Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
04. september 2011 17:07
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi / Autoleht

Rallikrossi meistrivõistlused jätkusid Põltsamaal

Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste viies etapp sõideti laupäeval Põltsamaa külje all Piiroja krossirajal, kus rohkearvuline pealtvaatajaskond sai kaasa elada põnevale võidusõidule.

Võistluspäev algas piduliku avamisega, mille käigus rivistusid sõitjad autodega publiku ette. Avamine algas rahvuslikult – lauldi hümni. Muidu mootorimürast ja kaasaelamisest kajanud Piiroja rallikrossirada jäi ühtäkki haudvaikseks ja üle väljade kostus rahvushümn 17-aastase Kersti Alliku esituses.

Pärast avamist jätkus päev eelsõitudega. Sõidud tõotasid tulla huvitavamad kui varem, sest rada oli saanud osaliselt asfaltkatte. Lisaks sellele oli Põltsamaa rallikrossirajal esimest korda kasutusel lisatasku ehk jocker lap.

D1 klassi sõitjaist näitas juba eelsõitudes kiireid aegu Sten Oja, kes jätkas samas vaimus kuni finaalide lõpuni. Kuigi sel korral pidi ta kõvasti seljatagust valvama, sest Valdur Reinsalul oli kindel plaan sel korral Oja esikohta ohustada.

Samas masinaklassis oli sel korral kaarte segamas Sten Karuks, kes võistles autol Ford Escort.

A-finaalis võttis esikoha ootuspäraselt Sten Oja, kuid teisele kohale käis korralik rebimine. A-finaali alustas teisel kohal küll Valdur Reinsalu, kuid kolmandalt kohalt startinud Helmet Palm ei jätnud jonni. Nii panid Palm ja Reinsalu autodel küljed kokku, kui Raplamaa mees lisataskust väljudes põhirajal sõitnud konkurendiga kohtus. Palmil õnnestus Reinsalust mööduda.

"Teadsin, et meie vahe on niivõrd väike, siis pidin jokkeris peal hoidma ja selle mingisuguse kümnendiku sekundi kuskilt võtma ja see hetk sobis täpselt jokkerist välja minekuga. Olime kõrvuti kui müks käis. Teadsin, et mul on mõningane eelis, kuna olin siserajal," kommenteerides Palm.

Finaalsõidu võitis Oja, järgnesid Palm ja Reinsalu. "Finaalis oli tihe rebimine," rääkis Sten Oja. "Vaatasin, et Valdur Reinsalul ja Helmet Palmil oli tükk tööd, et asjad klaariks saada, aga eespool mul oli vähe rahulikum. Esimeses kurvis jätsin pidurduse veidi hilja peale ja auto kandus välja, aga muidu oli kõik korras."

Helmet Palm arvas, et kui välja arvata selle hooaja esimene etapp Laitses, siis see oli parim sõit sel hooajal. Meistrisarja senise liidri Pait Reimani edestamist pidas Palm omaette võiduks, sest nende vahe etapi eel oli 10 punkti.

"Oligi juba aeg mul hooaja teisel poolel talle tasapisi lähemale tulla," tõdes Palm.

Põnevust pakkusid juba alates eelvoorudest ka D1A klassi sõidud. Tihe rebimine punktitabelis Janno Liguri, Arvo Kase ja Andre Kure vahel tõotas pingelisi sõite. Kahjuks sai hetkel üldtabelis teisel positsioonil platseeruv Arvo Kask treeningsõitudes läbida vaid paar ringi, kui autol purunes pooltelg. Mehaanikute tubli töö tulemusena oli Põltsamaa kodupubliku rõõmuks Kask eelvoorudeks rajal tagasi.

Ligur, kelle autole sai äsja peale uus mootor, sõitis kogu päeva kiireid aegu. Division 1A klassis jätkusid finaalid samamoodi nagu eelsõidudki. Ligur kõige ees, Kask ja Kurg tema taga. Teise stardikoha eelsõitudes välja võidelnud Sander Palmiste oli juba stardijoonel tehnikaga kimpus. Kuigi auto saadi fooritulede süttimise ajaks käima, ei kestnud tehnika siiski finaali lõpuni ja Palmistel tuli katkestada.

Esireast startinud Ligur näitas taas kiiret minekut ja sai eest turvaliselt minema, jättes Kure ja Kase omavahel pusima. Kask otsustas kohe esimesel ringil lisatasku läbida ja jõudis sealt väljudes napilt Kure ette. Kask enam kohta käest ei andnud ja nii finišeeriti samas järjekorras, kuidas asetsevad sõitjad hetkel ka punktitabelis: Ligur, Kask ja Kurg.

ERK 2000 klassis, kus eestlastele pakkus ainsa välisvõistlejana konkurentsi Reinis Nitišs, oli mitmeid ilusaid hetki. A-finaalis kihutasid Reinis Nitišs, Silver Havamaa, Alvar Kuusik, Priit Rebane ja Toomas Lõhmus. Otsustavas sõidus sai õiguse startida ka B-finaali võitnud ERK juunior klassi kiireim, vaid 12-aastane Sander Miljand.

Start kulges viperusteta. Konkurentidel pääses eest minema Silver Havamaa, kes eelsõitude tulemusena oli A-finaalis saanud neljanda positsiooni. Tal istusid sabas Nitisš, Rebane ja Kuusik. Üsna pea olid nii Kuusik kui ka Rebane Nitisši kõrval ja üritasid jõuliselt oma positsiooni parandada. Peagi põrkusid kurvist väljudes Rebase ja Nitišsi autod kokku ja lätlasel tuli sõit katkestada. Kuigi kodurajal sõitev Alvar Kuusik üritas Rebase rünnakuid tõrjudes liidrikohal sõitvale Havamaale järgi jõuda, jäi selle etapi liider siiski püüdmatuks. Sõit lõpetatigi järjestuses Havamaa, Kuusik, Rebane.

"Finaali start õnnestus suurepäraselt ja stardisirge lõpus olin napilt esimene. Esimesse kurvi olin sunnitud siseneme reisijana, kuna olin täielikult juhitav Golifide poolt - paremal Kuusik, vasakul Nitišs. Tekkis suur segadus ja plekimõlkimine ning imekombel väljusin sellest esimesena. Tagumiste omavaheline pusimine andis mulle võimaluse trajektoori üksi valida ja mõõduka rahuga lõpuni sõita ning esimesena ruudulist lippu näha," rääkis Havamaa.

"Ajasõidus lõikasin neljanda käiguga rehvi, mis oli rajapiirdeks. Tulemus oli lühiajaline küljel lohisemine, mis lõppes ratastele maandumisega - kaotasin võitjale 1,4 sekundit. Esimeses eelsõidus murdus liidripositsioonil olles pooltelg ja seda nii pahasti, et käigukast tuli maha võtta, kuna murdunud osa jäi diferentsaali luku sisse. Teise eelsõidu kaotasin Nitišsile nelja sajandikuga. Kolmandas eelsõidus tegin liidripositsioonil pärast tugevat vihma libedal rajal spinni ja olin sunnitud tagurpidi käiku kasutama," valgustas Havamaa päevasündmusi.

ERK juunior klassi kiireim oli Põltsamaa oma poiss 12-aastane Sander Miljand. Teisena astus pjedestaalile Andre Teder ja kolmandana Marten Teppan.

Tagarattaveoliste autode klassis oli esimeses eelvoorus konkurentidest nobedam Sten Suvemaa. Temale järgnesid Kevo Kärp ja Kalmer Vaht. Teises eelvoorus tegi kiireimat sõitu Rommi Pukk. Teises eelsõidus oli Pukk küll konkurentidest kiirem, kuid kohtunikud fikseerisid talle valestardi ja 10 saadud karistussekundit viisid ta konkurentide selja taha. Kolme eelsõidu kokkuvõttes sai Pukk siiski parima stardipositsiooni ja seda ei jätnud ta loomulikult ka kasutamata.

Kohe stardist haaras sinisel BMW-l sõitev Pukk liidripositsiooni. Sten Suvemaal tuli leppida teise kohaga. Duellist Kärp versus Vaht väljus sel korral võitjana Kalmer Vaht. Tema järel finišeeris Kevo Kärp. Rehvi purunemise tõttu tuli rajalt maha tulla Siim Sündemal.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia