Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kaspar Koitlale Läti autoralli meistrisarjas tiitlivõit |
|
Kaspar Koitlale Läti autoralli meistrisarjas tiitlivõit
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel peetud Läti autoralli meistrivõistluste viimasel etapil pidid tulises duellis tänavuse N4 klassi meistritiitli saatuse omavahel selgitama lätlane Jānis Vorobjovs ja liidrina startinud eestlane Kaspar Koitla.
Saatus nöökis Latvija ralli nime kandnud võistlusel mõlemat sõitjapaari. Avapäev oli sündmusterohke Mitsubishi Lancer Evo üheksal sõitnud eestlaste Kaspar Koitla ja Andres Otsa jaoks. "Laupäeval esimese ja teise katsena oli linnakatse. Teisel läbimisel läks meil tagumine rehv katki ja kaotasime kuskil 10 sekundit," kommenteeris Koitla.
"Neljandal katsel läksime ühte kurvi liiga seest ja saime esimesse paremasse rattasse löögi," jätkas ta. "Viienda katse keskel purunes autol esimene parem pooltelg. Sõitsime edasi. Ühes kiires P4-kurvis sai uue löögi parem esiratas. See lõhkus sillatala ja õõtsa. Saime katse kuidagi lõpuni, ajakaotust kogunes 35 sekundit."
Hoolduses said mehaanikud eestlaste auto enam-vähem korda, et arvult kuues katse ära sõita. "Linnakatse saime sõita küll, kuid päeva lõpuks liidrile oli kaotust 42 sekundit," rääkis Kaspar Koitla avapäeva sündmustest. "Pärast seda oli mehaanikutel pikk öö, et auto ralli teiseks päevaks korda saada."
Liidrikoha olid avapäeval läbitud katsete järel hõivanud N-rühma Mitsubishil võistelnud Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns. 8,66 sekundit kaotasid neile R4 klassi liidrid Jānis Feldmanis - Anrijs Jesse. Aivis Egle - Andis Dauga olid kolmandad ning A-rühma Mitsubishil kihutanud soomlased Jussi Tiippana - Henri Arpiainen neljandad, poole sekundilise eduga Kaspar Koitla ja Andres Otsa ees.
Teise päeva esimesel katsel soomlased väljasõidu tõttu katkestasid ning eestlased suutsid tempot tõsta.
"Üldiselt oli raske ralli, kus eksisime meie esimesel päeval ja andsime võimaluse Vorobjovsile võita Läti meistrivõistlused, aga tema eksis teisel päeval," jätkas Koitla. "Pühapäevasel esimesel katsel tegi Vorobjovs sõiduvea, mille tagajärjel purunes ta autol tagasild ja jätkamine polnud enam võimalik."
Kui Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns sõidu liidrikohalt katkestasid, asusid võistlust juhtima Jānis Feldmanis - Anrijs Jesse. R4 klassi autoga kihutanud lätlased suutsid liidripositsiooni säilitada ralli lõpuni, saavutades üldvõidu. Teise tulemuse said kümnest katsest koosnenud rallil kirja Kaspar Koitla - Andres Ots, keda jäi üldvõitjaist lahutama 49,56 sekundit. "Feldmanise kiirus oli üllatav," möönis Kaspar Koitla. Nn suures N-rühmas klassivõidu noppinud eestlaste järel olid kolmandad Aivis Egle - Andis Dauga, kes kaotasid ralli võitjatele üle poolteise minuti.
Samuti N-rühma Mitsubishil võistelnud Siim Plangi - Marek Sarapuu seekord erinevate viperuste tõttu kümne parema sekka ei mahtunud. Kokkuvõttes tuli neil leppida 19. kohaga. Kaotust võitjatele kogunes 10 minutit ja 18,69 sekundit.
Kaspar Koitla teenis Läti autoralli meistrisarjas N4 klassis seega äsjaselt rallilt maksimumpunktid ja lõpetas tänavuse hooaja lõunanaabrite juures tiitlivõiduga. "Läti meistrisarja hooaeg oli põnev ja huvitav just selle poolest, et olid koguaeg uued teed, mida polnud sõitnud. Täitsime hooaja alguses püstitatud eesmärgi - võita Läti meistritiitel! Suured tänud kõikidele toetajatele ja kaasaelajatele. Eriti tahaks tänada oma isa ja mehaanikuid, kes auto eest hooaja vältel suurepäraselt hoolt kandsid. Suur suur aitäh ka Ivan Mironovile, kelle autoga me võistlesime."
Latvija ralli 2012 tulemused
1. Jānis Feldmanis - Anrijs Jesse (Mitsubishi Lancer Evo 10) 1:08:18,10
2. Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) +49,56
3. Aivis Egle - Andis Dauga (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:40,18
4. Aleksander Mihailov - Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo 10) +4:05,00
5. Kaspars Šimkus - Gatis Veilands (Subaru Impreza) +4:24,51
6. Taras Kravtšenko - Oleksandr Gorbik (Mitsubishi Lancer Evo 9) +4:27,13
7. Aleksei Shemet - Georgi Troškin (Mitsubishi Lancer Evo 10) +5:41,15
8. Martynas Samsonas - Mindaugas Varza (BMW M3) +6:11,04
9. Juri Aršanski - Mihail Soskin (Mitsubishi Lancer Evo 9) +6:18,34
10. Aleksandrs Grīva - Jānis Veilands (Mitsubishi Lancer Evo) +6:38,66
|
|
|
|