Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Thomas Ingenlath: Fabia on näide modernsest disainist |
|
Thomas Ingenlath: Fabia on näide modernsest disainist
Intervjuu Thomas Ingenlathiga, kes on olnud alates 2000. aastast Škoda Autos peadisainer. Ta seletab protsesse, mis on tava-Fabia WRC autoks ehitamise taga.
Kui kaua läks Škoda Fabia WRC disainimiseks aega?
Terve protsess võttis ligi üheksa kuud, mis algas esimestest joonistest ning lõppes lõpliku pildiga arvutis, mille alusel valmistati Fabia WRC kere.
Kui mitu inimest oli disainimisega seotud?
Disainer, kes tuli lõpliku disaini ideega välja ja oli vastutav terve protsessi eest, oli Daniel Petr. Ta on mootorispordi järele hull ja oli ka seotud Octavia WRC disainimisega. Modeleerimismeeskonda kuulus kuus modelleerijat. Inimesi on vaja, et testida erinevaid tiibu tuuletunnelis ja et voolida savist mudeleid.
Škoda Fabia WRC baseerub autol Škoda Fabia RS. Mis on põhilised erinevused?
Ralliautol on kompleksne neljaratta vedu, kui Fabia RS-il on ainult esisillavedu. See tähendab, et meil oli vaja teha auto alla ruumi, et kõik komponendid ära mahuksid ja muuta auto põhja. Fabia WRCl on samuti laiem kere, kui Fabia RS-il, mis tähendas, et me pidime muutma auto külgi.
Oluline erinevus on, et ralliautol on sees turvapuur. Sellepärast on WRC autol interjöör täielikult välja visatud.
Mis olid põhilised eeltingimused, mida te pidite arvestama?
Auto peab vastama FIA reeglitele. FIA defineerib põhilised dimensioonid, miinimumkaalu ja tehnilise spetsifikatsiooni. Panime rõhku aerodünaamikale, sest autod küündivad üsna suurte kiirusteni ja teel püsimine on rallisõidus üks olulisemaid aspekte.
Millist disaini omapära kasutasite, mis on Škoda Autole tüüpiline?
Me üritasime panna rõhku disanile, et säiliks tänavasõidu auto välimus oma enesekindla ja häbematu ninaga.
Milliseid disainimisvahendeid kasutasite?
Saades palju ideid tehtud joonistel, alustasime savist auto voolimist. Tegime vasaku külje paremast erinevaks, et pakkuda välja erinevaid ideid. Kuu aja pärast valisime parima väljanägemise. Mudel tehti siis sümmeetriliseks ja kõik detailid pandi sisse.
Pärast veetsime me palju aega tuuletunnelis, et saada spoilerite kujud ees ja taga õigeks, et need vastaksid inseneride nõudmistele. Lõpuks auto skaneeriti 3-dimensiooniliseks ja remodelleeriti arvutis. Škoda Auto kasutab kere kujundamiseks väga modernset arvutitehnikat.
Kuidas tegite koostööd partneritega?
Kohe kui Fabia WRC esimene spetsifikatsioon valmistati, kaasati ka kohe partnerid. Me saavutasime väga tugeva koostöö, kus arendussamme astuti paralleelselt.
Kas Fabia WRC disainielemente võib näha ka tänavasõiduautodel ja kas Fabia WRC disainimine andis teile kogemusi, mida saab kasutada tänavaautode juures?
Töö Škoda Fabia WRC-ga andis meile teadmise, kui tugev on Škoda Fabia RS disain. Fabia RS on näide modernsest disainist ja ma olen veendunud, et tal on pikk eluiga ees.
|
|
|
|