Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Sander Pärn stardib esmakordselt asfaldirallil
Autoralli MM -võistlused jätkuvad Saksamaa viinamarjaistanduste vahel sõidetava asfaldiralliga. Pärast Soomes JWRC-sarja arvestuses saavutatud teist kohta ootab Sander Pärna ja Ken Järveojat ees nende esimene ühine asfaldiralli.
Kui Sander Pärna jaoks on tegu esimese asfaltkattega teepinnasel sõidetava võistlusega, siis tema kaardilugeja Ken Järveoja on varem asfaldil võistelnud. "2007. aastal, kui ma Aigar Pärsiga sõitsin, osalesime samuti Saksamaa rallil ja teenisime sealt JWRC-arvestuses 8. koha eest punkti," rääkis Järveoja.
Pärn ei tee saladust, et Saksamaa ralli tuleb neile raske. "Ei ole kunagi varasemalt ühelgi asfaldirallil osalenud. Saksamaa on meile selles mõttes esimene ja tegu ei saa olema kindlasti lihtsa võistlusega. Varasemalt on see ralli näidanud, et eksimusi väga andeks ei anta ning et kontsentreeritus peab igal katsel olema maksimaalne selleks, et korralikku resultaati saada."
Trieri linna ümbruses Moseli maakonnas sõidetav võidusõit on tuntud ja tunnustatud oma keeruliste teede poolest. Viinamarajaistanduste vahel sõidetavad kiiruskatsed on ühed omanäolisemad kogu MM karusellis. Teeolud katsetel on väga vahelduvad, kohati sõiderakse kitsal teel, kus peab olema väga täpse sõidujoonega, siis on jälle sellist laia ja kiiret osa. Tagapool startides tuleb kindlasti arvestada eespool startivate autode rataste alt teele lennanud lahtise kiviklibu ja lehtedega. Lisaks ei saa mainimata jätta ka Baumholderi sõjaväe hatrjutusväljaku territooriumil sõidetavat lisakatset, mis oma maast välja ulatuvate kivimürakate ehk hinkelsteinidega ning betoonblokkidest koosneva teekattega teeb sellest ühe keerulisema kiiruskatse kogu MM karusellis.
"Soomest saime hea tulemuse. Nüüd on meie jaoks kodusemad, st kruusapinnasel sõidetavad kiiruskatsed mõneks ajaks läbi ja peame harjuma asfaldiga. Eesti sõitjad on varasemalt näidanud, et asfaldil kannatab kiiresti sõita küll. Selles mõttes on kõik positiivne," lausus Pärn. Ta lisas, et kuna varem ei ole ta ühtegi rallit asfaldil sõitnud, siis on keeruline ennustada, milliseks võib ralli lõppresultaat nende jaoks kujuneda. "Meie kindel eesmärk on ralli lõpuni sõita ja saavutada antud tingimustes meie jaoks parim võimalik resultaat. Oma kiirust asfaldil võrreldes konkurentide omaga me hetkel ei tea," nentis juht.
Võistlusele eelneval nädalal tehti sõidutrenni ka Rapla kardirajal, kus Sander Pärnale jagasid näpunäiteid asfaldisõidu kogemustega Karl Kruuda ja Martin Kangur. "Sõitsime nii 65 km jagu. Sain rohkem tunnetada kuidas rehv töötab sel pinnasel," selgitas Pärn.
"Uued kogemused on meile väga väärtuslikud, eriti silmas pidades tulevikku. Tahame õppida ja teha sellest õiged järeldused selleks, et olla tulevikus kiired nii lumel, kruusal kui ka asfaldil, " lisas Pärn.
|
|
|
|