Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Aiko Aigro saavutas kodusel sprindietapil esikoha |
|
Aiko Aigro saavutas kodusel sprindietapil esikoha
|
Loe lisaks |
|
|
27. juulil peetud Oti Pubi Otepää rahvasprindi võistlustrassi läbis vähima ajaga neljarattaveoliste autode klassis võistelnud Aiko Aigro, kes oli ka üks võistluse initsiaatoreist ja organiseerijatest.
"Minule oli see raske võistlus," tunnistas Mitsubishiga kihutanud Aiko Aigro pärast sõidu lõppu. Ta nentis, et korraldamine väsitas ning kõigele lisaks tuli anda maksimum, et saavutada särav tulemus. "Tegelikult tahtsin parandada eelmise aasta tulemust. Siis tuli kokkuvõttes kuues koht, mistõttu leppinuks nüüd ka viiendaga. Kuna tuli võit, olen meeletult rahul. Piiri peal sõitsin tegelikult, kuid tasus riskida! Kolm ärevat momenti oli ka teises voorus - kahel rattal sõitsin."
Aigro sõnas, erilist heameelt tegi talle mullu Otepääl võidutsenud Rain Rannala edestamine, kuna konkurent on autospordi liidu rahvasprindi karikasarjas liider. "Rain Kasari etapile ei lähe, mina lähen. Ehk õnnestub seal juba karikasarja lõpplahendus enda kasuks pöörata," lisas Aigro.
Teise tulemuse sai 16 võistlejaga 4WD klassis Gert Aasmäe, Rain Rannala osaks jäi kolmas koht.
"Enne sõidu algust oli teada, et Aikoga seal probleeme saab olema ning tema võitmine on üks võimatu missioon. Seda ka näitasid vooru ajad," lausus Rannala. "Rada oli huvitav, kohati kiire ja tehniline. Kahjuks aga olid šikaanid minu arust liiga kitsad, eriti slaalomi osa. Seal vahel ikka andis roolida. Esimeses voorus jäi ühes šikaanis välja surnud varem startinu minule ja vist ka Aikole ette. Aikol oli aga kiirust sellegi poolest piisavalt, et sõiduvoor ülekaalukalt võita. Minu vooru rikkusid see ning slaalomist saadud trahvisekundid kahjuks ära. Teistes voorudes sõit üldiselt õnnestus. Kuid kuna konkurents on väga tihe, siis võin öelda, et seekord võitsin kolmanda koha Jaan Tammorilt."
"Autospordi liidu karikasarja punkte silmas pidades oli see aga minu jaoks ebaõnnestunud võistlus ning sellega läks ka sarja võitmise võimalus. Või viskaks Aikole kinda ja ütleks, et ta jätaks samuti Kasari sprindi vahele, et siis saaksime tulemuse teada alles Keila sprindil," lisas Rannala.
Üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis startis 21 võistlejat. Rivaalid alistas autol BMW 325i võistelnud Robert Peetson. Pjedestaalikohal lõpetasid äsjase sõidu 2WD-B klassis veel Gert Kull ning kolmandana Jüri Jürisaar, autol BMW 325i. Nn väikeste masinaklassis ehk kuni 1,8-liitrise mootori töömahuga kaherattaveoliste autode arvestuses sai konkurentidest taas jagu Karel Tölp. Hondal kihutanud mees kindlustas võidu pingelises kolmandas voorus. Teise tulemuse sai kirja Argo Kästik, kolmas oli Meelis Marmor.
Naisvõistlejaist suutis mullust võitu kaitsta Hondal sõitnud Sirje Potisepp, kes vaid esimeses sõiduvoorus pidi tunnistama kokkuvõttes teise koha saanud Margit Mäekivi paremust. Volkswageniga võistelnud Marin Aarn oli kokkuvõttes kolmas.
Noori käis sedakorda rajal 10. J18 klassis võtsid kolmikvõidu Saare maakonna autosportlased. Võiduni jõudis Nissanil sõitnud Karmo Salong, teine oli Sander Sepp ja kolmas Lauri Peegel.
Kaheksa SU klassi sõitja hulgast osutus parimaks Rainer Meus. Vahur Kellamov oli teine ning Sander Ilves kolmas.
Moskvitši-meeste omavahelise lahingu võitis otepäälane Tarmo Kikkatalo. Teise tulemusega lõpetas võistluse Heigo Tinno, kolmas oli Ermo Jeedas.
Lisaks võisteldi seekord 3,4 km pikkusel rajal ka kaherattaveoliste sportautodega. Klassis 2WD sport oli konkurentidest kiirem tänavu Ford Focusel võistlema asunud Karl Martin Volver. Poodiumile mahtusid veel Gert Ilves ja Alvar Kuusik. Otepäälane Kasper Koosa jäi napilt neljandaks.
Võistlus kuulus paljude erinevate võistlussarjade punktiarvestusse. Punktisaaki said osalejad kasvatada EAL karikavõistluste, SU klassi karikavõistluste, Hepa Premia karikavõistluste ning Moskvich Liiga karikasarja arvestuses. Võistlustules käis ühtekokku 101 sõitjat. Rahvasprindi ohutusülem Marko Koosa nentis, et paratamatult tuli võistlejail ette ka eksimusi. "Vaatamata õnnetustele ükski osaleja viga ei saanud," kinnitas ta.
Kõige rängemalt sai kannatada Rene Kanniste roolitud Seat, kui see teises voorus üle katuse rullus. Purunesid mõlemad küljeklaasid ja esiklaas, deformeerusid auto nina ja katus, samuti läks katki juhiiste. Kuigi klaasikillud olid kiirviga laepolstrisse kinni löödud, mehe enda tervisega õnneks midagi väga hullu ei olnud.
Võistluse direktori Siim Kalda sõnul võidusõit tervikuna õnnestus ja selle rahvasprindiga pandi alus ilusale traditsioonile Otepää piirkonnas: "Jätkame meeskonnaga võetud eesmärki hoida Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste etapp traditsiooniliselt Otepääl, kus on prestiižne osaleda ja mida on huvitav külastada. Eriti hea meel on selle üle, et alistatud sai rahvaspordis maagilise saja osaleja piir. Kindlasti aitas sellele kaasa lisaks heale korraldusele ja suurele auhinnalauale ka populaarseks kujunenud öine meelelahutus ning järgmise päeval toimunud maailma esimesed rallimeeste meistrivõistlused minigolfis."
Rahvasprindi korraldusele andsid suure panuse Eco Oil OÜ, GMP Clubhotel, Villa Müllerbeck, Pühajärve SPA & Puhkekeskus, Hotell Murakas, Mellex Auto ja Fixus, ORT Tehnoülevaatus, Red Bull, AS Liviko, Coca Cola, A. Le Coq, ööklubi Comeback, Makserv OÜ, Arke Lihatööstus, Tridens AS ja Otepää Seikluspark, Otepää vald, AS Aasta Auto ja Otepää rahvasprindi nimisponsor Oti pubi. Võistluse lõppedes osalejate vahel välja loositud tünnisauna võitis Jaan Kontro.
|
|
|
|