Kuna täna on meil maailmas väga ehe näide stabiilsusest mis on omandatud selle tulemusel, et sõitmiseks ei kasutata teed vaid teepervi oleks äkki kergem/odavam õppida sõitma teel mitte kraavis.
Koledal kombel ja ilmselgelt liiga hilja tõmmatakse vilet rehviteemal vaatamata kordagi ringi, et kas keegi üldse korraldab mõnegi ürituse(no sprinte vast veel, aga rallisid), kus neid rehve üleüldse proovida saaks.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia