Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
10. mai 2012 3:47
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Gunnar Laak

Sten Oja: Sihiks on rallikrossi maailma absoluutne tipp

Kahel viimasel aastal rallikrossis Eesti ja Põhjamaade meistriks tulnud Sten Oja on koos oma meeskonnaga seadnud järgnevateks aastateks kõrged sihid.

Möödunud aastal neljarattaveolise Mitsubishi Lanceriga D1 klassis nii Eesti kui ka Põhjamaade meistriks tulnud Sten Oja soovib 2015. aastal võidelda maailmameistritiitli eest. Üks "aga" selles plaanis on, kuid see ei sõltu Eesti parimast rallikrossisõitjast. Nimelt on hetkel rallikrossis Euroopa meistrivõistlused, kuid Ameerikas on rallikross, kui ülimalt vaatemänguline ala, populaarsust kogumas. Nii on olnud üsna tõsiseid jutte teemal Euroopa meistrisarja ja USA Global Rallycross sarja ühendamise osas, et saada maailmameistrivõistluste staatus. Selle sarja tippu soovib Sten Oja jõuda. Selleks tuleb esmalt osaleda Euroopa meistrivõistlustel, kus täishooaja plaanib Oja kaasa teha aasta pärast. Sealt edasi juba pääs tugevasse välistiimi aastal 2014, et olla 2015. aastaks nii sõidu kui tehnika poolelt valmis tõusma kõige kõrgemale astmele.

"Sellel aastal teeme kaasa terve Soome meistrivõistluste sarja ja kindlasti kaks Euroopa meistrivõistluste etappi, mis sõidetakse Soomes ja Rootsis," rääkis Oja. "Valisime need etapid seetõttu, et olen Põhjamaades sõitnud ja seeläbi on olemas arusaam, mida need rajad võivad endast kujutada. Kui tekib võimalusi, siis tahaks Euroopas veel sõita."

"Põhjus, miks vahetasime Põhja-Euroopa sarja Soome meistrivõistluste vastu on see, et nii saame taas uusi kogemusi uutelt radadelt. Lisaks on Soomes Super Car klassis osalejaid etappidel 20 sõitja ringis, paljud neist ka Euroopa sarja kogemusega. Selle aasta eesmärgiks on meil sõita Soome etappidel esikolmikusse ja Euroopa meistrivõistlustel pääseda A-finaali. Loomulikult sõidan ka Eesti meistrivõistlustel. Loodan stardis olla juba 19. mail Tallinnas hipodroomil toimuval etapil ja kindlasti kodurajal, Põltsamaa külje all Piirojal."

Sten Oja võistlusautoks on tänavu Mitsubishi Lancer Evo 6, mis on võrreldes eelmise hooajaga läbinud uuenduskuuri. Tegu on autoga,, millel 2-liitrine ca 540 hj arendav turbomootor. Sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutab auto 2,5 sekundiga.

"Jätkame sama autoga, sest meie meeskonna hinnangul on see parim Mitsubishi Lancer Evo versioon, millega rallikrossi sõita," lausus Oja. "Oleme teinud autoga kõvasti tööd, saanud seda kiiremaks ning tõsine areng on toimunud veermiku ja vedrustuse osas, mille ettevalmistuses oleme malli võtnud Euroopas sõitvatelt kiiretelt masinatelt. Soomes oleme kindlasti sellega konkurentsivõimelised. Euroopas lihtne kindlasti pole, kuid meie meeskond on autoga teinud tõesti väga head tööd ja usun, et suudan sellega kiirelt sõita. Kuna Euroopas on masinate hobujõud 600-700 ringis, siis meie eeliseks sellel aastal oleks märg rada, kus ainult jõud ei määra."



Sten Oja meeskond


Lauri Oja, meeskonna pealik ja peamehaanik
Imre Saks, meeskonna esindaja
Raul Orav ja Andres Vanaselja, auto seadistus
Tõnu Soomer ja Ivar Raidam, konsultandid
Andres Kaabel ja Oleg Ragilo, mehaanikud
Priit Karjus, sponsorsuhted
Margus Kiiver, meediasuhted
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia