Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. august 2003 17:44
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Uno Aava karikavõistlus rahvarallis toimus 21. korda

 Loe lisaks
Rahvaralli punktiseis pärast 2003. a 4. etappi

Täna peetakse rahvarallit Uno Aava karikale

Esiplaanin Peeter Nooni Ford Escort. Foto: Erakogu
Ei ole vist pikema traditsiooniga sõitu rahvarallis, kui seda on Uno Aava karikasõit. Tänavuaastane võistlus oli sellepoolest eripärane, et sõideti ühest linnast teise. Hommkul Tallinnast stardi saanud 56-st autost 48 leidsid tee Türile, kus oli ka ralli finiš.

Korraldaja kiituseks võib öelda, et suudeti oma eelmistest sõitudest tunduvalt paremal tasemel sõit teha. Küll on aga kindlasti veel palju
teha, et saaks kellad ja kohtunikud ühtemoodi tööle. Mõni kell käis minutis 59 sekundit ja mõni 62, osa kohtunikke andis starti tõusva lipuga, osa langevaga, mõni pobises näppe liigutades ja mõni luges sekundeid selgelt ja soravalt.

"Muide langeva lipuga valestarti teha küll ei tahaks, tulemuseks saab olema kaks varianti - kas murtud lipuvars või lipuvarre jäljega kapott," märkis üks osavõtja.

Kiiruskatsed olid alguses traditsioonilised - Tabasalus täpsuslõik, sealt läbi rahvarallide klassikateks saanud Käesalu Vasalemma. Peale Maidlat algas uue avastamine - Pahklas sõjaväe territooriumil oli rajameister leidnud huvitava kombinatsiooni metsateedest ja sinna üle kilomeetrise raja maha märkinud. Teadaolevalt esmakordselt sõideti ka rahvarallit Rapla õppesõiduväljakul. Huvitav leid on kindlasti unustatud vana - Ohekatku.

Endine veokamees, nüüd kiiret sõitu tegev rahvaspordis Helmet Palm: "Ootasin huviga, milline rajavalik on Ohekatkule tehtud. Üks viimaseid Vana Toomase rallisid, kus veokad sõitsid, oli ka seda vana bagirada läbiv katse sees. Selle ma tookord võitsin." Kahjuks lõppes Palmi ralliteekond pärast auto siduri purunemist.

Rajal lõpuosas tekkis vaidlus ekipaaži Jaanus Murakas - Arvo Arula autos. Enne starti jäi selgeks tegemata, kas finiš on lendav või stoppjoonel - sõitja otsis silmadega joont, kaardilugeja käskis aga gaasi pähe muljuda. 4WD auto kiiruse juures ja ilma sidemeta sõitjate vahel on aga erimeelsused kerged tulema. Igatahes lohutuseks katsevõit.

Kahjuks jättis veidi karmiks osutunud rada rajaveerde ühe kiire sõitja 2WDb klassis - Peeter Nooni. Koos Tõnis Maarandiga Ford Escortil võistelnud Noonit vedas tehnika alt.

"Osad katsed hindan päris heaks, meeldivad nagu ikka kiired kruusakad (Pahkla, Ohekatku) ja ka Vasalemma oli suht normaalne," märkis Nooni, kelle sõnul olid ülesõidud seekord liiga kiired. "Kahjuks jäi oma sõit 2WDb esikohal olles pooleli, kui Ohekatku katsel hüppelt maandudes purustas munakivi käigukasti korpuse ning karterikaitse," selgitas Nooni katkestamise põhjust.

Kolm järgmist katset olid samuti tehtud laiadele kruusateedele - Änari ja Saare said kindlasti paljude sõitajte lemmikuks. Änari katse peale stoppi, ehk üksjagu segasest ristmikust võivad rallimehed rääkida legende - seal on veoka katusele saanud nii Raivo Prukner, kui teised. Kaspar Järvala sõitis suurel kiirusel hoopis lauda taha, otsides teed tagasi. Lõpuks tehti autiir ümber lauda...

Viimane katse sõideti Särevere õppeplatsil, mis lõpetas 10 katselise ralli, jäi vaid suunduda Veskisillale, kus toimus ka autasustamine.

Kardetud kurikaid oli rajal täpselt nii palju, et ei tekkinud vigursõidu tunnet. Igatahes algus tõstis tuju positiivselt, ning peab mainima, et viperustest hoolimata tõdes enamus sõitjaist finišis, et sõit üle ootuste paremuse poole kulges.

Ka tulemustega pikka venitamist ei olnud - teist korda järjest sai Mitsubishil esikoha Margus Remmak: "Kõik sujus taaskord, probleemivaba sõit. Vaid Käesalu katsel sai enne finišijoont auto tantsima lastud, midagi ohtlikku ei olnud. Üllatas suur edumaa, ilmselt johtus see Muraka autost - tehniliste probleemide tõttu pidi ta tavapärase EVO 7 asemel renditud EVO 6-ga sõitma."

Klassis 2WDa võit tuli seekord Tarvo Saare - Olavi Puki esituses. VW Golfiga sõitnud meeskond edestas ka suure 2WD parimaid. Kohati loputati ka 4WD autosid. Väärib märkimist, et kogu väikse 2WD klassi esikolmik seekord suurest 2WD-st kiiremad olid.

2WDb klassi ehk suure 2WD võitsid seekord Rain Rannala - Simmo Nestor Mazdal.

Naistest tegid tubli sõidu Moonika Grauberg - Moonika Kurba, kerkides klassivõiduga ka liidriteks Tehnikamaailma karikasarjas.

Noorteralli MV arvestuses võtsid absoluudi 7. kohaga klassivõidu Jaan
Mölder junior - Jaan Mölder senior
Honda Civicul.

Autasustamisel tegi väga positiivse liigutuse Jaanus Murakas, toetades ralli korraldust ning rikastades auhinnalauda. Üleskutse tema poolt oli et ka teised firmajuhtidest sõitjad edaspidi samaga vastavad. Vaid selliselt saab korraldustaset üles viia. Tänusõnad organisaatoritele pole liiast.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia