Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. juuli 2012 17:25
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Proton Motorsport tegi Soome MM-ralli eelse testi Eestis

Augusti algul toimuvaks Soome MM-ralliks valmistus Proton Motorsport Eestis. Saverna külje all testisid 26. ja 27. juulil võistlusautot Per-Gunnar Andersson - Emil Axelsson ja Juha Salo - Marko Salminen.

Per-Gunnar Andersson - Emil Axelsson läbisid testisessioonil ligikaudu 150 kilomeetrit. "Seda oli vaja, et valmistuda Soome ralliks," märkis rootslane. "Test läks hästi ja sellest oli kasu. Oluline oli, et leiaksime hea seadistuse kiirete kurvide läbimiseks ja saaksime paika põhiseadistused Soome etapiks."

Protoniga teist aastat võistlev Andersson sõnas, et Soomes annab ta endast maksimumi: "Seal on võidu võtmeks hea auto, millel hea seadistus. Ja tuleb endast anda kõik!"

Proton Satria Neo S2000 ralliautoga stardivad Soome etapil ka Juha Salo - Marko Salminen. Kuuekordne Soome autoralli meister Salo, kes põhiliselt võistelnud Mitsubishiga, istus Protoni rooli esmakordselt paar kuud tagasi Inglismaal.

Juha Salo tunnistas, et Proton vajab senistest võistlusautodest erinevat lähenemist, et kiiresti sõita: "Mulle oli äsjane test eeskätt selle tõttu oluline, et pärast suure N-rühma ja R4 klassi autodega sõitmist saada parem tunnetus autoga, mille mootor veab kõrgematel pööretel. Muidugi on oluline ka leida parim seadistus Soome MM-ralliks, kuid kuna kogemust ei ole mul Protoniga palju, ei tea ma öelda, mida ja kui palju selle auto puhul muuta vaja on. Tahtsime eelkõige teada saada, kuidas kiireid kurve ja hüppeid paremini läbida."

Ta nentis, et kuna Proton erineb Mitsubishist kardinaalselt, on õppimist küllaga. "Vaja on agressiivsemalt sõita, tuleb hiljem pidurdada. Kurvikiirus peab olema suurem," viitas Juha Salo mõningatele nüanssidele. "Auto on pealegi väiksem ja kergem."

"Soomes on mul üks eesmärk - sõita häid aegu. Näis, mis kiiruse me saame. Luban, et vajutan kõvasti ja tagasi ei hoia. Pärast esimest katset näeme, kus konkurentidega võrreldes asume. Fakt on, et tahame sel rallil head kohta," jätkas Salo, kelle koostööle Protoniga pani aluse Pekka Koski.

Miks otsustas Inglismaal baseeruv Protoni rallitiim Soome etapiks testi läbi viia Eestis? Proton Motorsports tiimipealik ja Mellors Elliot Motorsport World Rally Team juht Chris Mellors põhjendas seda asjaoluga, et siinsed teed on Soome omadele võrdlemisi sarnased ning enne MM-etapi toimumist on samas riigis testimine komplitseeritud. "Lõuna-Eesti teed olid meie testiks sobilikud ja üsna lähedased rallil kasutatavaile. Soomes on siiski rohkem hüppeid," sõnas Mellors, öeldes, et sellest tulenevalt kavandab võistkond sel pühapäeval veel ühe testi Soomes, kus keskendutakse spetsiaalselt hüpetele.

"Ilm oli Eestis super, teed olid samuti super," kiitis Mellors, andes lubaduse millalgi kindlasti Eestisse tagasi tulla.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia