Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. mai 2014 22:37
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Erki Pints ja Timmu Kõrge. Foto: Erakogu

Laupäeval toimuva Tallinna ralli stardirivi avab Timmu Kõrge

 Loe lisaks
Ago Ahu katkestamisest: kiires kurvis riivasime kändu

Roland Poom saavutas sportrallil esimese klassivõidu

Tallinna ralli võitsid Siim Plangi ja Marek Sarapuu

Siim Plangi: Üle pika aja korralik sõit ja korralik tulemus

Tallinna rallile registreerus alla poolesaja võistluspaari

Vennad Ahud riputavad Tallinna ralli järel kiivrid varna

Algas osavõtjate registreerimine Tallinna rallile

Meistrisarjast välja jäänud Tallinna ralli toimub ühepäevasena

Täpsustatud andmetel osaleb 10. mail korraldataval Tallinna rallil 38 võistluspaari. Stardirivi avavad MM-Motorspordi ridades võistlevad Timmu Kõrge - Erki Pints, kelle järel startimas tiimikaaslased Raul Jeets - Andrus Toom.

Esimese võistlusnumbri all alustavad rallit laupäeva hommikul kell 9 Keila linnast Timmu Kõrge - Erki Pints. Nagu viimasel paaril aastal, teevad nad Tallinna ralli kaasa N-rühma autol Mitsubishi Lancer Evo 9. Ekipaaži Raul Jeets - Andrus Toom Ford Fiesta R5 saab seekord kandma võistlusnumbrit 2.

Timmu Kõrge märkis rally.ee autospordiajakirjale antud usutluses, et kuigi kruusarallidel esimesena rajale minna ei ole kuigi hea, siis nurisemiseks põhjust pole. "Kui veel väikest vihma ka tuleb, siis ei ole stardipositsioon nii määrav," lausus Timmu Kõrge, kes varemgi mitmel võidusõidul esimesena startinud, sealhulgas mullusel auto24 Estonia rallil. "Ega ma end kõige enesekindlamalt ei tunne sellelt positsioonilt startides, kuid alla ei tahaks anda!"

Missuguseks peab Kõrge oma võidušansse eelseisval autorallil? "Tuleb ise omale need šansid võtta," ütles ta ja lisas, et soovib tänavuselt Võrumaa talverallilt teenitud võidupärjale lisa. "Tahaks teist pärga," kinnitas Timmu Kõrge, kelle roolida on mõnevõrra vanem auto, kui samas tiimis osaleval Raul Jeetsil.

Mõnda aega Ford Fiestaga kihutanud, ent nüüd taas Mitsubishiga võistlustulle asuv saarlane ütles, et treeninguna Tallinna ralli eel oli kasu Saaremaa rallisprindist. "Enne olin Fordiga n-ö sina-peal. Saaremaal oli üllatus küllaltki suur, kuna sain aru, mis on nende autode vahe. Selles osas oli sealsest võistlemisest kasu. Sain ka selgeks, et ei tasu hüpata ühelt autolt teisele. Võib-olla sel aastal rohkem nii ei teegi. Loodan, et saame Tallinna rallil hakkama."

Läinud aastal lõpetas Timmu Kõrge Tallinna ralli üldarvestuse 5. kohaga Raul Jeetsi ees. Aasta varem, 2012. aastal oli ta üldises pingereas kolmas Jeetsi järel. 2011. aastal oli Raul Jeets kolmas ning võiduni jõudis toona Jānis Vorobjovs. Lätlane tänavu siin konkurentsi ei paku, küll aga oli ta nädalavahetusel Pihkva oblastis peetud Venemaa autoralli karikasarja etapil BMW-ga kuues.

Kas Raul Jeetsi uuem võistlusauto võib Tallinna rallil konkurentide omast üle olla? Timmu Kõrge hinnangul ei saa sellist järeldust üheselt teha, kuna võidule on Tallinna rallil suutelised sõitma 7-8 meest. Pealegi ei tule Timmu Kõrge sõnul Fiesta R5 eelised siis välja, kui rada on kiire: "See vahe muidugi on, et üks on võidusõiduauto ja teine N-rühma auto. Aga saab ka N-rühma autoga väga kiiresti sõita. Kui on kiired teed, siis on N-rühma autol eelis. N-rühma auto on kiirem, tippkiirus ulatub 200 km/h, err-viiel seevastu kuni 185 km/h. Kui on kiirete kurvidega viienda käiguga minek, siis R5 auto eelis ei pruugi välja tulla."

Fordiga osalevate tartlaste järel lähevad Tallinna rallil rajale N-rühma autoga võistlevad Egon Kaur - Erik Lepikson, Siim Plangi - Marek Sarapuu ja Roland Murakas - Kalle Adler. Kuuendana stardivad Ago Ahu - Kalle Ahu, kes sarnaselt võistluspaaridega Raul Jeets - Andrus Toom, Martynas Samuitis - Ramūnas Šaučikovas ja Radik Shaimijev - Maksim Tsvetkov, asuvad võistlema klassis R4. Vendade kasutuses on esmakordselt Ford Fiesta R5. Enne soomlaste duot Kari Ali-Rantala - Asko Sairanen startivate Ahude rallimasin saab eelseisval võistlusel kandma küljenumbrit 17. Seda põhjusel, et just 17 aastat tagasi alustasid nad Tallinna rallil oma võistluskarjääri ja plaanivad selle nüüd samas ka lõpetada.

"Muljed Fordist on head. See on päris ralliauto," ütles Ago Ahu, kes sai kolmapäeval autot esimest korda proovida, läbides Laitse paarisrajal ligemale 15 treeningkilomeetrit. "Need teised autod, millega seni sõitnud oleme, on justkui hobi korras ehitatud. See on ehtne tehase auto! Esmamulje on väga positiivne," kiitis ta.

"Pidurdusvõime on Fiestal suurepärane, isegi loogikavastane. Õppimist on veel kõvasti, aga nüüd teame, kuidas auto käitub, kuidas käima läheb, kuidas käigud on. Teatud protseduur tuleb enne starti läbi teha," jätkas Ahu. Ta tunnistas, et närvi võistluse eel sees ei ole. "Peame seda protsessi nautima," põhjendas ta. "Võitma me tõenäoliselt ei lähe. Plaanis on pakkuda publikule nauditavat sõitu. Endale muidugi ka."

Esimene kaherattaveoline ralliauto stardib pärast seda, kui kümme esimest neljarattaveolist autot rajale läinud. Esimesena alustavad kaherattaveolise N-rühma võistlusmasinaga Harju- ja Raplamaa teedel sõidetavat rahvuslikku autorallit Sander Siniorg - Annika Arnek. A7 klassi võistlejaist lähevad esmalt rajale Mait Madik - Toomas Tauk, kelle istumise all samuti Honda Civic Type-R. Rahvuslikus rühmas on kaherattaveolise autoga esimesed startijad Vallo Nuuter - Toomas Keskküla. Nende BMW M3 saab kandma numbrit 16.

Tallinna ralli algab 10. mail kell 9 Keilast ja lõpeb viimase kiiruskatsega Tallinna lauluväljakul. Ühtekokku läbitakse päeva jooksul 10 lisakatset üldpikkusega 78,70 km. Lisaks Vasalemma rallikrossirajale ei puudu katsete nimistust Tallinna rallile omane lauluväljaku kiiruskatse. Sel aastal lõpetab ralli Tallinna lauluväljakul sõidetav lisakatse, mis algab kella 18 ajal. Pärast katse lõppu toimub samas klassivõitjate vahel omapärane "Race of the Champion" ehk meistrite ralli.

"Tegemist on hooaja esimese kruusaralliga ning see peaks sõitjatele olema eriti meele järgi. Samuti on kiiruskatsete kaardil vana hea Vaimõisa kiiruskatse," iseloomustas laupäeval toimuvat rallit võistluse juht Margus Karjane. Kuidas pärast rallit läbiviidav "meistrite ralli" välja nägema hakkab, selle hoidis võistluse juht veel saladuses.

Vasalemma ja Tallinna lauluväljaku katsed on pealtvaatajaile tasulised. Pileteid saab soetada kohapealt. Lauluväljakul maksab pääse 7 eurot ja Vasalemmas 5 eurot. Ostes Vasalemmas 10 eurose pileti, kehtib see ka lauluväljakul. Õpilastele maksab pilet 3 eurot.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia