Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eestlastele Kuramaa rallilt kaks poodiumikohta
|
Loe lisaks |
|
|
24.-25. augustil peetud Läti autoralli meistrivõistluste etapil saavutasid üldvõidu Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals, kelle järel hõivasid poodiumikohad Kaspar Koitla - Andres Ots ning Siim Plangi - Marek Sarapuu.
Reedel oli kavas viis kiiruskatset, neist kaks sõideti hilisõhtul. Lühikese avakatse võitsid Kaspar Koitla - Andres Ots, kes asusid seejärel sõitu juhtima. Eestlased püsisid liidrikohal kuni esimese päeva viimase katseni. Päeva lõpetasid parimal positsioonil Aleksei Lukjanuk - Roman Kapustin, kelle edu eestlaste ees oli 0,99 sekundit. Kolmandal kohal olnud lätlased Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals kaotasid venelastele 3,93 sekundit.
Teise võistluspäeva esimesel, arvult kuuendal lisakatsel mängisid N-rühma autodel võistelnud mehed kohti ringi. Venemaa ekipaaž säilitas liidrikoha, ent teiseks tõusid lätlased. Kaspar Koitla - Andres Ots, kelle autol oli mitmel hommikusel katsel tehnilisi probleeme, pudenesid kolmandaks. Leedu kruusateedel sõidetud kiiruskatse võitsid Siim Plangi - Marek Sarapuu, kerkides seejärel neljandaks. Koha võrra tõusnud eestlased möödusid WRC-autol sõitnud lätlaste duost Raimonds Kisiels - Arnis Ronis.
18,10 km pikkuse seitsmenda kiiruskatse järel asusid rallit juhtima Neikšāns - Dzirkals, kes edestasid seal teise aja kirja saanud Siim Plangit ja Marek Sarapuud 2,93 sekundiga. Sama katse teistkordsel läbimisel ehk kaheksandal katsel olid lätlased taaskord kiireimad.
Üheksanda kiiruskatse võitsid Koitla - Ots 0,75 sekundilise eduga Plangi - Sarapuu ees. Seni teisel kohal püsinud Lukjanuk - Kapustin jätsid sõidu siduri purunemise tõttu pooleli, mistõttu head kiirust näidanud eestlased Koitla - Ots kerkisid teiseks ja Plangi - Sarapuu kolmandaks. Koha võrra, vastavalt seitsmendaks ja kaheksandaks, tõusid ka omavahel duelli pidanud Timmu Kõrge - Erki Pints ning Raul Jeets - Andrus Toom.
Kõrge tunnistas, et sõitmist segas alguses veidi õige "ralli tunde" puudumine. Tartlased Jeets ja Toom aga ei saanud anda maksimumi, kuna autol oli tehnilisi probleeme.
Kümnes ja üheteistkümnes katse ralli liidrite hulgas enam olulisi muutusi kaasa ei toonud, kuid eesti rallisõpradele tegi kahtlemata rõõmu Kõrge ja Pintsi esitus kümnendal katsel, mille nad võitsid vähem kui 2-sekundilise eduga Plangi ja Sarapuu ees. "Saada üks katsevõit Lätis - see on väärtus omaette," kommenteeris Kõrge.
Üldvõidu ja N4 klassi esikohaga lõpetasid Kuramaa ralli Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals. 5,18 sekundit kaotasid neile Kaspar Koitla - Andres Ots, kellele kuulus võistluse lõppedes teine koht. Siim Plangi - Marek Sarapuu lõpetasid sõidu kolmanda tulemusega. Nemad jäid võitjaist 19,72 sekundi kaugusele. Eestlastele seega kolmest poodiumikohast kaks ehk kaks kolmandikku võimalikust. "Pigem kõigest pool," sõnas Plangi, öeldes, et esikoht on suurema väärtusega.
Timmu Kõrge - Erki Pints lõpetasid ralli seitsmendal ning Raul Jeets - Andrus Toom kaheksandal kohal.
Kurzeme ralli 2012 tulemused
1. Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo 10) 55:20.40
2. Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) +5,18
3. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) +19,72
4. Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns (Mitsubishi Lancer Evo 10) +44,28
5. Jānis Feldmanis - Anrijs Jesse (Mitsubishi Lancer Evo 10) +45,86
6. Raimonds Kisiels - Arnis Ronis (Mitsubishi Lancer WRC) +49,52
7. Timmu Kõrge - Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo 9) +53,07
8. Raul Jeets - Andrus Toom (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:08,35
9. Aivis Egle - Andis Dauga (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:21,44
10. Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak (Ford Fiesta S2000) +1:25,94
|
|
|
|