Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eestlastest osutusid Lätis edukaimaks Vahi ja Ivask
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval, 30. juunil sõideti Lätis sealse rallisprindi meistrisarja arvestusse kuulunud ralli, mis oli ühtlasi E-Cup karikasarja kolmas osavõistlus ning Eesti noorteralli meistrivõitluste kolmas etapp.
Üldvõidu saavutasid neljarattaveolise Mitsubishi Lancer Evo seitsmega osalenud lätlased Mārtiņš Svilis - Aivis Aizsilnieks. E-Cup arvestuse parimad olid üldises paremusjärjestuses 10. kohale platseerunud Andrus Vahi - Alo Ivask (BMW M3).
Eestlasi osales võistlusel kokku 15 meeskonda. Absoluutarvestuses said neist parima koha Andrus Vahi ja Alo Ivask, kes olid esimesed ka E-Cup karikavõistlustel. E-Cup arvestuses olid teised Martin Saar - Karol Pert (Volkswagen Golf 2) ning kolmandad Einar Valdmaa - Janno Older (Toyota Corolla).
Noorteralli meistrivõistluste parima tulemuse said kirja absoluutarvestuse 14. kohal lõpetanud saarlased Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk (Ford Fiesta R2). Teised olid selles arvestuses Kenneth Sepp - Rein Reinsalu (Citroen C2) ja kolmandad Tanel Tepandi - Reio Rada (Nissan Sunny).
Kõige põnevam võistlus oli E-rühma klassis E11, kus esikoha nimel heitlesid Ago Ahu - Kalle Ahu (BMW M3) ning neljaveolisest autost kaherattaveolisele kolinud lätlased Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns. Sekund-sekundis sõidetud duell lõppes kummagi meeskonna jaoks ralli eelviimasel katsel, kui eestlaste autol purunes pooltelg ning lõunanaabrite BMW M3 sai väljasõiduga niipalju kannatada, et nemadki pidid katkestama. Nii tõusid E-Cupi esikohale kindla sõidu teinud Vahi - Ivask. Klassis E11 olid teised Marek Kärner - Eero Kikerpill.
"Ralliga võib rahule jääda, sõitsime kindla peale. Läti teede profiil meile meeldib ning oleme ise rahul, sest kiirus on hakanud kasvama. Eks hakkab endal ka see tagaveolise tunne rohkem sisse tulema. Paar ärevat hetke oli, kuid õnneks püsisime rajal ning saime oma karikavõistluste punktisummat suurendada," kommenteeris Andrus Vahi.
Ago Ahu märkis, et nemad läksid kolmel esimesel katsel alt rehvivalikuga. "Muus osas oli väga OK ralli, kui katkestamine välja arvata."
Klassis E10 said parima tulemuse kirja Martin Saar ja Karol Pert, kellele järgnesid Ott Mesikäpp - Alvar Kuutok ning Tanel Tepandi - Reio Rada. Martin Saar, kellele see oli esimene välisralli kogemus, kommenteeris, et kiiruskatsed olid küll väga kiired, kuid sõidumõnu sai korralikult: "Gulbene ralliga suutsime punktiseisu parandada, seega tuleb kindlasti viimasele etapile klassivõitu kaitsma minna."
Klassis E9 võitsid Einar Valdmaa - Janno Older. Teise koha saavutasid Tauri Pihlas - Ott Kiil.
"Katsed olid väga kiired ja kuna meil oli vahepeal pikk võistluspaus, siis palju jäi selle taha, et ise ei julgenud või osanud enam nii kiiresti sõita," sõnas Janno Older. "Viimastel katsetel oli juba parem. Ralli ja tulemusega oleme rahul, juhime nüüd E-Cupi absoluutarvestust ning pakume konkurentsi kindlasti ka viimasel etapil."
Viienda katse järel üldarvestuse viiendalt kohalt ralli tehnilise probleemi tõttu katkestanud vendadele Ahudele lisaks jäi sõit sel korral samuti pooleli Lembit Soel ja Ahto Pihlasel, kelle Toyota Starletil purunes käigukast. Katkestamise tõttu ei lõpetanud võistlust ka Martin Vatter - Janek Vallask, kes olid sunnitud raja äärde jääma mõned kilomeetrid enne ralli finišit purunenud pooltelje tõttu. Katkestajate nimekirja sattusid kohe esimesel kiiruskatsel Vallo Nuuter - Alari Kupri, kelle BMW M3 suurel kiirusel trampliinis juhitavuse kaotas, kolm-neli tiiru üle katuse lendas ja seejärel tagurpidi mudatiiki maandus.
|
|
|
|