Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Raplamaa rahvaralli stardirivi avavad Aigro ja Koosa
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval sõidetava Raplamaa rahvaralli stardirivi avavad 4WD klassi võistlejad. Esimesena lähevad rajale Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikasarja liidrid Aiko Aigro - Marko Koosa.
"Kas esimesena rajale minna on hea? Oleneb sellest, kui palju on asfalti ja kui suur osa kruusa. Asfaldil on ees startides eelis küll, sest tagumistele kannavad ees minejad rohkem prahti teele ja selle võrra on neil libedam," räägib Aiko Aigro. "Arvan, et neist, kes kohe minu järgi stardivad, on mul asfaldikogemust rohkem. Maha kanda ei saa muidugi kedagi, sest kõik on kiired poisid," lisab esmakordselt rahvaralli stardirivi avav mees, kes asub võitu jahtima Mitsubishi Lanceril koos kaardilugeja Marko Koosaga.
Teine võistlusnumber antakse välja ekipaažile Are Uurimäe - Tanel Paut, kes ka karikavõistluste arvestuses punktidega teisel kohal. Kas mehed laupäeva hommikul ka starti jõuavad, selgub heal juhul neljapäeva õhtuks, sest praegu on nende Subaru Impreza ilma turbota. "On lootust, et saame homseks selguse, kas õnnestub teine turbo peale panna. Eestist ei ole hetkel sobivat võtta, mistõttu tuleb see vast eelmisest natuke väiksemaga asendada. Sel juhul ei ole auto muidugi nii konkurentsivõimeline. Karikasarjas punkte on muidugi juurde vaja, seega tuleb võimalusel siiski osaleda ja seal konkurente jälgida. Kolmas koht on käeulatuses. Kui Elvis Pukk rallit ei võida, siis oleks isegi teine koht aasta kokkuvõttes teoreetiliselt saadaval," räägib Uurimäe. Ta lisab, et väga kõrget kohta nad Raplamaal sõidetavalt rallilt ei eelda. "Pärnus näiteks oli autoga palju probleeme, mootor jukerdas, pidurid kadusid ära. Nüüd tuleb asfaldiralli, see aga sellele autole ei sobi..."
Are Uurimäe ütleb, et oleks rahul kuuenda kohaga - seda juhul, kui Elvis Pukk - Kristjan Peegel võitu ei napsaks. Elvis Pukk sõnab: "Are on kaval! Kui mina olen rallil teine ja tema kuues, siis kokkuvõttes oleks mina hooaja kokkuvõttes ikka vaid kolmas!" Nii lubab võistluspaari Markus Morel - Oliver Peebo järel neljandana startiv Pukk tegelikult leppida ka tulemusega, mis tagaks talle hooaja kokkuvõttes kolmanda koha. Samas möönab Pukk, et selline karikas on tal juba eelmisest aastast olemas, nii et eesmärk võiks olla ikka teine koht aasta kokkuvõttes: "Mingi areng peab ju olema!"
Elvis Pukk lisab, et ta peab esmatähtsaks võistluse õnnestumist. "On oluline, et kõik osavõtjad jääksid rahule," sõnab mees, kes seekordse rahvaralli üks initsiaatoritest ja taustajõududest, kuhu kuuluvad veel Rain Rannala ning Mihkel Vaidlo. "Me natuke siin Rannalaga kiusasime Aret ka ja siis ta oli nii ähmis, et lubas ise teha detsembris rahvaralli, kui seekord pekki läheb," naerab Pukk.
Ta jätkab: "Are küsis, et kas ma olen rahul teise kohaga, kui tema kuues, siis minu küsimus on Morelile. Et kas ta on rahul ükskõik mis kohaga, peamine, et minu selja taga?" Markus Morel on resoluutne: "Mina ei ole rahul kohaga Elvise selja taga!" Kui enesekindlana ta aga rallile läheb? Subarul sõitev Markus Morel teeb väikese mõttepausi ja sõnab, et see on nii ootamatu küsimus, ent ütleb seejärel: "Lähen hea tundega! Võtan vabalt, ei mõtle punktidele. Kruusal tunnen end küll mugavamalt, kui asfaldil, kuid annan endast nüüdki parima."
Päris kindlasti on üks võidupretendentidest Rain Rannala, kes koos Simmo Nestoriga asub võistlustulle pärast Elvis Pukki. Kuna mõlemad mehed planeeritava üritusega kursis, küsiks provokatiivselt, kas nad on esimese-teise koha omavahel varakult ära jaganud? "Veel ei ole otsustanud, et kas annan Elvisele võidu ära, tasuks 2010. esikoha eest," naerab Rannala, tuletades meelde paari aasta taguseid sündmusi. "2010. aastal ma võitsin tänu Elvisele, kuna ta edestas napilt Helmet Palmi ja siis oli minul ja Helmetil võrdselt punkte, kuid mul paremad kohad. Et kui nüüd Elvisel oleks lootust siin 2-3 olla ja mina peaks loovutama võidu selle nimel, siis veel ei tea, kas olen valmis," räägib ta, täpsustades, et ütleb seda viimast Are Uurimäe kiusamiseks.
Neljarattaveolisi autosid on eeldatavasti startimas 20. Sealhulgas plaanib võistluse kaasa teha tänavu rallikrossi meistriks tulnud Raplamaa mees Helmet Palm, kel seekord kõrval kaardilugeja toolis istumas Merlin Mäekivi. Palm möönab, et kuna kogu võhm läks sel hooajal rallikrossile, pole rahvaralli karikasarjas punkte just märkimisväärselt palju. "Ega polnudki plaanis rahvarallil osaleda, aga kuna Hepa Tanklate nimeline ralli, siis olen ikka stardis," sõnab Helmet Palm, kelle äriühing seekordsele võistlusele õla alla pani. "Aga et miks mul on teine kaardilugeja? Et kaalu allapoole saada," muigab Palm, vihjates, et kergema autoga saab säravama tulemuse. "Tegelikult ma väga kõrget kohta ei looda," jätkab mees, "kui kümne sekka saab, on hea küll."
Üldse registreerus Hepa Tanklad Raplamaa rahvarallile 87 võistluspaari, kellest rajale pääseb 85. "Kui keegi teab, et ei plaani siiski osaleda, palume sellest kindlasti teada anda," rõhutasid võistluse organisaatorid. "Ning kindlasti peavad võistlejad järgima juhendis olevat TÜV aega, vastavalt oma stardinumbrile. Selle kohta tuleb bülletään, seoses osalejate arvu tõstmisega 85 peale."
Kõige tihedamaks tõotab konkurents kujuneda masinaklassis 2WD-S, kus esialgsetel andmetel startimas kokku 23 võistluspaari. Eestlastele tulevad selles klassis konkurentsi pakkuma ka lõunanaabrid Raivo Ozoliņš - Dairis Ozoliņš, kelle võistlusvahendiks Honda Civic CRX. Samas masinaklassis, kus favoriitide ja karikasarja liidritena alustavad rahvarallit Robert Peetson - Martin Tomson, saaksid kaasvõistlejad teha kingituse 24. novembril sünnipäeva tähistavale Janno Nuiamäele, kes koos Hendrik Soomrega võistlemas Nissan Sunnyl. Nuiamäe ütleb, et Kehtnasse lähevad nad nagunii võidumõtetega. "Lõpuni tahame jõuda ilusti ja tahame jahtida kõrget kohta! Asfaldil ma oma šansse rivaalide vastu väga kõrgeks ei hinda, kruus istuks paremini. Praegu on tegelikult kõige suurem küsimärk seotud rehvivalikuga, sest ilmastik on selline, et ei sobi ei üks ega teine rehv," räägib ta. (Kõneldes sünnipäevadest, olgu siinkohal öeldud, et kui ka tänavune Viru rahvaralli toimunuks juulis planeeritud ajal, olnuks ralliga samal päeval sünnipäev tema kaardilugejal.)
Põnevust peaks eelseisval rallil jaguma kõigisse masinaklassidesse. Ei ole tänase seisuga keegi kindlustanud endale veel kindlat võitu karikaarvestuses. Viimase ralli ebaõnnele kaotasid näiteks oma kindla liidripositsiooni nii noorteklassis kolmel etapil konkurente võitnud Sander Siniorg - Cristen Laos, kui ka 2WD-V klassis samamoodi kolm etappi võitnud ja siis katkestanud Karel Tölp - Priit Guljajev. Liidritena neis klassides lähevad otsustavale etapile vastu vastavalt Karmo Salong - Janek Salong (J18) ning Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalon (2WD-V). Moskvich Liiga arvestuses on EAL karikasarja punkte seni enim teeninud Martin Juhe - Rain Juhe ja naiste arvestusklassis Sirje Potisepp - Terko Jakobson.
Start Hepa Tanklad Raplamaa rahvarallile antakse laupäeval kell 10 Kehtnast. Rajale minnakse klasside kaupa, järjestuses: 4WD, 2WD-S, 2WD-V, J18, naised, ML, SU. Enne võistlejaid lähevad tavapäraselt rajale ohutusautod, millest ühe roolis 17-aastane soomlane Max Karhapää, kelle roolida 1,6-liitrise mootorimahuga Citroen C2 R2.
Ralli keskus saab asuma Raplamaal Kehtna alevis. Seal paikneb nii võistluskeskus kui ka hoolduspark. Hooldusalale pääseb iga võistlusauto kohta üks teenindav sõiduk. Samas on osalejatel võimalus osalejatel puhata jalga soojades ruumides, kus on toitlustus. Kohapeal saab maksta ka kaardiga.
Kehtna ja Juuru vallas sõidetava rahvaralli auhinnalaud saab olema päris viisakas. Lisaks karikatele on Statoil toetamas määrdeainetega, Gustav paneb välja kõigile poodiumile jõudvatele võistlejatele tordid ning Olde Hansa poolt on mandlid. Falmek Motorsi lisakatse võitjaid igas masinaklassis premeeritakse eriauhinnaga.
Hepa Tanklad Raplamaa rahvaralli on Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistluste viies etapp, Moskvich Liiga suure karika kaheksas ja
Moskvich Liiga rallikarika viies etapp.
|
|
|
|