Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
24. aprill 2012 22:56
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Janno Visbergi sõiduaps kolmandas voorus. Foto: Priit Ojaperv

Muutunud olud kardirajal pakkusid võistlejaile üllatusi

 Loe lisaks
Belglane Stef Vanparijs tegi Rapla rahvasprindil debüüdi

Laupäeval kihutatakse võidu Rapla kardirajal

Rapla rahvasprint toimub kavandatust nädal varem

21. aprillil peeti Raplamaal EAL rahvasprindi karikavõistluste, Hepa karikavõistluste ja Lääne regiooni meistrivõistluste järjekordne etapp. Võistlus viidi läbi Rapla kardirajal, kus pika võistluspäeva vältel juhtus nii mõndagi.

"Ilm oli algul üpris niiske ja rada oli libe. Öösel oli jahe olnud ja kerge vihm tekitas salakavala vee- ja jääkihi asfaldile peale. Mida soojemaks päeva peale läks, seda enam õnnestus kõigil oma aegu parandada," kommenteeris 4WD klassis võidu saavutanud Helmet Palm.

15 osalejaga neljarattaveoliste autode arvestusklassis osutasid kodurajal võistelnud Raplamaa mehele tõsist vastupanu Mait Pikkof ja Virgo Arge. Pikkof saigi kolmandas voorus Palmist jagu, edestades teda seal 0,3 sekundiga.

"Kolmandas voorus läksin katsetama kõvemaid rehve," kommenteeris Palm. "Seal konkurent mind võitis, aga kuna etapivõit oli taskus, see enam mingit rolli ei mänginud." Võidu oli Helmet Palm kindlustanud esimese ja teise vooru kohapunktidega.

Pärast võistlust jäi Helmet Palm ja nõndasamuti ka võistluse juht Tiit Soa konkurentide-pealtvaatajate hammaste vahele. "Uskumatu, et kohtunikud teatud isikute vastu silmi kinni pigistavad. Palm sõitis avavoorus kõigi pealt vaatajate ees vastu tünni, kuid 10-sekundilist trahvi ei saanud," süüdistati mehi kokkumängus.

Helmet Palm selgitas: "Mina tünni puudet ei näinud. Ka auto küljes ei olnud sellest mingeid jälgi. Aga see jutt jõudis minuni, et pauk oli käinud ja et ma olevat tünni riivanud. Kui tõesti kergelt vastu tünni läksin kusagil, siis selle asukoht ei muutunud ja kohtunikud rajatähise liigutamist ei fikseerinud. Pealtvaatajate jutu järgi karistusi ei määrata."

Tiit Soa sõnul tekitas nn tünni-intsident tõepoolsest poleemikat. "Väidetavalt kuuldi laksu. Aga rajatähis ei liikunud. Seda ütles faktikohtunik, kes oli pandud seda tünni valvama," lausus võistluse juht.

Intsidente oli võistlusel veelgi. Nii sattus Aiko Aigro roolitud Mitsubishi avavoorus asfaldilt muru peale, ega pääsenud sealt enam liikuma. Tiit Soa kirjeldas sündmusi: "Metssead olid seal elamise pahupidi pööranud ja Aigro auto slikkrehvid - olgugi, et neljarattaveoline auto - teda sealt enam välja ei vedanud. Nii tuli sõiduk jätta sinna abi ootama."

Kõige suurema elamuse publikule ja fotograafidele pakkus seevastu Janno Visberg, kes kolmandas sõidus lömastas oma Subaruga ühe rajaäärse tünni, tehes seejuures väikese õhulennu. "Kommentaator tituleeris selle sprindi kuue järve ralliks. Sest selle koha peal, kus suvel muru kasvab, oli 6 korralikku järve. Ühest tünnist tegi Janno pinnalaotuse ja käis seejärel järves ära," ütles Tiit Soa.

Janno Visberg möönis, et kui hommikul oli rada libe, siis kolmanda sõidu ajal enam mitte. Sõiduaps siis oli tema sõnul tingitud asjaolust, et jäi pidurdamisega hiljaks. "See väljasõit mind ära ei ehmatanud. Autos olles polnud seda sisuliselt tundagi. Põhjus oli aga selles, et pidurdamisega jäin hiljaks. Tahtsin head aega sõita, aga pingutasin üle," kommenteeris kõnealuses intsidendis oma Subarul bensiinipaagi lõhkunud mees. "Tünn käis põhja alt läbi, see bensiinipaagi lõhkuski."

Visberg kinnitas rally.ee autospordiajakirjale, et tema tervisega on kõik hästi: "Minuga on kõik kõige paremas korras. Ja ka auto saab homme taas korda."

Kui suuremjagu 4WD klassi võistlejaid kolmandas voorus oma aegu parandada püüdsid, mis kuivava pinnase tõttu oli reaalne, siis ainsana ei saanud seal konkurentidele vastu astuda Rain Rannala, kel tuli kokkuvõttes leppida neljanda kohaga. "Seekord olid teised lihtsalt kiiremad. Otseselt pettunud ma ei ole, kuna konkurents on nii tihe tänapäeval, et juba viie hulka pääsemine on kohati õnnestumine. Küll aga ei ole enda sõiduga rahul, kuid kahjuks auto mittetöötamine ei võimaldanud seekord paremat."

Üldse ei saanud võistluselt tulemust kirja Moskvich Liiga arvestusklassis konkurentidele viimasel ajal tõsist vastupanu osutanud Urmas Roos. Tema diskvalifitseeriti võistluselt lõigatud tänavarehvide kasutamise tõttu. Nii pidid poodiumikohad omavahel jagama viis meest. Avavoorus sai rivaalidest jagu Argo Nurs, ent teises ja kolmanda voorus osutus kiireimaks Ago Eller, kes kindlustas endale seeläbi ka etapivõidu. Argo Nurs oli kokkuvõttes teine ja Heigo Tinno kolmas.

SU klassis teenis võidukarika esmakordselt välja Madis Kruusma. Läänemaa noormees alistas konkurendid nii esimeses kui ka teises voorus, kindlustades seega võidu enne otsustavat sõitu, kus startimisest ta loobus. Madise isa Kalle Kruusma nentis, et piinlik oli teiseks jääda. "Mindud sai ikkagi võidu peale välja," ütles ta. "Aga mina sõitsin sama autoga esimesena. Raja ääres viibinud Timmu Kõrge mainis seal Rainis Kallasele, et vaadake, kuidas Madis veel mütsi pähe tõmbab teile. Et rehv on selleks hetkeks õiges konditsioonis ja parajalt soe," jätkas Kruusma, lisades, et poisil oli seekord ka sportlikku õnne. Poodiumikohad hõivasid seega Madis Kruusma, teisena Kalle Kruusma ja kolmandana Rainis Kallas.

Nii mõnigi võistleja kinnitas, et avavoorus auto teel hoidmine oli libeduse tõttu päris keeruline. "Rada oli algul täitsa libe. Polnudki nii libedal asfaldil varem sõitnud," märkis ka Kruusma.

Kõige konkurentsitihedamas masinaklassis 2WD-S, kus osales 21 võistlejat, saavutas esikoha Andrek Põllumäe. BMW-ga võistelnud mees sõnas, et temale võis libe rada olla mingil määral eeliseks. "Võib-olla oli seetõttu eelis. Varem oli mu autol siduriga probleeme, nüüd oli see viga kõrvaldatud ja sain kolmanda käiguga läbi sõita. Ilm mind üldiselt ei seganud," rääkis ta. "Aga milles võis peituda võidu võti? Ütleks, et tuli hästi välja." Põllumäe lisas, et kuna tänavu keskendub ta rahvasprintidele ja -rallidele varasemast enam, on tema huvi sellele spordialale rohkem panustada. "Ehk sellest ka parem tulemus?"

Teise tulemuse sai kõnealuses masinaklassis Hondal võistelnud Enn Sups ja kolmanda konkurentidele mõneti üllatuslikult Konstantin Vedennikov, kelle roolida oli BMW. Esimesena jäi poodiumilt välja Markus Abram, kes avavoorus oli kolmas, teises neljas ja kolmandas üheteistkümnes.

Nn väikeste masinaklassis hõivasid kümme paremat kohta Hondadel võistelnud mehed. Taaskord ei olnud vastast Argo Kästikule, kes kindlustas Rapla rahvasprindil klassivõidu kahe esimese vooru kohapunktidega. Talle järgnesid Rait Kirs ja kolmandana Karel Tölp. Kästik on hooaega alustanud võimsalt, olles 2WD-V klassis liidrikohal kõigis kolmes võistlussarjas, mille arvestusse laupäevane võistlus kuulus.

Viie naisvõistleja omavahelise lahingu võitis seekord Sirje Potisepp. Margit Mäekivi oli teine, Marin Aarn kolmas, Triinu Meltsov neljas ning üle pika aja taas rahvasprindil startinud Maila Vaher viies.

Kuni 18-aastaste noorte masinaklassis alustas Rapla rahvasprinti favoriidina Sander Siniorg. Võimsal esirattaveolisel Hondal võistelnud noormees suutiski konkurendid kõigis kolmes voorus alistada ning lõpetas seega etapi klassivõiduga. Karl Martin Volveri osaks jäi sel korral teine koht, kolmas oli Karl Tarrend.

Kui üksteist noort olid varem võistlustel osalenud, siis päris esimest korda käis seekord võistlustules paar päeva enne võistlust 15-aastaseks saanud Jarek-Karl Kunman, EAL Akadeemiasse pääsenud Enar-Klaus Kunmani noorem vend. Enar-Klaus Kunman märkis, et kuigi särav tulemus jäi saavutamata, siis 66 kW Volkswagen Golfiga olnukski ilmvõimatu 147 kW mootoriga Hondale vastu astuda. Muljed võistlusest olevat aga kõigele vaatamata positiivsed.

"Oli ilus üritus," kinnitas võistluse juht Tiit Soa. "Võistlejad olid tublid!"
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia