Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Valdur Reinsalu ja Andri Õun võistlesid Soomes |
|
Valdur Reinsalu ja Andri Õun võistlesid Soomes
Valdur Reinsalu ja Andri Õun osalesid Hyvinkääl spidetud Soome rallikrossi meistrivõistluste kuuendal etapil. 10. septembril toimunud võistlusega tõmbasid põhjanaabrid oma meistrisarjale tänavu joone alla.
Esialgu oli Reinsalu Spordi sõitjatel plaanis minna Poolasse, Euroopa meistrivõistluste etapile sõitma, kuid Eesti meistrisarja viiendal etapil Põltsamaal purunes Andri Õuna Škoda Fabial käigukast ja selle remontimiseks kulunud aeg ei võimaldanud reisi ette võtta. Otsustati, et kuna sõidutreeningut on vaja, tuleb valida teine variant ja osaleda Soomes, Helsingist 60 kilomeetri kaugusel toimuval krossivõistlusel.
Reede õhtul oli sõitjatel võimalik rajal treenida. Valdur Reinsalu ja Andri Õun kasutasid seda võimalust raja tundmaõppimiseks. Laupäeva hommikul oli veel üks võimalus läbida 2 3/4 ringi ja seda ka tehti. Ilm oli Hyvinkääl kogu päeva pilves selginemistega ehk kord sadas ja siis paistis päike.
Võidusõitjaid oli kokku registreerunud 87, Super Car klassis 17. Peale Valdur Reinsalu ja Andri Õuna osales Soome meistrisarja viimasel etapil ka eestlane Sten Suvemaa.
Super Car klassi sõidud algasid esimese eelsõiduga, sest Soome meistrisarjas ei sõideta ajasõitu, vaid esimese eelsõidu võistlejad loositakse. Esimeses eelsõidus oli Andri Õun stardis, vastasteks soomlased Sami Pakkala (Honda Civic Type-R), Eemeli Peltokangas (Ford Focus) ja Mikko Malinen (Seat Leon). Andri Õun jäi neljandaks.
Valdur Reinsalu oli esimeses eelsõidu stardis koos Janne Kanerva (Škoda Fabia), Jukka Lautamäki (Ford Focus), Jorma Karhapää (Subaru Impreza) ja Irri Karriga (Peugeot 206). Ta jäinapilt neljandaks, kaotades Karhapääle 0,04 sekundiga. Esimese eelsõidu järel olid eestlased 14. ja 15. kohal. Andri Õun võttis enda eesmärgiks saada päeva jooksul aeg alla 3 minuti ja Valdur Reinsalu siht oli saada kirja aeg alla 2.50.
Teises eelsõidus oli Andri Õun koos Ari Perkiomäki (Ford Fiesta), Kaarle Linsdströmi (Ford Escort) ja Janne Kanervaga. Kuna Kanerva sõitis kurvis rajalt välja, oli Õun kolmas. Andri Õuna aeg oli 3,02 ehk selles sõidus ta veel oma eesmärki ei saavutanud, et sõita aeg alla 3 minuti. Valdur Reinsalu oli teises eelsõidus koos Harri Arola (Mazda RX-7), Sami Pakkala ja Teemu Pätsiga (Ford Focus). Sarnaselt meeskonnakaaslasele ei saavutanud Reinsalu oma eesmärki, sest teise eelsõidu aeg oli 2,52. Teise eelsõidu järel olid eestlased 11. ja 13. kohal.
Kolmandas eelsõidus oli Valdur Reinsalu satrdis 13 minutit enne Andri Õuna, sõites võidu Teemu Pätsi ja Harri Arolaga. Arola sõitis vastu rajapiiret ja auto lõhkumise tõttu sõidu katkestas, kuid Reinsalu suutis välja sõita aja 2,49, täites seega hommikul seatud eesmärgi. Kui Valdur Reinsalu sõidust tuli, jättis ta auto mehaanikute hoolde ja jooksis ise raja äärde, et näha noorema kolleegi Andri Õuna sõitu. Hetk enne Andri Õuna kolmanda eelsõidu starti hakkas sadama paduvihma.
Õun oli kolmandas eelsõidus koos Lindströmi, Lautamäki ja Pertti Tapojärviga. Võiduajamine kujunes pingeliseks, kuna rada oli kõigile sõitjatele võrselt libe. Kolmanda eelsõidu võitis Lindström, teine oli Lautamäki, kolmas Andri Õun ja neljas Tapojärvi. Kolmandas eelsõidus sõitis Valdur Reinsalu välja teise aja ja Andri Õun vihmast libedal rajal oli kaheksas.
Eelsõitude kokkuvõttes pääses Andri Õun esimesena D-finaali ja Valdur Reinsalu C-finaali. Kuna vihmasadu jätkus, oli rada endiselt väga libe. Andri Õun kahjuks D-finaalist edasi ei pääsenud. Kuna ühes kurvis läks trajektoor liiga pikaks, siis paiskus tema roolitud Škoda kõrvalistuja poolse küljega valli, mille tulemusel läksid veljed muda täis ja auto oli raskesti juhitav - vibratsioon tegi oma töö. Andri Õun märkis, et kuna kogemust on nüüdseks rallikrossiautos 8 võidusõitu, siis puudub veel see võistlejale vajalik "ülbus", et pressida nina vahele seal, kus kaasvõistleja võimalust pakub.
Reinsalu startis C-finaalis esireast ja võttis endale sihiks sõita samuti esireast sõitu alustanud Perkiomäki taga. Nimelt pääseb Soomes finaalist edasi kaks kiiremat. Kahjuks stardisirgele järgnevas esimeses kurvis sõitis Valdur Reinsalu autole tagant sisse kaasvõistleja ja seejärel lükkas teine konkurent Ford Fiestat eest poolt. Reinsalu auto mootor suri välja ja ta sealt kurvist viimasena liikuma. Sportlikust vihast end eespool olevatele konkurentidele järele sõita midagi välja ei tulnud, kuna teisel ringil tuli tema sõiduki kapoti alt tuli suitsu ja võis eeldada, et seal on leek. Nii soovisid pritsimehed auto kapotialust kustutama asuda, aga kuna Soome meistrisarja igal etapil on uus turvameeskond, siis ei olnud nad teadlikud, kuidas avaneb rallikrossiauto kapott. Juhendamine sõitja Valdur Reinsalu poolt päästis olukorrast, kus tugevad päästjad oleksid kapoti auto küljest lihtsalt jõuga lahti rebinud.
Kokkuvõttes tuli Valdur Reinsalul leppida 14nda ja Andri Õunal 15nda kohaga. Soome meistriks tuli kuuenda etapi võitnud Atro Määttä (Ford Focus).
Vaata lisaks:
www.reinsalusport.ee
|
|
|
|