|
Otsing
|
Sisukord
|
Reklaam
|
Kontaktinfo
Aktuaalne
|
Uudised
|
Fotoalbumid
|
Foorum
Võistlused
Autoralli
Rallisprint
Rallikross
Autokross
Superkross
Rahvakross
Rahvaralli
Rahvasprint
Jäärada
Meedia
Uudised
Artiklid
Intervjuud
Online intervjuud
Fotod
Kalender
Dokumendid
Ankeedid
Juhendid
Profiilid
Võistlejad
Kuulutused
Sõidukid
Varustus
Varuosad
Varia
Rehvid / veljed
Viited
Vaata viiteid
Päevapilt
Küsitlus
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Jah
Ei
Ei oska öelda
Vasta
|
Tulemus
Teata meile
rally.ee
lugeja saab sündivate uudiste kohta ise vihjeid anda:
E-posti aadress:
Saada teade
Partnerid
rallifotod.eu
Avaleht
>
Uudis
> Kommentaarid
rally.ee
08. juuli 2003 16:40
Tagasi
Trüki lehekülg
Fordiga õhulennu teinud Sei kodusel ravil
Kommentaare lisatud:
23
Sorteeritud esimestena:
Uuemad
Vanemad
|
1-20
|
21-40
|
kes
, 08.07.2003 16:59
teab, kas see on rendi auto või oma?
urueesel
, 08.07.2003 17:02
Kiiret paranemist sulle Ahti!
MMfans
, 08.07.2003 17:04
Ime et nad mõlemad üldse ellu jäid!
mati
, 08.07.2003 17:11
Peaks lisama, et väga õnnelik õnnetus. Hea, et kõik pealtvaatajadki eest ära said ja et meestelgi enam-vähem kõik kombes on.
aivar
, 08.07.2003 17:21
kahetsusvääselt paljuks on läinud selliste õnnelike õnnetuste arv. eal kinnitab küll, et turvavarustusele pööratakse suurt tähelepanu, aga ühel heal päeval muutub õnnelik õnnetus õnnetuks ja kabelimats on käes. ma ei oska ralliõnnetuste kohta täpsemalt sõna võtta, aga näiteks Parkeri avarii veoautol Vasalemmas läks küll üle noatera - seal poleks aidanud ei turvavarustus ega rajajulgestus, oli lihtsalt suur õnn, et keegi viga ega surma ei saanud. asjapulkadel tasuks selle peale mõelda ning varakult järeldusi teha, kui suur õnnetus on käes, siis on liiga hilja juba. minu arvates, ma ei taha järgnevaga ühtki sõitjat solvata, pole autode kiirused ja meeste sõiduoskused enam vastavuses. kas ei peaks mõtlema ralli b-liigale ja litsentside väljaandmisel rangemale korrale?
to Aivar
, 08.07.2003 17:26
Tegelikult väljasõite on igal pool. Ka maailmatasemel piloodid keeravad autosid katusele ja sellepärast ei ole vaja neil küll litsentse ära võtta, sest nad pingutavad viimasel piiril. Pealtvaatajate ohutusele peab aga küll hakkama rõhku panema. EOS oli tegelikult ka sellest aspektist uuenduslik, et rajajulgestajad ikkagi üritasid rahvast ohtlikest kohtadest eemale hoida (minuarust isegi liiga usinalt)
urueesel
, 08.07.2003 17:29
to aivar
Keda sa sinna teise liigasse arvaksid siis? Aga ohutusega on midagi tõesti käest ära. Elementaarne näide EOS rallilt: Pealtvaatajate ohutuse peatükk pealtvaataja programmis ütleb:
Kollase turvalindi taga seistes on teie turvalisus tagatud.
Punkt 1 - lindid olid valged ja eos logodega. Punkt 2 - mõnes kohas olid ikka nii kurjad sõjaväelased vms, et ajasid lindi tagant inimesed metsa... karjusid täiesti mõttetult siis, kui võistlusautodeni oli ropult aega... ja kui sõit käis, oli rahvas nii lindi ees kui lindi taga ja korravalvurid olid ennast enne sõitu tühjaks kisanud...
aivar
, 08.07.2003 17:38
b-liiga (kus on kergemad ja väiksemate kiirustega võistlused) või rangem kord litsentside saamisel kuluks minu arvates siiski marjaks ära. praegu, kui mul pappi oleks, võiksin osta endale wrc auto, minna ja võtta endale litsentsi ning muudkui rallile. aga see ei tähenda, et ma veel wrc vääriliselt sõita oskaksin.
näide (jätame nime nimetamata) - isa läks ja ostis eal-ist noortelitsentsi ning poiss võistles juba ülejärgmisel päeval. piisas vaid kinnitusest, et poiss oskab sõita küll, kuigi võistlusauto roolis oli ta enne võistlust istunud kokku ehk 30 km. mida aidanuks turvavarustus, kui poiss poleks suutnud autot kinni hoida ja oleks selle kas pealtvaatajatele või kohtunikele selga keeranud?
RS
, 08.07.2003 21:40
Ahti ja Indrek, kiiret paranemist ja varsti uuesti rajale, pole siin midagi.
Aga: mingi B liiga võiks olla küll, äkki oleks siis endalgi asja sinna trügida, rahakott pole veel nii paks, et "meeste" sekka asja oleks.
to aivar
, 08.07.2003 21:51
Olen sinu sõnavõtmisi siin rally.ee jälginud, aga nüüd sai villand: ma ei tea palju sa autospordist tead, aga rallist ja selle tehnilistest tingimustest nii autodele kui ka sõitjate ohutusvarustusest ei tundu sa küll midagi teadvat (sulle oli ju arusaamatu ka mõned nädalad tagasi registreerijalitsentsi olemasolu ja vajadus!). Tee palun endale asjad selgeks ja kui arvutit näpid, siis käi siit ka läbi:
http://www.fia.com/
Ohutusega olid EOS'il asjad korras(nii võib siiski öelda), sest kui seda poleks olnud, oleks võinud seal ka kümmekond laipa olla, paraku konkreetse avarii korral hävis ainult üks tele/foto-statiiv.
Lisaks, võistlejad võistlevad omal vastutusel ja võistlusele registreerides annavad nad ka osavõtuvormile vastava allkirja ning kui ei meeldi - võib ka malet mängida!
tanel
, 08.07.2003 23:39
Sellest uperpallist suudeti teha amatöörkaameratega 2 videot, kas keegi saaks neid kudagi aviks teha ja netti panna?
Omad
, 09.07.2003 00:07
Ahtiga on tõesti kõik enam-vähem OK, Indrekul polnud juba peale õnnetust paarkümmend minutit mitte midagi viga, peale sinise silma. Ahti auto oli renditud,aga see on tänaseks juba korras, niiet pole arugi saada, et oleks mõni õnnetus olnud.
Tan
, 09.07.2003 09:07
tehti 3 amatöörvideot. Ma ise sain ka matsu korralikult kaamera peale. aga ei oska seda netti üles panna kahjuks.
rallihuviline
, 09.07.2003 09:16
vat kui tähtis on et kiiver ja rihmad ikka korralikult kinni oleksid, kui oleks seal olnud T.Vunn sii oleks see kiiver jälle kindlasti aknast välja lennanud ja oioioi seda siis mis juhtuda oleks võinud...
aivarilt nimetule oponendile
, 09.07.2003 09:26
kas ma kritiseerisin kusagil rallimeeste või üldse autospordi ohutusvarustust? ma räägin ju hoopis muust asjast, sellest, et ainuüksi ohutusvarustusest ei piisa, et oleks tarvis ka muid meetmeid. sõitja istub suht ohutult oma puuris, aga lisaks temale on raja ääres veel hulk inimesi.
sina nimetu oponent, kes, mulle tundub, oled seotud EAL-iga, peaksid ehk mäletama ka järgmisi seiku:
rallikrosside puhul tuldi selle peale, et inimesed ei tohi seista raja sees alles pärast seda, kui pealtvaataja Võrumaal Roosikul surma sai; lätlased taipasid alles siis, kui kaheksa pealtvaatajat oli surma saanud, et kurvi välisküljel pole kasulik seista. Pirita ringrada kohendati turvalisemaks alles pärast seda, kui kaks meest end Manalasse olid sõitnud jne.
ja mis puutub siia vihje registreerijalitsentsile? registreerijalitsents on see, mille abil EAL raha teenib, ei tasu keerutada. Maksab ta 1000, 10 000 või 100 000, sõitma ei õpi selle abil küll keegi. Ma tean päris hästi, kuidas litsentse ja registreerijalitsentse väljastatakse ning võin kinnitada, et on litsentsiomanikke, keda EAL-i mehed isegi kordagi näinud pole, rääkimata nende juhilubadest või teadmistest mehe sõiduoskuste kohta.
mis minu ettepanekusse b-liiga kohta puutub, siis midagi sarnast on meil ju kunagi olnud. asja mõte oli selles, et algajamad mehed nühivad paar esimest aastat lahjemate autodega kergematel võistlustel.
RS
, 09.07.2003 09:57
Aivari idee iseenesest on õige,selle lahjema liiga kohta. Usun, et kui teha nn. standardklass, kus on ohutusvarustusega, kuid näiteks kuni 1600 -se standardmootoriga autod, ei tuleks osavõtjatest puudust. Samuti saab kiirust piirata edukalt auto miinimumkaalu määramisega. Hea oleks õppida siis sõitma ja kui huvi on, saad näiteks 2 aasta ja mingi määratud miinimumi sõitude järel liikuda edasi. Startida saaks rallidel peale kiirmaid võistlusautosid, oleks ka pealtvaatajatel, mida vaadata. Samuti ei oleks see klass eriti kallis ning tooks kindlasti juurde "värsket verd" Eesti autosporti. Kuna ma ise väga pädev isik ei ole, siis oleks eriti vahva, kui seda teemat saaks kusagil pikemalt edasi arutada ja ka mõni EAL asjaosaline või mõni kogenud sõitja oma sõna sekka ütleksid. Ei tasu ainult EAL-i ka kiruda, et kogub raha ja midagi ei tee jne. Midagi nad ikka teevad ja usun, et ka neil ei ole uute ideede ja ettepanekute vastu midagi.
Ja vabandan, et risustan siin Ahti teemat!
ets
, 09.07.2003 10:52
minu arust poleks vaja mingit nn teist liigat nagu oli vanasti, sest pole ju selline olukord et kõik tahtjad rajale ei saa, pole mõtet neid kellel on vahendeid sõita rallyt nt 2 aastat mingis b liigas loksutada. Ja pealtvaatajad peaksid ise ka natukene arvestama kuhu seista katse ääres.
Ja minuarust toimub kõik omalvastutusl korraldaja ei vastuta võimalike õnnetuste ja tagajärgede eest ju.
...
, 09.07.2003 11:14
Õigus! Õppigu kõigepealt sõitma. Ka esiveduse voordiga sai see Sei vaevu lõpuni mõnel rallil. Teises liigas selliste koht!
xxx
, 09.07.2003 11:26
Vana aga huvitav teema siin üleskerkinud, ehki küll siin OT.
Kahjuks kogemused ja praktika näitab seda, rahvarallist, ütleme siis praegusest nn.b-liigast sportrallisse ei ole paari aasta jooksul küll märkimisväärset lisa tulnud, ainuke erand on Kert Uus, aga tema oleks ka ilma rahvarallita sportrallisse sattunud ja tõenäoliselt lähiajal on mõni noor veel tulekul, nii et neid TÕSISEID tulijaid lihtsalt pole, hetkel on see reaalsus.
On olemas ju E-rühm ja sportrallis on ikkagi mõtekas alustada sealt, aga inimesi on ju igasuguseid, samuti ka mõtteviise ja rahakotte.Kes milleks sõidab.
Eelpoolkirjutatu mõtte oli selles, et eraldi sellist b-liigat pole mõtet teha - sinna lihtsalt pole sõitjaid.
Ja kui pole sõitjaid siis pole ka kellelegi korraldada, kõik ju maksab.
Rahvaralli igatahel toimib ja hästi ning mingi vaheetappi pole enam mõtet teha.
Kui aga huvi ja tahtmist tõesti sõita on siis on E-rühm olemas ja keegi ei keelaks seal ka kasvõi E-rühma tingimustele ettevalmistatud Mossega sõita, standard Ladast rääkimata.
Need on loomulikult minu isiklikud mõtted teemast.
Ahtile ja Indrekule igatahes kiiret paranemist ning kui mitte enne siis kohtumiseni Saaremaal.
RS
, 09.07.2003 12:45
xxx: õige jutt, rahvaralli on tõesti päris arvestatavaks hüppelauaks kujunenud, kui kõik oleksid sellised võistlused nagu oli sellel aastal Tartus ja Saaremaal, siis arvan, et mõne aja jooksul on sealt lisa tulemas kindlasti. Aga peamine takistus mida mina näen on selles, et kui E klassis sõita tahad, siis on vaja EAL kaarti autole, kui aga tahad ka rahvarallit sõita samal ajal, siis sellega ei lasta peale. Ja näiteks minule käib veel ainult E üle jõu, rahakott pole piisavalt paks. Sõidaks aastas vast esialgu ühe - kaks rallit E-s ja ülejäänud rahvarallit. Ja ärge tulge rääkima, et osavõtumaksu poolest on RR kilomeeter kallim, kui sportrallis. Samas, kui tehtaks järgmiseks aastaks näiteks erand, et EAL kaardiga autoga võid sõita ka rahvarallit, siis prooviks selle E klassi ära küll - teeks talvel oma autosse korraliku puuri sisse ja kohendaks siit - sealt veel. Ja siis stardiks kõige viimasena, et teistele jalgu ei jääks :))
See, et rahvarallist pole tõsiseid tulijaid sportrallisse on ka enamusel kindlasti nende va $$$ taga peidus. Eestis on millegipärast arvamus, et kui 4x4 ja EVO ei ole, siis ei ole mõtet sõita. Kindlasti on ja alustama peakski nende Mossede ja Ladade pealt, et seal nö. käsi soojaks saada. Igatahes meie enne jonni ei jäta, kui sportralli ka ära proovitud.
Selline segane jutt tuli siis...
|
1-20
|
21-40
|
Kasutajakonto
Kasutaja:
Salasõna:
Registreeru kasutajaks
Unustasin parooli
Nädala uudiste TOP
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Autotest
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
Fotoreportaažid
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli
(
0
)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24
(
0
)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24
(
0
)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
Diskuteeri ja avalda arvamust
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024
(
2
)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024
(
0
)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp
(
0
)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024.
(
0
)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024
(
0
)
Vaata foorumiteemasid
Avaleht
|
Otsing
|
Sisukord
|
RSS
|
WAP
|
Reklaam
|
Kontaktinfo
|
Reeglid
Kõik õigused kaitstud © Dangerman OÜ.