Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
02. oktoober 2011 5:38
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Fisher võitis, paljusid konkurente seiras ebaõnn

 Loe lisaks
Ott Tänakule Prantsusmaa MM-rallilt klassivõit

Ogier tõi Citroenile võidu ja Sordo Minile poodiumikoha

Miko-Ove Niinemäe jättis avapäeval sõidu pooleli

Miko-Ove Niinemäe valmistub Prantsusmaa MM-ralliks

Kaur ja Lepikson püüavad Prantsusmaal liidrikohta hoida

WRC Academy karikavõistluste viienda etapi Prantsusmaal võitsid Alastair Fisher ja Daniel Barritt. Karikasarja liidrid Egon Kaur ja Erik Lepikson katkestasid võistluse kolmandal kiiruskatsel.

Varakult asus sõitu juhtima Yeray Lemes, proovides teenida punkte katsevõitude eest. See on WRC Academy karikavõistluste eripära, et iga katse võitjale antakse reeglite kohaselt punkt. Igatahes hispaanlane kaua liidrikohta hoida ei suutnud, kuna rünnakule asus Craig Breen, kellele on oluline iga teenitud punkt, et alistada karikasarja liider Egon Kaur. Breen sai indu juurde, kui Ergon Kaur ja Erik Lepikson kolmandal katsel teelt välja sõitsid ja ralli katkestasid.

Kui eestlane oli mängust väljas, proovis iirlane iga hinna eest teistest konkurentidest jagu saada, kuid seitsmendal katsel aset leidnud rehvipurunemine aeglustas tema tempot. Siiski võitis Breen kaheksast katsest kuus, mis garanteerisid 6 boonuspunkti. Avapäeva lõpuks oli tema edu teisele kohale tõrjutud Lemesi ees 24,6 sekundit.

Võidusiht silme ees, kaotas Craig Breen auto üle kümnendal katsel kontrolli ja sõitis rajalt välja. Tema roolitud Ford Fiesta R2 sai niipalju kannatada, et sõitu jätkata ei olnud võimalik.

Võidusõitu asus uuesti juhtima Lemes. Samal ajal käis kõva lahing teisele kohale Alastair Fisheri ja José Suárezi vahel. Võidulootust hellitamata proovis Fisher hispaanlase selja taga hoida. See ka õnnestus, isegi loodetust lihtsamalt, kuna Suárezi autol hakkas 11. kiiruskatsel streikima käigukast.

Võitjana jõudis finišisse Alastair Fisher. Britt tunnistas, et osalt sülle sadanud võit tegi tuju heaks ja Yeray Lemes pakkus tugevat konkurentsi: "Lemes võitis ralli katsetel ja ta tegi väga kõva tööd. Loomulikult on mul hea meel WRC Academy Prantsusmaa etapil võitjana finišis olla, aga loodetavasti suudan ma parimad ajad välja sõita kodus, Inglismaal, ja seal ka võita."

Yeray Lemes tunnistas, et on pettunud. "See on tõesti suur pettumus - kukkuda liidrikohalt kolmandaks ja saades kohtunikelt 5 minutit trahvi. Niipalju läks siiski hästi, et olen teistkordselt poodiumil."

Egon Kaur paraku finišisse ei jõudnud, katkestades võistluse 13. kiiruskatsel. "Pärast keskpäevast hoolduspausi esimesel katsel kohe algusepoole ühes paremkurvis läks tagaots libisema ja sõitsime esiotsaga mullavalli," selgitas Kaur õnnetust Vikerraadiole. "Eest lõi õli välja ja edasi ei saanud sõita."

Kui hooaja algul kolm etappi võitnud Egon Kaur sel korral 13. katsel katkestanuna punkte juurde ei teeninud, siis 6 punkti sai Miko-Ove Niinemäe.

Ralli avapäeva tehniliste probleemide ja väljasõidu tõttu pooleli jätnud eestlased jätkasid võistlust teisel päeval. Miko-Ove Niinemäe ja kaardilugeja Mait Laidvee eesmärgiks oli rahulikku tempot hoida ja tervelt finišisse jõuda, et saada seeläbi vajalikke kogemusi asfaldirallilt. Kõik kulges plaanipäraselt ja Niinemäe teenis juurde 6 punkti.

"Kõige tähtsam oli kogemuste hankimine, sest ajaliselt polnud meil kedagi püüda," kommenteeris Miko-Ove Niinemäe. "Sõitsime rahulikus tempos ja tõusime vähehaaval teiste katkestamiste arvelt, aga selline see autoralli kord juba on. Väga tähtis oli teenida punkte ja see õnnestuski. Mõnedel kiiruskatsetel võisin oma sõiduga rahule jääda, aga mõnedel taas mitte. Aga tulemusega olen üldiselt rahul."

Kuigi teekate oli Prantsusmaa asfaldirallil tunduvalt parem, kui näiteks
eelmisel etapil Saksamaal, olid olud keerulisemad. "Palju oli selliseid ootamatuid kohti, mis üllatasid," kommenteeris Niinemäe. "Kohati oli rajal mõnes kurvis väga palju kruusa ja mägedes oli jällegi vihma sadanud, mille tõttu oli asfalt mõnes kohas märg ning väga libe. Sõitsin nendel lõikudel nii ettevaatlikult, et vanaema käib piima järel kah kiiremini. Kui Saksamaa ralli järel arvasin, et too oli mu seni kõige raskem võistlus, siis nüüd arvan, et Prantsusmaa ralli oli see kõige raskem."

Sama ütles Egon Kaur: "Saksamaa iseenesest väga hull ei olnud. Lõpuks viis rehvipurunemine meid viienda koha pealt ära, aga Prantsusmaa on ikka ebaõnnestumine. Kindlasti on, mille peale mõelda."

Kaur läheb 10.-13. novembril Walesis toimuvale hooaja viimasele etapile vastu liidrina, kusjuures konkurent Craig Breen on temast jätkuvalt 20 punkti kaugusel. "Ega siin otsustatud pole midagi. Kuna Wales on Breeni koduralli, siis siin midagi kindlat pole. Walesis oleme küll käinud, aga oleme aru saanud, et seal on katkestamine väga kerge tulema."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia