Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Lõunaleht
05. august 2003 19:52
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Suur Võidusõit - kokkuvõtete aeg

Ekipaaž Rando Aav - Jan Valge. Foto: jSelleks korraks on see siis läbi. Adrenaliini tase taastunud, auhinnad jagatud. Kellel läks, kellel väga ei läinud. Rahul olid igatahes kõik, usutavasti. Suur Võidusõit siis.

Kohal oli 22 võistkonda, nende hulgas neli segapaari ja kaks naisekipaaži. Nii mõnigi auto korralikult üles vuntsitud, otsekui oleks tegu Eesti meistrivõistluste etapiga. Iseenesest kiiduväärt suhtumine asjasse, toimus ju selline üritus esmakordselt.

Lisaks võis näha võistkondi, kes olid ilmselgelt juhindunud kõnekäänust, et tähtis pole võit, vaid ilus osavõtt. Naisteekipaaž "Sisters" ja "miilitsad" olid kohe algusest peale favoriidid stiilseima võistkonna tiitlile.

Omaette pärl oli stardimoment, kuna võistkonnad said läbitavad punktid teada alles koos stardipauguga ning huvitav oli jälgida, millise taktika keegi on valinud. Mõned tormasid kohe naabermaakonna poole minema, et tee peal marsruut paika panna, teised jäid targu veel platsile, et koha peal endale täis pilt ette saada. Ette rutates võib öelda, et ega starditaktika lõpptulemust suurt ei mõjutanud, kiiremad olid ikkagi need, kes suutsid kõik punktid võrdselt kiiresti üles leida. Sa võid ju teada küll 10 punkti asukohta väga hästi, aga kui ülejäänute otsimiseks kulub tund või rohkemgi, siis oledki kohe esikohakonkurentsist väljas.

Eks esimestena minematormamist õigustas vast ka soov enne konkurente kruusale jõuda, oli ju kuum ning kuiv ilm ja kes see ikka teise taga tolmus sõita soovis. Aga vähemalt pool distantsist tuli mööda kruusateid sõita. Ja mitte pikki ja sirgeid, vaid käänulisi ja künklikke.
See neli tundi, mis kulus esimese auto finišisse jõudmiseks, sisustas Lõunaleht kohapeal laste joonistusvõistlusega, kus iga laps, kes asfaldile midagi joonistas, sai auhinna. Nooruse esine plats oli sama ilus kui mõned aastad tagasi Vabaduse väljak Tallinnas.

Esimesena lõpetas võistluse ajaga 4 tundi ja 14 minutit Võru paar Andrus Treial - Indrek Lepp Toyota Carinal, kellele järgnesid 8 minutit hiljem Tallinna - Võru paar Andro Roosileht - Pait Peri Toyota Corollal. Tõeline Toyotade pidu! Kolmandada tuiskas kohale ööklubi Metro võistkond Einar Visnapuu - Tarmo Lauring, kes sõitsid kogu distantsi lõpuosa koos Treial - Lepaga, avastasid aga siis, et konkurentidel oli Pältre lühterkuusk viimaseks punktiks, nendel aga veel Suur Munamägi võtta! Nii see vahe 14 minutit ning alles kolmas koht tuligi. Finišis oli aga meestel sellegi koha üle hea meel.

Esimene naisekipaaž Tiia Mägi - Kerli Brakman finišeeris kell 16.52, olles üldarvestuses kuues. Tõeliselt kõva sõna, arvestades, et kella 18-ks oli kõik punktid läbinud ning finišisse jõudnud ainult 12 ekipaaži 22-st.

Et raskes ja pingelises sõidus on võimalik ka huumorimeel säilitada, tõestas ekipaazh Jaanus Kuklane - Andrus Kööp, kelle tehtud fotod kontrollpunktidest olid väga stiilsed.

Ürituse lõdvestav osa toimus Tamula rannas, kus võistlejad said oma tühja kõhtu täita Maks & Moorits grilltoodetega ja väsinud meeli värskendada veekorvpalliga.

Auhinnalaud oli rikkalik ning kellel ei olnud asja pjedestaalile, sai võimaluse mõni loosiauhind endale saada. Kõige rohkem oli siin õnne Antsla ekipaaži kaardilugejal Ustav Allasel, kes võitis +- Elektroonika poolt välja pandud televiisori.

Siinkohal tahabki LõunaLeht tänada kõiki toetajaid, kes sellele üritusele õla alla panid: Raadio 2, Statoil, ABZ Reisid, Saka Kaubandus, Maks&Moorits, +- Elektroonika, Kubija Hotell, Coca-Cola, Kagu Sell, Valga DVD-ja videolaenutus, Pesa Hotell, Pubi Õlle nr. 17, Voorimehe Pubi, Maarika Lilleseaded, Charlot, Balbiino, Rigual. Eraldi tahaks tänada Võru Fotot, kelle laitmatu töö oli suureks abiks tulemuste väljahõikamisel.

Suur, suur aitäh ja kohtumiseni järgmisel aastal. Loodame, et siis on osa võtmas veel rohkem võistkondi. Igatahes LõunaLeht teeb omalt poolt kõik, et mitte ainult Pärnus ega Tallinnas, vaid ka Eesti kagunurgas midagi huvitavat toimuks.



Kuda me Niguli juurde saame?


Tuntud lause eesti filmist "Keskea rõõmud" sobiks ütlemata hästi iseloomustama Võrus toimunud võidusõitu - pea igal võimalikul juhul tuli tarvitada kõrvalist abi, ning kohalike käest uurida, kus üks või teine kontrollpunkt täpsemalt paikneb.

Nagu hilisema vestluse käigus selgus, olid päris paljud ekipaažid kohalikelt infot palunud. Ühe väikese tee ääres Käärikul istunud vanapaar kuuldavasti ei hakanud enam küsimust ära ootamagi ning oli seal peatunud meeskondadele vastanud üsna arusaadavalt: "Kui te ka torni otsite, siis sõitke aga edasi!" Samas kilomeeter enne neid oli teeääres üks turvamees, kes sellele küsimusele vastust anda ei osanud, ent väheke riigikeelt mõistvana suutis küsimuse "Kas sellise rohelise numbriga autosid siit sõidnud on?" peale vastata et: "Sitaks. Mingi kakskümmend".

Ainus rally.ee ekipaaž, kes sel korral Suurel Võidusõidul startis, kandis numbrit 13. Tegelikult oli meil planeeritud kaks autot starti, aga et võistluse korraldaja oli märkinud juhendisse olulise punkti kõigi võistlejate kainuse kohta, siis paraku teine meeskond starti ei tulnudki. Kaardilugeja polevat eilsest õhtust veel selgeks saanud...

Ei tea, kas põhjus oli stardinumbris, aga võõrastele teedele head kohta püüdma minnes juhtus meil seesugune lugu, et mõni kilomeeter pärast starti karjatas kaardilugeja: "Appi, legend on läinud!" Pikk ja põhjalik otsimine ei aidanud ja Võrru tagasi pöörduda poleks ajakaotuse pärast ka tahtnud. Tõenäoliselt oli tugev tuul kontrollpunktide kaardi aknast välja rebinud. Ei aidanud muu, kui kõne võistluse peakorraldajale Innar Mäesalule, kes oli igati abivalmis hättasattunud ekipaažile telefonitsi kontrollpunkte ette lugema.

Tõtt-öelda olid Lõuna-Eesti kolm maakonda meile üsna tundmatud ja nii sattusime kolmel korral Põlvasse, vaatamata sellele, et hommikul esimese asjana ostetud korralik kaart meid aitama oleks pidanud. Nähtavasti oli võistluse eel läbimõeldud plaan aiataha läinud. Neljanda kontrollpunkti juures tekkis küll käegalöömise tunne, kui sõita tuli mööda teid, mida kaardil olemaski polnud ning kontrollpunkt - suur ja kõrge torn - asus hoopiski viida "Lõkkeplats" suunas.

Madal asfaldirehv ei toetanud meid kruusal, ning nii tuli asfaldil võidetud aeg kruusastel teedel taas käest anda. Kui jäänud oli läbida veel neli kontrollpunkti, olime sõitnud ajaga võidu, ent kellale kaotanud. Ja nagu tellimise peale seiskus auto mootor... Põhjustas selle jama jälle stardinumber? Aga tegelikult oli Võru üritus viimasepeal. Eriti kui arvestada tõsiasja, et sealt saime tulema esteetiliselt korras autoga, ent piisas meil oma auto hetkeks Pärnus parkida, kui üks hullunud tsiklivend külje pealt sisse sadas...

Omalt poolt tänab rally.ee meeskond (teadaolevalt ka ainus Tallinna ekipaaž, kes Suurel Võidusõidul startis) nii korraldajaid kui kaasvõistlejaid. Loodetavasti kohtume taas järgmisel Lõunalehe autospordiüritusel, mis Mäesalu sõnul peaks toimuma juba eeloleval talvel jäärajal.

Ekipaaži rally.ee legend
Start Võrust Nooruse Keskuse eest kell 12:00
Pesa Hotell 12:20 00:20/00:20 29/29
Põlva talurahva muuseum 12:34 00:14/00:34 17/46
Võhandu jõe ürgorg 13:16 00:42/01:16 39/85
Meenikunno vaatetorn 13:56 00:40/01:56
Piusa koopad 14:25 00:29/02:25 68/153
Otepää energiasammas 15:34 01:09/03:34 89/242
Harimäe vaatetorn 16:01 00:27/04:01 19/261
Tamme-Lauri tamm 16:32 00:31/04:32 29/290
Paju Lahingu mälestusmärk 17:02 00:30/05:02 40/330
+- Elektroonika kauplus Valgas 17:10 00:08/05:10 9/339
Kaika puukirik 17:40 00:30/05:40 35/374

Esimene veerg on koha nimi, seejärel vastavalt: kellaaeg, aeg võrreldes eelmise punktiga / aeg alates stardist, kilomeetreid eelmisest punktist / kilomeetreid alates stardist.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia