Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Renee Pohl Oriküla paarisrajal kiireim
|
Loe lisaks |
|
|
Oriküla kahekilomeetrisel paarisrajal anti pühapäeval, 3. augusti südapäeval start Saaremaa rallisprindile. Eesti meistrivõistluste kuuendal etapil näitas kiireimat aega Subaru Imprezal võistelnud Renee Pohl.
Paar tundi enne võistluste algust kogunesid võistlejad Orikülla, et nimi võistluseks kirja saada ning rajaga tutvuda. Üks esimesi, kes rajale tuiskas, seekord oli Renee Pohl - tõsi, algatuseks jalgrattaga. Temale järgnes veidi aja pärast Gunnar Tamm. Varakult rajaveerde kogunenud publik arutas endamisi, et need kaks meest, kes pärast ehk 4WD klassis koha pärast võitlema asuvad, võiksid seda ka jalgratastel teha...
Publikut oli võistluste alguseks kogunenud omajagu, ent sellist tunglemist, nagu mullusel Saaremaa rallil, muidugi ei olnud. Omaette terava elamuse sai kohaletulnud pealtvaatajaskond aga kätte juba Moskvich Liiga demonstratsioonvõistluse raames, kui Vello Õunpuu juhitud IZ Kombi üle valli tuiskas ja suure õhulennu tegi.
Pärast Moskvitše startisid noored, keda oli sel korral rajal seitse. Kahes esimeses voorus saavutas parima aja Hondal võistelnud Jaan Mölder junior, kes kolmanda sõidu oli sunnitud valli rammimise tõttu katkestama. Kahe vooru parim aeg tagas noorele tallinlasele siiski klassivõidu (4.01,3). Teise koha saavutas Kaspar Koitla (aeg 4.04,8) ning kolmanda Henri Pihel (aeg 4.06,1).
2WD-ralli klassi kiireim oli kõigis kolmes voorus väga head aega näidanud Andres Kaabel ajaga 3.50,8. Teise koha saavutas Martin Toom Ford Escortil (aeg 3.58,3) ning kolmanda koha võitis Lada Samaral võistelnud Ats Remmelg (kaotus Toomile napid kaks sekundit).
Väga filigraanse üle-nina-uperpalli pakkus publikule Lada VFTS-il võistelnud Kalle Ahu. Paraku jäi seetõttu kolmandast voorust tulemus kirja saamata nii temal, kui samal autol võistelnud saarlasel Lembit Soel. Kahe esimese vooru aegade järgi saavutasid Soe ja Ahu 2WD-ralli klassis vastavalt neljanda ja kaheksanda koha.
Riivo Pappel võttis võidu 2WD ERK klassis, edestades teiseks tulnud Margus Jamnest 1,1 sekundiga. Kodusaarel suutis rallisprindi kolmanda aja saavutada Lümanda mees Kristjan Lüüding (4.00,2).
4WD A klassi ainus võistleja Priit Saluri oli sunnitud võistluse katkestama, kuna tema juhitud Mitsubishi Lancer EVO V käis teises voorus üle katuse. Esimesest sõidust sai Ekström Rally Team-i võistleja kirja aja 1.50,8.
Kõige suuremaid kiirusi näitasidki Oriküla paarisrajal 4WD autod. 4WD N, E klassis asusid võitu püüdma Renee Pohl (Subaru Impreza), Gunnar Tamm (Subaru Impreza), Kert Uus (Mitsubishi Lancer) ja Aivar Linnamäe (Subaru Impreza).
Juba esimeses voorus võitis Renee Pohl lähimat konkurenti ligi sekundiga, teise vooru parima aja sai kirja Gunnar Tamm ning kolmanda vooru kiireim oli taas Pohl. Kahe sõidu kokkuvõttes saavutas Pohl aja 3.34,4 ning võttis sellega võidu. Ajaga 3.36,0 tuli 4WD N, E klassi teisele kohale Gunnar Tamm, edestades Kert uusi ligi viie sekundiga. Linnamäe kaotas liidrile 11,3 sekundit ning jäi tulemusega 3.45,7 seekord esikolmikust välja.
GAZ 51/52 klassis läks esikoht ilma suurema vaidluseta Jaan Mölderile, kelle tulemus oli vaieldamatult parim (aeg 4.13,9). Tõsine heitlus käis veokameeste vahel aga teise ja kolmanda koha pärast. Jaanus Liguri 0,1 sekundiline edu andis talle teise koha Aivar Kenderi ees (aeg 4.22,7). Napilt ei jäi kolmandast kohast ilma Urmet Kender, kes oleks eduks vajanud vaid mõnda sekundikümnendikku.
Kalju Parker ja Aivari Lepik olid ainsad, kes maldasid oma võistlusautod GAZ 53 Oriküla paarisrajal starti tuua. Parker Lepikule erilist võimalust ei andnud, ning finišeerus kõigis kolmes voorus esimesena - tänutäheks esikoht klassis GAZ 53.
|
|
|
|