Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
01. märts 2012 0:25
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Autospordiajakirja rally.ee loomisest möödus 9 aastat

 Loe lisaks
Urmo Aava: jumal tänatud, et keegi seda teeb!

1. märtsil täitus rally.ee autospordiajakirjal üheksas tegutsemisaasta. Sünnipäeva tähistamise eelõhtul uurisime, millise koha on rally.ee leidnud autosportlaste ja autospordisõprade südameis.

Laiemale ringile avati rally.ee 2003. aasta 1. märtsil. Seetõttu on tänavuse aasta 1. märts autospordiajakirja tegijaile eriline, kuna on põhjust tähistada üheksandat sünnipäeva.

Märgilise tähtsusega on nimetatud kuupäev veel autospordiajakirja arengut algusest peale jälginud Arno Sillatile, kes oli Eesti Autospordi Liidu peasekretäri ametis 2003. aasta märtsist kuni tänaseni. "Toona, kui alustasin, ei olnud liidul oma veebilehte. Ega autospordist kirjutavaid väljaandeidki palju polnud," meenutab Sillat. "Võin öelda, et rally.ee veebilehest on selle aja vältel kindlasti kasu olnud. Iga kanal leiab ju mingi osa publikust ja oma roll on autospordiajakirjal olemas," põhjendab ta ning lisab, "Metrixi järgi 8000 inimest - vahel rohkem, vahel vähem - on igati stabiilne seltskond, kes leiab rally.ee pealt vajaliku info."

Arno Sillat, kes oma seniselt ametikohalt lahkumise järel mootorispordist päris eemale jääda ei plaani, toimetab edasi ringraja nõukojas ning kannab edasi mootorispordi muuseumi ideed. "Muuseumi asjad on "lahti". Variante on olnud, et teha näiteks muuseum piiri taga," sõnab Sillat. "Ajalugu on asi, mis meid eristab kümnetest teistest riikidest. Ja jätkuvalt oleks seda, mida kajastada." Ta lisab rally.ee autospordiajakirja kiituseks: "Üheksa aastat lehte üleval pidada on suur asi!"

Kolm hooaega autospordist eemal olnud Martin Rauam, kes võitnud ühe rally.ee sünnipäevasprindi ning olnud 2005. aastal rally.ee poolt noortele rallisõitjatele korraldatud teabepäeval instruktoriks, imestab: "Kas tõesti? Juba 9-aastane. Küll aeg lendab kiiresti!" Autospordiajakirja veebilehte külastab ta sageli. "Eks ma tarbin üsna regulaarselt erinevaid autospordiväljaandeid, sest ralliringkonnas ei ole suhtlus enam nii igapäevane. Huvist proovin kursis olla. Iga päev ma ei käi, ei jõua," lausub ta.

"Autospordiajakirja pluss on see, et teemadering on laiem. Keskendutakse ka klassidele ja võistlussarjadele, mida mujalt ei leia. Kes tahab põnevaid uudiseid, sellele jääb rally.ee ehk kaugeks, kuid asjaga kursis olevad inimesed saavad kindlasti detailse ja täpse info kätte," räägib 13-aastase võistluskogemusega Martin Rauam. "Ralliteemalisi portaale on tulnud ja läinud, aga järjepidevus on oluline märk," viitab ta rally.ee keskkonda lisatud materjali säilimisele. "Varasemaid tulemusi näiteks mina mujalt otsida ei oska."

Kuna Martin Rauam pärast 2008. aastal Jaapani rallit võidu sõitnud ei ole, siis on ta "pildilt" üsna kadunud olnud. Kas toona majandussurutise ajal rallispordist loobunud tallinlane võib aga pidada ralliteedele naasmise plaani? "Ma ei ütle, et ma enam kunagi ei sõida, kuid hetkel on prioriteedid mujal," ütleb ta. "Samas suur osa mu elust on olnud seotud rallisõiduga. Sportlik rong on tõenäoliselt läinud. Aga kui veel sõidan, siis puhtalt oma lõbuks, sest pole ambitsioone. Praegu aga vend sõidab, harjutab."

Noortele kulub harjutamine kahtlemata marjaks ära. Küll on aga just noorem rallisportlaste generatsioon see, kes sagedamini internetti satub ja rally.ee veebilehte külastab. Viiendat hooaega võistlev saarlane Ken Torn sõnab, et rally.ee leht köitis tema tähelepanu palju varem, kui ta enda esimesed sammud autospordis astus. "Lugenud olen kauem, sest huvi autospordi vastu oli ammu enne seda. Enam-vähem iga päev mitu korda päevas vaatan, mida uut on," ütleb Torn. Aasta kauem autospordiga tegelenud Allan Popov ütleb end olevat rally.ee sage külaline rohkem kui viis aastat: "Üle viie aasta! Minu jaoks oli see üks huvitavamaid lehekülgi. Huvi selle lehekülje vastu tekkiski sellepärast, et ise 5 aastat tagasi hakkasin tegelema autospordiga."

"Mulle meeldib see lehekülg ja eelmine aasta oli rally.ee mul isegi sponsor. Mille eest ma ka tänan! Üldiselt rally.ee on huvitav, seal on kõike. Üks tähtsaim osa sellest lehest on minu jaoks kuulutuste rubriik. Meil Eestis pole muud kohta, kus saaks otsida endale vajalikke asju autospordiks."

Sama kinnitab kogenud rallimees Einar Laipaik, et kuulutuste rubriik on rally.ee peal üks huvipakkuvamaid. "Kui rally.ee tööle hakkas, ei olnud ma veel "arvuti-inimene". Praegu külastan aga lehte päris tihti, vaatan just kuulutuste osa. Nädalas paar korda kindlasti, ralli ajal tihedamini."

Kas mitmekordsel Eesti rallimeistril on rally.ee autospordiajakirjast ka reaalset kasu olnud? Laipaik naerab ja sõnab: "Kaudselt ikka. Kui oleme ise hästi esinenud ja on sõitu kajastatud - see ongi kasu." Kogenud rallimees soovib autospordiajakirja tegijaile tähtpäeva puhul õnne lisab muigvelsui: "Kui ma parajasti ise sel lehel ei käi, siis tütrel on rally.ee avaleheks."

"Püsikundede" hulka võib vabalt lugeda Kristen Kelemendi, kes autospordiga tegelenud nüüdseks juba 10 aastat. Napilt rohkem, kui rally.ee autospordiajakirjal vanust. "Rally.ee lugeja olen olnud juba lehe loomisest alates ja külastan kord päevas kindlasti. Võiks väheke rohkem infot olla ja kirjutada kõigist," avaldab ta arvamust. Kergele kriitikale vaatamata lisab tööalaselt kiirabi- ja politseiautode pealisehitusega tegelev noormees, et muus osas on väljaanne eeskujulik. Kelement ütleb, et nii nagu ta jääb rally.ee lugejaks, ei plaani ta selga keerata ka autospordile: "See hooaeg on plaan sõita terve hooaeg. Eelmine hooaeg jäi sellepärast vahele, et sai uus auto kokku pandud."

Kümne aasta eest autospordiga tutvust teinud ja 2006. aastal ise võistlema asunud Oliver Ojaperve sõnul peab tema kõige olulisemaks võistluskalendrit. "Sealt saab hea ülevaate võistlustest. Just nendest, mis toimuvad väljaspool Eestit. Igati hea on ka kuulutuste rubriik. Need on minu jaoks kaks tähtsat asja, mille poolest rally.ee erineb teistest lehtedest. Igati hea ja vajalik leht autospordiga tegelejale."

Autospordiajakirja võistluskalendrit väärtustab ka alates 1981. aastast võidusõitude korraldamisega tegelev ja nii Eesti kui ka lähiriikide autosportlaste hulgas hästi tuntud Aivar Parts. "Kasutan lehte selleks, et imekiiresti vajalikku infot leida," ütleb ta, rõhutades, et kiidusõnu pälvib eeskätt sisestatud lähiriikide kalenderplaan. "Iga nädalavahetus vaatan lehte. Uudiseid palju ei loe, aga kalendriosa on hästi tehtud - mugav variant. Lehel pole häda mitte midagi. Info on operatiivselt üleval," ütleb ta oma arvamuse.

"Lehe nimi on hea lihtne. Igasuguseid muid lehti on raske leida," jätkab Parts, märkides, et tänu pikale tegutsemisajale ja lühikesele nimevariandile on rally.ee mällu sööbinud ka paljudele külalisvõistlejatele. Ta annab mõista, et mõnelt muult veebileheküljelt on vajalikku informatsiooni keerulisem leida. "Võistlusele registreerimise tegemisedki on rally.ee peal lihtsamad," möönab ta.

Kuidas tundub rally.ee aga "rallikaugele" inimesele? Näiteks rallikrossi, veokakrossi või bagikrossiga tegelevale seltskonnale? "Mitmel rindel" toimetav ja praegu jäärajasõidu võistlustele keskendunud Alvar Kuusik ütleb, et rally.ee näol on tegu väga hea leheküljega, kus on oluline olemas. Kolm aastat autospordiga tegelenud Kuusik ütleb, et tema väga pikalt rally.ee veebilehte kasutanud pole - vaid kaks aastat.

Andre Kurg ütleb end seevastu olevat rally.ee külastaja juba seitsmendat aastat. "Siiani ei ole pettuma pidanud," avaldab ta rahulolu. "Kogu süsteem on ülimalt kasutajasõbralik ning lihtne. Sait kajastab erinevate valdkondade uudiseid autospordis - see on väga positiivne, kuna ralli kõrvalt tuuakse lugejateni ka rahvaspordi, rallikrossi, veoautokrossi ja teiste tavaliselt autoralli varju jäävate alade uudiseid. Samuti tehakse intervjuusid, kus rahvas saab lugeda meeste-naiste tegemistest ja eesmärkidest. Lisaks leiab rally.ee kalendrist informatsiooni eesolevate võistluste kohta. Saidi plusspooleks on kindlasti ka kuulutuste rubriigi eksisteerimine - nii saab erinevat võistlustehnikat ja varustust soetada ning seisma jäänud varuosasid müüa."

Silver Tammemägi noogutab - Andre Kurg räägib õiget juttu. Et lisaks autorallile leiab kajastust ka krossitemaatika. "See on positiivne! Esimene asi, kui netti login, on rally.ee vaatamine. Veoautospordi poolt vaatan kindlasti, mis toimub," räägib Tammemägi, kelle startidele on autospordisõbrad saanud kaasa elada 1983. aastast. Varstu "veokamees" ütleb, et teab end rally.ee lugejana lehe algusest peale. Ja see, et ta lisaks 2000. aastal hakkas autokrossivõistlusi korraldama, pani teda veel enam sündmustel pilku peal hoidma. "Aivar Ojaperv kajastab veoautosporti. See on super," kiidab ta. Silver Tammemägi ütleb üsna resoluutselt, et veokakross ei kao kuhugi ja see väärib kajastamist: "Meid on hulgi ja on uusi peale ka tulemas!"

Veobagiga võistlev Igor Kelk on Tammemägiga nõus. Ja üldse imestab Kelk, miks krossist mujal nii vähe kirjutatakse? "Veobagide autokrossi ei kajastata eriti," nendib ta. "Kas kuskil mujal sellest üldse kirjutatakse? Ei tea, ei tulegi ette. Igatahes kirjutatakse väga vähe ja see asi on suht lahja. Miks? Ehk on asi finantseerimise taga või pole ajakirjanikel huvi? Sõidubagidest veel vahel kusagil midagi ilmub," arutleb 2004. aastast krossiseltskonnaga liitunud Kelk. "Hakkasin sel ajal rally.ee peal ka käima," jätkab ta. "Kui aus olla, siis vaatan ikka väga tihti. Kord päevas kindlasti. Loen uudiseid, vaatan kuulutusi. Lisaks autokrossile saan end kurssi viia nii rallikrossi kui ka ralli uudistega."

Autospordisõpradele pole kahtlemata võõras Silver Havamaa nimi. Mida omal ajal rahvasporti harrastanud ja viimastel aastatel super- ja rallikrossidel osalenud tallinlane arvab rally.ee autospordi tegemistest senise üheksa aasta vältel? "Palju õnne! Loen rally.ee'd sellest ajast, kui hakkasin autospordiga rahvaspordi tasemel tegelema ehk siis alates 2003. aastast. Kuigi aastatega on tulnud juurde mitmeid autosporti kajastavaid saite ning enamasti on neil ka sama või sarnane info, siis paraku tuleb leida see aeg neid kõiki sirvida. Pean tunnistama, et kõiki rally.ee uudiseid ei jõua mina kahjuks läbi lugeda, kuid kuna sõidan rallikrossi, siis selles alamenüüs ei ole mul ühtegi lugemata artiklit," kommenteerib Havamaa. "Kuigi ma ise ei ole foorumis kirjutaja, siis rally.ee oma aga loen tihti. On ju päris huvitav teada saada, mida keegi tegi või kellestki arvab. Mõistagi ei saa kõike kullana võtta ja kuna uudised sellist infot enamasti ei kajasta, siis pidades meeles vanasõna "kus suitsu seal tuld", on mida mõelda."

"Teades, et teil ei ole kerge ja mõlgutate vahest hullemaid mõtteid, loodan, et lehte siiski niipea ei suleta ning on koht, kus hommikupudru kõrval surfata. Palju õnne veelkord," sõnab Havamaa, kellele saab välja lubatud, et aastakese pingutame kindlasti veel, et tuleks ilus number "10".

Havamaa rääkis rahvaspordist kui spordialast, mis tema jaoks on minevik. Sel spordialal osaleb aga märkimisväärne hulk inimesi praegugi. Autospordiajakiri rally.ee peab nimetatud valdkonna kajastamist üheks prioriteediks, kuna mingil moel on rahvasport hüppelauaks "suurde" sporti. Mida arvab üle 10 aasta selle alaga tegelenud Rain Rannala? "Olen oma mälu järgi rally.ee lugeja selle algusest saadik. See oli omal ajal üks vähestest autospordiga seotud informatsiooni leviallikatest, kui mitte ainuke. Isegi praegu, Gordon Ramsay kokasaadet vaadates, on rally.ee arvutis taustaks lahti. Autospordiga olen kaua tegelenud ning selline informatiivne lehekülg teeb ürituste eelinfo ning järelkajaga "kaasas käimise" lihtsamaks."

Veebilehte rally.ee, millel on tänaseks üle 5000 kasutaja ning kus registreeritakse keskmiselt 908,98 pöördumist tunnis, uurivad autosportlased sagedamini võistluste, iseäranis rallide ajal. Nii tunnistab ka 2008. aastal rahvaspordiga algust teinud Raul Jeets, kes tänaseks on konkurentidele väga arvestatav vastane nii Eesti kui ka Läti ralliteedel. "Väga korralikul tasemel leht, mis kajastab Eesti ja lähiriikide võistlusi. Hästi informatiivne koht," ei pea tartlane paljuks kiidusõnu lausuda. "Mina nädalas korra kindlasti satun lehele. Võistluste ajal muidugi tihedamalt," sõnab ta, pidades oluliseks plussiks kiire video- ja fotomaterjali leidmise võimalust. "Need asjad koonduvad rally.ee peale," teab Jeets.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia