Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Baltimaade rallikrossis hakkavad kehtima ühised reeglid |
|
Baltimaade rallikrossis hakkavad kehtima ühised reeglid
22. märtsil toimus Riias Baltimaade rallikrossikomiteede esindajate ühine koosolek, kus arutati kolme Balti riigi meistrivõistluste võimalikke arengusuundi ning Balti karikasarja arenguvisioone.
Koosoleku kokkukutsumise ajendiks oli hetkeolukord Baltimaade ühises rallikrossisarjas Baltic Cup, mis osapooli ei rahulda. Alates eelmisest aastast kehtivad Eestis ja Lätis rallikrossis ühised tehnilised tingimused. Leedu rallikrossisõitjad ei olnud senini nende reeglitega ühinenud. Neljapäeval toimunud koosoleku käigus lepiti aga kokku, et aastal 2013. võtab ka Leedu rallikross üle Eestis kehtivad tehnilised tingimused. Seega on kõigile Balti riikide rallikrossisõitjatele avatud võimalus sõita kaasa kõigi kolme riigi maavõistlustel ja Balti karikasarjas.
Aastast 2013. sõidetakse seega nii Eestis, Lätis kui ka Leedus klassides SuperCar, Super 1600, Touring Car, FWD 2000. Kolmes viimatinimetatud klassis on kasutusel monorehv (Max Sport).
Lepiti kokku, et 2012. aastal toimub Balti karikasarjas kaks etappi 26. augustil Leedus Vilkiciai rajal ja 15. septembril Lätis. Rada, kus karikasarja teine etapp toimub, on veel täpsustamisel.
Etapid otsustati korraldada Leedus ja Lätis seepärast, et Leedus sel aastal peale Põhjamaade meistrivõistluste (North-European Zone) ühe etapi rallikrossivõistlusi kavas ei olnud. Et anda sealsetele sõitjatele võimalus kodus võistelda ja ka publikuhuvi elavana hoida, korraldatakse sarja üks etapp Leedus.
Eestis sel aastal Balti karikasarja etappi ei toimu. Põhjuseks komitee otsus kiirustades võistlust mitte korraldada. Kuna Balti karikasarjast soovitakse ühiste jõududega kujundada mainekat ning laia kõlapinnaga sarja, siis tuleb seda põhjalikult ette valmistada.
Tänavune aasta jääb nn üleminekuaastaks, et anda leedukatele aega uute reeglitega kohaneda ja võistlusautod tehnilistele nõuetele vastavusse viia. Koostöös kõikide osapooltega töötatakse välja võistlusjuhend, mille üldaluseks võetakse Euroopa meistrivõistluste reeglistik, samuti hakatakse otsima karikasarjale ühist peasponsorit. 2013. aastast alates toimub Balti karikasari eraldiseisva võistlusena, see tähendab, et samal ajal ei toimu ühegi maa meistrivõistluste etappi. Kuna sarja vastu on elavat huvi tundnud ka naaberriikide sõitjad, näiteks Poolast ja Soomest, siis otsustati korraldada karikavõistlused avatutena ka teiste riigi sõitjatele.
Siiski saab Eesti publik Leedu sõitjaid juba sel aastal võistlemas näha. Nimelt soovivad nad osaleda Eesti meistrivõistluste ühel etapil. Millisel neist leedukaid võistlemas näha saab, täpsustatakse lähiajal. Koosolek toimus väga konstruktiivses ja üksmeelses õhkkonnas. Kõigi kolme Baltimaa rallikrossi arendajad mõtlevad ühes suunas. Leiti palju ühiseid eesmärke, mille elluviimine viiks Baltimaade rallikrossi taseme tõusule.
Koosolekul osalesid Läti Rallikrossikomiteest Inta Ulme, Aivars Lõvskovskis ja Ugis Paurins, Leedu rallikrossi esindasid Kazimieras Gudžiunas ja Arvidas Galinis ning Eesti Rallikrossi Komiteed esindasid nõupidamisel Madis Uibo ja Mati Kask.
Vaata lisaks:
www.rallikross.ee
|
|
|
|