Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
27. august 2012 22:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Virumaa karikasarja viimase etapi võitis Rain Rannala

 Loe lisaks
Kehalas sõidetakse nädala pärast rahvasprinti

Sel aastal esmakordselt toimunud Virumaa karikasari lõppes 25. augustil peetud Kehala rahvasprindiga. Sõidu võitis Rain Rannala, kes karikavõistluste kokkuvõttes pidi alla vanduma Gert Aasmäele.

Kehalas sõideti sel korral n-ö vastupidises suunas ja seetõttu paljudele võistlejatele võõras. Rada peeti küll huvitavaks ja üllatusterohkeks, kuid auku sõidetud pinnas ja "valepidi kurvid" harvendasid võistlejate ridu tublisti.

Juba avavooru alguses pakkus rahvale põnevust Urmas Roos, kes oma Mosvitši keset rada katusele keeras. Oliver Teffo Volkswagen Golf aga maandus pärast sillalt tulekut ja väikest laperdamist all augus. Väljasõidu või tehnilise rikke tõttu katkestas võistluse 19 sõitjat. Neist mitme autol eemaldus ratas. Teises voorus veeres näiteks Erika Teffo roolitud Volkswagen Golfil alt ära esimene ratas ja kolmandas voorus eemaldus ratas Kalle Kruusma Ladal.

"19 autot katkestas jah," möönis Helmet Palm, kes proovis konkurentidele vastu astuda 11 osalejaga 4WD klassis. "Augud tulid teekattele sisse ja viiel autol lendasid rattad alt," kommenteeris Raplamaa võistleja, kes vale rehvivaliku tõttu ise kolmandas voorus osalemisest loobus.

Kordaläinuks võis äsjast võistlust pidada Rain Rannala, kes võitis Virumaa karikavõistlustel kolmanda järjestikuse etapi. Ta ütles, et oluline oli puhtalt sõita: "Rada oli alguses kergelt niiske aga trajektoor oli üldiselt kuiv. Eks trajektoori kõrval oli kohati pehmet ka ning pidi puhtalt sõitma."

Kuidas aga Rain Rannalal taas võita õnnestus? "Pidev sõitmine on kindlasti olnud abiks, saab kätt soojas hoida. Tehnikaga muresid pole ja siis tekib ka usaldus auto vastu. Stabiilsus ja mõistlik sõit on see, mis viib ka võidule. Ei pea üleliigseid riske võtma," kommenteeris ta. "Võistlus ise, nagu kõik Kehala ja Simuna sõidud, oli hästi korraldatud ning Kehala rada on vägagi huvitav. Sedapidi küll enne sõidetud pole, aga mina sain seda sõita Viru rallil ka niipidi ja eks seegi andis väikese edu."

Rannala märkis, et kindlasti saab edu pandiks pidada ka head võistlusautot. "Evo 9 RS peaks olema tegelikult hetkel sõitvatest autodest kindlasti tipp, ega muidu poleks sellel "evolutsioonil" mõtet. Õnneks aga öeldakse, et auto üksinda ei sõida," sõnas etapivõitja.

4WD klassis oli seekord teine Gert Aasmäe ja kolmas Jaan Tammor. Neist esimene tuli võitjaks Virumaa karikasarjas.

"Gert on väga kiire alati olnud, aga Kehalas suutsin ma teda edestada. Talvel Simuna libedatel radadel ei suutnud mina temaga sammu pidada. Seal oli ta konkurentsitult kiirem pidevalt ja see andis talle ka võidu selles sarjas," ütles Rain Rannala. Tallinlase konkurentideks viimasel osavõistlusel olid veel Siim Aas, Aiko Aigro, Markus Morel, Martin Tikkerbär, Kaido Saul, Mait Pikkof ja äsja Peeter Tsukerilt soetatud Mitsubishil võistelnud Andri Sirp. Neist vist kõige rohkem ebaõnne oli Pikkofil, kelle autol tuli rooli kardaan esimeses sõiduvoorus kinnitustest lahti. Rool käis üles-alla ning vasakule-paremale. Teises voorus segas see sõitmist oluliselt, sest süütevõti vastu armatuuri minnes keeras autol korduvalt süüte välja...

Võrdlemisi probleemiderohke oli äsjane võistlus KR Racingu sõitjatele. 2WD-B klassis võistelnud Valmar Gilden alustas päris kenasti, sõites avavoorus välja 5. aja, kaotades seal võitjale Enn Supsile 7,7 sekundit. Ka Taivo Roogeri sõit sujus enam-vähem, kui välja arvata mõned laperdamised rajal. 2WD-B klassi viimasena oli stardis Eero Labotkin, kes amordi purunemise tõttu tulemust kirja ei saanud. Voorude vaheajal õnnestus meestel oma vastsoetatud amort alt kätte saada ja tänu Marko Heinojale see asendada. Heinoja ise avavooru lõpetas, kuid tema Volkswageni käigukastil oli auk sees ja õlid väljas.

Teises voorus Valmar Gilden aega kirja ei saanud, kuna Golfil hakkas põlema õlituli ning auto mootorit ei tahetud ka päriselt ära rikkuda. Sellega oli sõidetud ka Eero Labotkini sõit, kuna starditi ju samal autol. Rooger ei jõudnud samuti purunenud veovõlli tõttu rada lõpuni läbida. Auto remonditi hooldusalas ära, kuid kolmandas sõidus ta kaugemale ei jõudnud. Katkestamine täpselt samas kohas ja põhjuseks jällegi pooltelg.

Klassivõidu nimel pidasid aga 16 osalejaga masinaklassis tulist lahingut Enn Sups, Rene Uukareda, Andrek Põllumäe ja Marko Kukuškin. Teises ja kolmandas sõidus alistas Kukuškin konkurendid ja kindlustas endale seeläbi etapivõidu. Sups oli kokkuvõttes teine ja Uukareda kolmas. Seitsme etapi kokkuvõttes osutus võitjaks Enn Sups, kes sai konkurentidest 12 punkti enam. Kaks etappi võitnud Põllumäe ja nüüd võiduni jõudnud Kukuškin teenisid kumbki täpselt 31 punkti.

Klassis 2WD-A oli MTÜ Rallistar poolt käivitatud karikasarja võidu juba varem kindlustanud Karel Tölp, kes alistas konkurendid selgi korral. Seitsmest etapist võitis Hondal sõitnud mees 6. Tema võidukarikate kollektsioonist jäi puudu vaid kolmanda osavõistluse oma.

Kehala etapi lõpetas kuni 1,6-liitrise mootori töömahuga autode arvestusklassis teise kohaga Argo Kästik, kolmas oli Meelis Marmor. Neist esimene saavutas Virumaa karikasarjas kokkuvõttes teise koha Targo Pajuri ees.

Naisvõistlejaid oli viimasel etapil kuus. Etapivõidu saavutas Volkswagen Golfil sõitnud Marin Aarn. Noore saarlanna järel pääsesid kolme sekka veel Margit Mäekivi ja kõigil etappidel osalenud Sirje Potisepp. Karikasarja lõppkokkuvõttes osutuski võitjaks Sirje Potisepp. Liisi Tiitus teenis välja teise ning Erika Teffo kolmanda koha.

SU klassis alistas Kehala rahvasprindil konkurendid Vahur Kellamov, kes keskendus just suvistel etappidel osalemisele. Tema kontosse kanti sel hooajal kokku kaks etapivõitu. Hooaja kokkuvõttes kuulus Kellamovile kolmas koht Rainer Meusi ja Vallo Vahesaare järel. Rainer Meus oli sedakorda teine ja maikuus toimunud Kehala sprindilt maksimumpunktid korjanud Kalle Kruusma kolmas.

Moskvitšide arvestusklassis oli laupäevasel võistlusel stardis 9 meest. Kindla võidu teenis Argo Nurs. Urmas Roos oli teine ja Timo Pipar kolmas. Karikasarja võit läks seevastu Ermo Jeedasele, kellel õnnestus võita kõik kolm talvist osavõistlust Simunas ning kes jätkas punktijahti ka ülejäänud etappidel.

Virumaa karikavõistluste otsustaval etapil ei olnud taaskord vastast noorteklassi favoriidile ning nii kindlustas Sander Siniorg esikoha kahe esimese vooru võiduga. Hondal võistelnud andekas noormees hooaja võidukarikat siiski välja ei teeninud, sest talvised võistlused võitnud Raimo Lilleorg jätkas punktijahti läbi hooaja ning kogus seeläbi 2 punkti enam. Karl Martin Volver, kes oli Kehala etapil kolmas, pidi leppima kolmanda kohaga ka karikasarja kokkuvõttes.

3,9 km pikkusel võistlusrajal olid laupäeval stardis ka sportautod. 2WD sport klassis pakkus eestlastele konkurentsi soomlane Niko Salminen. Sõidu võitis Volkswagen Golfil võistelnud Alvar Kuusik Jaan Palmisto ees. Škodal sõitnud külalisvõistleja platseerus kolmandaks.

"Kehalas sõitsin eelkõige sellepärast, et autot proovida. Polnud ju ammu sõitnud. Plaanin 8. septembril kaasa teha ka Kehala rallisprindi," kommenteeris Kuusik.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia