Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. oktoober 2012 20:46
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi / Autoleht

Oti Ralliklubi võistlejaile kodurallilt kolm klassivõitu

 Loe lisaks
Kärla rallil stardib ligemale poolsada autot

Kärla ralli keskseks võistluspaigaks saab Oriküla paarisrada

Rallidebüüti plaaniv Gustav Kruuda astub venna jälgedes

Rallihooaeg lõppes 27. oktoobril Saaremaal, kus Kärla ja Kihelkonna valla teedel peeti Oti Ralliklubi Kärla ralli. Peamiselt Orikülas ja selle ümbruses peetud ralliga lõppes E-Cup ja Eesti noorteralli meistrisari.

Algselt pidid esimesena rajale minema noorvõistlejad, kuid et päev enne rallit tulnud lumi muutis teed jäiseks, otsustasid korraldajad kõigepealt stardi anda neljarattaveolistele autodele. Orikülas sõidetud avakatse võitsid Saaremaa mehed Timmu Kõrge - Kaido Kaubi, kes alistasid rivaalid ka ülejäänud seitsmel kiiruskatsel. Esimest aastat neljarattaveolisel Mitsubishil võistelnud Timmu Kõrge märkis, et hooaja viimane ralli sujus suuremate viperusteta, kuid rada oli tõepoolest päris libe.

"Meie eesmärk oli nautida võidusõitu ja panna hooajale ilus punkt," kommenteeris Timmu Kõrge, kellele luges esmakordselt kaarti tema suurtoetaja. "Kaido ei ole varem selle alaga tegelenud, seetõttu rääkisin mina mõni katse rohkem kui tema," muigas juht. Ta lisas, et tervikuna jättis ralli väga hea mulje: "Kiidan korraldajat! Väga hästi tehtud võidusõit."

Ülesõidul teisele lisakatsele jäi ralli pooleli auto tehniliste probleemide tõttu Võrumaa võistluspaaril Siim Plangi - Marek Sarapuu, kes olnuks tõenäoliselt ainsad arvestatavad võidupretendendid klassis S4 osalenud saarlaste kõrval. Tehniliste viperuste tõttu katkestasid ralli üsna alguses ka paljud Saaremaa mehed: Indrek Haamer - Andres Tammel, Kenneth Sepp - Rein Reinsalu, Lembit Soe - Ahto Pihlas; hiljem ka Ken Torn - Riivo Mesila, kes juhtisid rallit klassis EC Sport 2000 E kuni kolmanda kiiruskatseni.

Ken Torn tunnistas, et kehvale hooajale tuli selle ralliga kehv lõpp. "Algul läks auto põlema, siis õli tuli aknale ja nähtavus kadus ära. Käisime väheke väljas ja kuna roolivõimendi õli voolas välja, jooksis selle pump kinni. Enne pehmesse kraavi sattumist käisime ninaga puus. Orikülas läks auto käest ära," loetles Mitsubishi Coldil kihutanud Kuressaare noormees sündmusi. "Üks väga kehva ralli oli meile. Ebaõnne oli selgelt liiga palju!"

Kui Torn ja Mesila selles masinaklassis võidukonkurentsist välja langesid, tõusid seal korra liidriteks Volkswagenil sõitnud saarlased Kermo Laus - Gert Virves. Nende võidulootused kustusid aga enne neljanda katse starti, mil autol purunes veovõll. "Kuna kohapeal kellelgi keevitust ei olnud, siis sai käidud Kärlal Oti Ralliklubi garaažis. Seepärast jäi meil läbimata neljas ja viies katse. Noorterallis on nii, et kui katkestad ja on võimalik auto korda teha, siis lastakse veel rajale," rääkis kaardilugeja. "Täname Oti Ralliklubi, sest nende boksist oldi kohe nõus kaasa tulema ja ära keevitama."

Niisiis vahetusid taaskord liidrid. Sõitu asusid EC sport 2000 E arvestuses juhtima Raigo Reimal - Kermo Prants. Volkswagen Golfil kihutanud saarlastest suutsid aga järgnevail katsetel tempokamat sõitu teha Tanel Tepandi - Reio Rada, mis tähendas et klassivõit läks siiski mandrile.

Kuni 1,6-liitrise mootoriga rahvusliku rühma autodel sõitnud noorte omavahelises konkurentsis suutsid võidu saavutada Žigulil võistelnud saarlased Karl Jalakas - Rainer Laipaik. EC sport 1600 E klassi teise tulemusega lõpetasid ligi 100 km pikkuse Kärla ralli Raplamaa võistlejad Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa Hondal. Kolmandad olid Tauri Pihlas - Ott Kiil Toyota Starletil.

Saarlastest suutsid kõige kõvema tulemuse kaherattaveolise autoga välja sõita Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk, kes pidasid klassis EC sport 2000 A/N duelli võistluspaariga Gustav Kruuda - Martin Järveoja. Kummagi ekipaaži istumise all oli Ford Fiesta R2.

Kui Uustulndile oli see kuues ralli Fordiga, siis MM-rallidel osaleva Karl Kruuda 14-aastasele vennale hoopis debüüdiks sportlikul autorallil. Gustav Kruuda, keda on juhendanud ka Ott Tänak, oli eelnevalt trennikilomeetreid läbinud tuhande ringis. "Võiduplaani mul ei olnud. Eesmärk oli ammutada uusi kogemusi," sõnas ME3 rallitiimis võistlev noormees, kes pidi tunnistama Oti Ralliklubi ridades sõitva Rasmus Uustulndi paremust. Üldises paremusjärjestuses platseerusid klassivõiduni jõudnud Uustulnd - Kuusk neljandaks. Neid edestasid vaid neljarattaveoliste autodega kihutanud Timmu Kõrge - Kaido Kaubi ja Aap Anderson - Jan Pantalon ning kaherattaveolise BMW-ga E11 klassis esikoha saavutanud Ago Ahu - Kalle Ahu. E11 klassis olid teised Argo Kuutok - Andrek Põllumäe ja kolmandad Marek Kärner - Eero Kikerpill.

Klassis E10 saavutasid esikoha Opelil sõitnud külalisvõistlejad Mika Rantasalo - Tero Rönnemaa. Martin Saar - Karol Pert olid kokkuvõttes teised ja Raido Laulik - Tõnis Viidas kolmandad. Saarlastest parimatena finišeerisid selles arvestuses Einar Soe - Tarmo Kaseorg, kelle osaks jäi viies koht. Veel enne viimast kiiruskatset olid klassis neljandal positsioonil Rando Turja - Ain Sepp, kuid jahutussüsteemi probleemide tõttu jäi nende Lada ülesõidul tee äärde.

Klassis E9 ehk kuni 1,6-liitrise mootoritöömahuga kaherattaveoliste rahvusliku rühma autode arvestuses alustasid rallit tempokalt Einar Valdmaa - Janno Older. Toyota Corollaga kihutanud E-Cup karikasarja liidrid jätsid ralli auto tehniliste probleemide tõttu poole pealt katki. Seejärel noppisid katsevõite Ladaga võistelnud saarlased Rando Aav - Andre Rahumeel ning debütandid Janar Tänak - Janno Õunpuu. Klassivõidu saavutas Oti Ralliklubi ekipaaž Tänak - Õunpuu. Ott Tänaku 19-aastane onupoeg lausus, et eesmärgiks oli võistlus kindlasti lõpetada, klassivõit seejuures tuli boonusena. "Mida järgmine hooaeg toob, seda täna veel ei tea, kuid kaalume osalemist E-Cup või Eesti meistri- ja karikasarjas," sõnas ta.

Saarlased võtsid klassivõidu ka veoautode arvestuses, kus startis 6 autot, mis kõik ka ralli lõpetasid. Esikoht kuulus Oti Ralliklubi võistluspaarile Priit Liblik - Henri Rump, teise tulemuse said kirja Kristo Laadre - Priit Pilden, kolmandad olid Olev Helü - Aivo Alasoo.

Rallil direktori ametikohuseid täitnud Kärla vallavanem Villi Pihl sõnas, et tunneb erilist heameelt Oti Ralliklubi sõitjate klassivõitude üle. "Oma poisid said klassivõite, mis sa hing veel tahta oskad! Rahvast oli, osalejaid oli," märkis ta. Küsimusele, kas Kärla rallist võiks saada traditsioon, kõlas vastus: "Ütleme nii, et seda ma lubada ei saa. Kui Saaremaa suure ralli korraldajad aitavad, oleme huvitatud niisugust võistlust järgmistelgi aastatel läbi viima."
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia