Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
03. september 2013 14:24
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Eestlased saavutasid Kuramaa rallil kolmikvõidu

 Loe lisaks
Georg Gross kindlustas etapivõiduga meistritiitli

Kuramaa ralli stardirivi avavad Gross ja Mõlder

Lätis toimub sel nädalal järjekordne kiirusfestival

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad sel kuul Lätis

30. ja 31. augustil Lätis sõidetud Kuramaa rallil finišeerisid võitjaina WRC-autol kihutanud Georg Gross ja Raigo Mõlder. Teise tulemuse said kirja Ott Tänak - Martin Järveoja ning kolmandad olid Egon Kaur - Erik Lepikson.

Ralli avapäeval oli kavas seitse kiiruskatset, millest viimased sõideti pimedas. Kuna tee oli kuiv ja tolmas tugevasti, said võistlejad õhtustel katsetel startida kahe minutilise intervalliga.

Avapäeva lõpetasid liidrikohal Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Focus RS WRC 08). Neist 8,68 sekundi kaugusele jäid N-rühma liidrid Egon Kaur - Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes hoidsid neljanda katse järel korra ka absoluutarvestuses liidrikohta. Neist vähem kui kahe sekundi kaugusele jäid Ott Tänak - Martin Järveoja (Subaru Impreza).

Üldse oli üldarvestuse kümne parema hulgas esimese rallipäeva lõpul kaheksa eestlaste võistluspaari, kelle vahele mahdusid venelased Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak (Ford Fiesta S2000) ja Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer Evo 10).

Teisel päeval võeti Eesti ja Läti autoralli meistrisarja arvestusse kuulunud võidusõidul mõõtu kuuel kiiruskatsel. Liidrid suutsid oma tempot hoida, kuid paljud eestlased pidid ralli tehniliste probleemide tõttu pooleli jätma. Teist päeva ei alustanud aga üldse Roland Murakas - Henri Murakas (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes loobusid motivatsiooni puuduse tõttu edasisest võistlemisest.

Kõige kehvemini lõppes ralli Martin Kangurile, kel kaardilugejaks läänevirulane Andres Ots. Mehed näitasid head kiirust, olles võistlejaterivi eesotsas, kuid uhiuus Ford Fiesta R5 lendas viimasel lisakatsel rajalt välja ning sai märkimisväärselt kannatada.

Pingelisi momente elas üle ka võitjana finišisse jõudnud Georg Gross. "Enne viimast pikka kruusakatset selgus, et õõtshoova ja amortide kinnituskronsteinil on sees läbiv mõra," pajatas võidusõitja isa Oleg Gross. "See tõmmati küll nipukatega hädapäraselt kokku, kuid oht, et auto laguneb veel enne kogu ralli viimast katset ära, oli suur. Või mis oht – kui kinnitus oleks purunenud, lennanuks amortisaator minema ja ratas vajunuks koopasse kinni. Viimane kiiruskatse oli pikk ja samas väga kiire, mine tea, kus võsas või puu otsas oleks võinud maanduda. Kergendus oli igatahes väga suur, kui must auto ühes tükis finišisse jõudis."

Eelviimane, 31,9 km pikkune katse oli kogu ralli parim kiiruskatse. Seda tempomuutustega katset kiitsid paljud võistlejad. Ralli peakorraldaja Uldis Hmieļevskis märkis, et selleks katseks otsitigi välja parimad ralliteed.

Võistluse viimane katse sõideti Liepāja linnas. Selle lühikese katse võitsid Jānis Vorobjovs - Artūrs Žeibe (Mitsubishi Lancer Evo 10). Ühtlasi olid nad lõunanaabreist edukaimad, lõpetades ralli absoluutarvestuse viiendal kohal, napi eduga Timmu Kõrge ja Erki Pintsi ees.

Taaskord saavutasid Kuramaa rallil võidu Georg Gross ja Raigo Mõlder. Teisele kohale tulid klassi N4 võitjad Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes kaotasid ralli lõppedes tiimikaaslastele 38 sekundiga. Kiireimad olid nad omas klassis ka punktikatsel, mis tähendab, et mehed said Lätist järjekordse maksimumi.

"See oli usun üks keeruline ralli kõigile, eile tolmus ja pimedas sõitmine, täna saime märjal rajal sõita. Meie jaoks sujusid asjad hästi, tänane stardikoht oli hea ja suutsime kohe hommikul vahe teistega sisse sõita. Eesti meistrisarjas on nüüd asjad põnevad ja Saaremaal tuleb tõsine heitlus," rääkis Tänak.

N4 klassi teised ja üldarvestuse kolmandad olid Egon Kaur ja Erik Lepikson, kes kaotasid klassivõitjaile 43,35 sekundit. Selle klassi kolmandad ja absoluutarvestuse kuuendad olid meistrisarja liidrid Timmu Kõrge ja Erki Pints.

Eesti meistrisarja arvestuses olid 2WD klassis võidukad Rainer Rohtmets - Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2 Max), edestades 41 sekundiga võistluspaari Sander Pärn - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2). Rahvuslikus E-rühmas said klassivõidu Ago Ahu - Kalle Ahu (BMW M3). Teised olid Andrus Vahi - Alo Ivask (BMW M3) ja kolmandad Edgars Balodis - Modris Žeimuts (Renault Clio).

Vaata videot

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia