Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
11. juuni 2014 16:34
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi

Tapa autokrossil nägi viimaste aastate tasavägiseimat duelli

 Loe lisaks
Tapa autokrossile on oodata lõunanaabreid

Ligemale 30 GAZi mootoriga veoautot ja -bagi etendasid nädalavahetusel Tapa krossirajale kogunenud publikule haarava vaatemängu; kirsiks tordil oli läänevirulase Marko Tiinase ja lätlase Andris Jurciņši duell GAZ 51/52 veoautode finaalis, kus ratas rattas sõideti kõik 10 ringi.

"Tapa rada on jätkuvalt kõige paremini ette valmistatud veoautokrossirada Eestis, kuid korraldajad pole loorberitele puhkama jäänud ja arendavad asja igal aastal edasi," kiitis võistluste peakohtunik ja autospordiliidu veoautokomitee esimees Jaan Villak. "Selleks korraks oli oluliselt suurendatud pealtvaatajate ohutust, samuti raja nähtavust pealtvaatajaile. Kogu võistlus oli korraldajail peas läbi mõeldud ja ette valmistatud, mis tähendas, et kõik sujus ladusalt. Kindel tunne kandus üle ka võistlejatele – näiteks ei aetud sel korral ühtegi autot katusele, kuigi rajal oli ka palju uusi ja noori krossimehi."

GAZ 53l võimutsesid Võrumaa võidusõitjaid, keda on selles võistlusklassis ka kõige rohkem. Esikoha sai Ardo Kuus, teise mullune Eesti meister Mikk Mäesaar. Kolmanda kohaga üllatas pöidlahoidjaid Priit Teivejõe, kes elab-töötab küll Järvamaal Roosna-Allikul, kuid samas on ta osalt isegi rajaperemees: traktoriroolis on ta Tapa krossirada ehitanud-silunud küll ja küll.

Veobagidel oli stardis mitu uut ja noort võistlejat, kuid kahjuks kahanes viimasel hetkel pea olematuks külla oodatud lätlaste esindus. Üldist põnevust see siiski ei vähendanud: veobagisid oli stardis 10.
Esikoha teenis Mart Henning, teine oli Vahur Lillmann ja kolmas varasematel aastatel kabiiniautol võistelnud Viljar Kask Väike-Maarjast. Kuna viimasena nimetatud bagil oli GAZ 51 mootor (ülejäänuil GAZ 53), siis teenis ta ühtlasi esikoha ka väiksema mootoriga bagide arvestuses.

"Sõitjaid oli tõesti üllatavalt palju," lausus Jaan Villak. "Kuna uusi mehi oli palju, siis ma natukene kartsin, et mis rajal juhtuma hakkab. Au ja kiitus neile – said kenasti hakkama, suuri sõiduvigu ja lollusi rajal ei tehtud."

Villaku tunnustus kehtib muuhulgas ka 16-aastasele Tamsalu noormehele Lenar Rohtlale, kes oma debüütvõistlusel sai igati korraliku 5. koha.

Kõige tulisema duelli pidasid aga veoautode GAZ 51/52 finaalis läänevirulane Marko Tiinas ja Andris Jurciņš. Lätlase auto oli grammikese võrra kiirem, kuid eestlane taktikaliselt pisut küpsem.

Esimese poolfinaali võitis Tiinas, Jurciņš pidi tehnilise vea tõttu (purunes paralleelvarras) katkestama. Teises oli lätlane kiireim. Finaalis oli Tiinasel parem stardikoht ja ta pääses juhtima, Jurciņš tihedalt kannul.

Tapa krossirajal oli taas kasutusel "jokker" ehk tavaringile lisanduv rajalõik, mida iga võistleja pidi korra läbima ja mis lisas ringiajale umbes 15 sekundit. Jurciņš läks "jokkerisse" varakult, kuid tagantjärele tarkusena tegi ta seda üks ring liiga vara: väljudes sattus ta aeglasema konkurendi taha. Kui Tiinas ring hiljem "jokkeris" käis, said mehed taas rajal kokku ning ratas rattas sõideti lõpuni.

Kahe konkurendi sõiduoskustele ja teineteisest lugupidamisele tuleb au anda – Jurciņš üritas pidevalt mööduda ja Tiinas katta, kuid mitte kordagi ei põrkunud rohmakad GAZid kokku, kuigi kohati jäi nende vahele vaid paar sentimeetrit vaba ruumi. Pärast sõitu tunnistasid ka asjaosalised ise, et oli äärmiselt põnev, kuid samas aus võidusõit.

Kolmanda koha sai Jüri Lindmets, kes seiras liidreid löögivalmiduse kaugusel: kui kaks liidrit oleksid omavahel midagi korraldanud, oleks sellest võitjana väljunud ilmselt hoopis Lindmets.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia