Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Taalis sõideti ralli- ja superkrossi
|
Loe lisaks |
|
|
Pühapäeval, 17. augustil peeti Taali krossirajal Erki Spordi rallikrossi karikavõistlused sõidu-, veo-, ja bagiautodele ning samas toimus supekrossi sarja üheksas etapp.
Rallikrossi karikavõistlustele oli kohale tulnud vaid A-Karuse Racing Team kahe autoga. Nendestki pääses starti ainult üks - Mario Karuse VAZ 2108. "Teisel tuli hooratas küljest ära, aga see on juba vana probleem," selgitas Mario Karuse ning lubas, et nende meeskond on Vasalemmas peetaval meistrivõistluste etapil kahe autoga rajal. "Ei tea miks nii vähe võistlejaid väljas oli - aga see ei olnud ka meistrivõistluste etapp ja sellepärast ehk huvi nii väike," arutles valgalane.
Päeva parima aja saigi vaieldamatult Mario Karuse, võites esikoha eelvoorude aegade põhjal. "Need autod on ikka lahjad ja siin on enda lõbuks rohkem trenni tegemine," kommenteeris Karuse. "Raja üks nurk läks auku, aga see Pärnu rada on normaalne - mulle istub ja rada ei lähe päeva lõpuks ka nii käest ära."
Kui veoautosid ega bagisid rallikrossi stardis ei olnud, siis superkrossi sõitjaid oli kohale tulnud 34 - sealhulgas 13 noort, neliteist 1600 klassi ja seitse 2500 klassi sõitjat. Päev sujus ilma suuremate probleemideta. Tuli ka paar vihmasabinat, kuid need ei suutnud rada isegi korralikult märjaks teha.
Noorteklassis (kuni 1400 ccm) näitas päeva parimat aega Priit Vadi Honda Civicul, teiseks tuli Hendrik Kers Lada VFTS-il ja kolmandaks Martin Saar autol VAZ 2105.
Noorte sõit lõppes fiaskoga, sest finišijoonel Timo Toots (VAZ 2105) katmise asemel hoopis rammis kaasvõistlejat. Ta diskvalifitseeriti võistluste peakohtuniku otsusega ebasportliku ja ohtliku olukorra tekitamise eest. Tootsi tegu vallandas sündmuste ahela, kus mehed tõsiselt vaidlesid, kelle auto ikka on lubatud kuupsentimeetrite piires ja kelle oma mitte.
Kuna Martin Saare Ladat on ka mitmel eelneval etapil peetud nõuetele mittevastavaks, siis oli auto mehaanik julgesti nõus auto lahti võtma. Mehele tuleb au anda, sest ta tegi seda vabatahtlikult ja ilma protestinõuet saamata. Auto lahtivõtmine võttis ligi pool tundi, kuid tulemus oli reeglipärane - nii kolvikäik, kui kolvi diameeter vastasid nõuetele.
Protest anti sisse aga Tiit Rattasepa VAZ 2101 lahtivõtmiseks, kuid sõitjad ei olnud nõus esialgse plaaniga, et auto toodaks järgmisel päeval ülevaatusele. "Asi see mootor homseks ära pole vahetada," kostus rahva hulgast.
Võistluste peakorraldaja Eiki Eristega koos mindi nõudma auto kohest lahtivõtmist, kuid sellest keelduti. Peakorraldaja tegi kohe kiire otsuse, kus auto lahtivõtmisest keeldumine võrdsustati rikkumisega ja poisi tänased ja hooaja tulemused tühistati.
Võistluste peaajamõõtja Avo Kristov avaldas kahetsust, et autospordi tulemused paberimäärimisega joonde aetakse, kuid igas asjas peab valitsema kord.
Klassis kuni 1600 kuupsentimeetrit võidutses Indrek Viiret VAZ 2101 roolis. Talle järgnesid Kullo Vokk (VAZ 2101) ja Ove Pärtelson (Peugeot 205). Selles klassis tehti ka päeva ainus katus, kui Siim Kukk C-finaalis oma VAZ 2101 rattad taeva poole keeras.
Klassis kuni 2500 kuupsentimeetrit sai parima tulemuse Margus Tammoja (Honda Civic), edestades Ove Pärtelsoni (Peugeot 205) ja Kaido Kivit (VW Golf).
Superkrossi karikavõistluste kümnes etapp toimub 21. septembril Taali krossirajal.
|
|
|
|