Kliki siia Kliki siia
Missugusele rallisarjale pöörad enim tähelepanu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
RexBo.ee
top1autovaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
17. august 2011 8:13
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Rain Rannala: Igal juhul oleme tulemusega rahul! Foto: Rando Aav

Karikasarja liidrid sõitsid Läänemaal sekund-sekundis

 Loe lisaks
Läänemaa rahvaralli võitsid Rain Rannala ja Simmo Nestor

Läänemaa rahvaralli eel oli tabeliseis neljarattaveoliste autode masinaklassi liidreil võrdne. Rivaalid Rain Rannala ja Elvis Pukk alustasid seega hooaja neljandat etappi võrdselt positsioonilt.

Rain Rannala sõnul alustas ta ettevaatlikult, püüdes siiski võimalikult kiiresti sõita. Ometi oli ta konkurentidest pidevalt 2-3 sekundit aeglasem. "Teadsime, et meie pidurdusmaad on küll meeletult pikad aga, et vahe kohe selline oli, seda ei osanud oodatagi," sõnas koos Simmo Nestoriga võistelnud mees.

"Teist osa sõites oli rada juba tuttavam ning sai tempo üles võtta," jätkas Rannala. "Asusime vahet vähendama. Liigseid riske küll ei võtnud, aga tagasi ka ei hoidnud. Võrdlesime enda aegasid ainult Mihkel Vaidloga, sest tema oli selleks hetkeks olnud kõige kiirem ning oli ralli liider."

Rannala ütles, et kruusakatsetel sõit sujus, kuid sealt võidetud sekundid andis ta slaalomikatsetel ära. "Nii lõpuks jäigi Mikuga puhta sõiduga vahe 0,1 sekundit tema kasuks. Kahjuks või õnneks sai ta tünnipuute eest trahvi ning saime oma soovitud koha ikkagi kätte," selgitas tihedas konkurentsis võiduni jõudnud Rannala.

Rain Rannala põhirivaal Elvis Pukk tegi samuti kiiret sõitu. Rannala tunnistas, et uue auto rajale toonud konkurendiga ta aegu ei võrrelnud: "Ma eeldasin, et ta on kaugemal. Finišis oli üllatus, et tegelikult oli ajaliselt vahe ainult kaks sekundit meie kasuks ning me möödusime temast alles viimase ringi esimeste katsetega."

Elvis Pukk tunnistas, et sõidupraktikat uue autoga nappis: "Sõitu analüüsides võib öelda, et puudu jäi seekord sõidupraktikast uue autoga. Ei osanud kaugelt ära kasutada kogu auto potentsiaali – pidurdused, seadistused olid kohati ikka päris puusse. Ise usun, et 3-4 sekundit katse kohta jäi seetõttu kindlasti veel varuks. Ralli edenedes tekkis natuke rohkem juba tunnetust ja eelviimasel katsel sai ka auto seadistus paika."

Võitja sõnul oli võistlus oli väga põnev, sest konkurents on ülimalt tihedaks läinud. "Rada oli väga hea, parajalt kiire ja tehniline ning korraldus sujus. Igal juhul oleme tulemusega rahul, aga järgmisel rahvarallil on meil siis pinge natukene suurem, sest Elvisega on jätkuvalt tihe rebimine karikaarvestuses ning iga viga võib valusalt kätte maksta."

Elvis Pukk sai sel korral omal nahal tunda, kui valusalt võib väikseimgi eksimus karistatud saada. Ta sõnas, et kuigi tegu oli kahe sündmusega, millest ühe tõttu juhtus teine, tuleks siiski neid kahte intsidenti eraldi vaadata.

"Teise katse AKP-sse saabusime nagu enamus, mingi 4-5 minutit varem. Kuna on teada tõde, et esimese kiiruskatsega lähevad rehvid soojaks ja rõhk üles, otsustasin rõhud üle mõõta. Mõõtmise tulemusena oli vaja igast rehvist mingi 0,5 bari maha saada. Hakkasin seda tegema. Olin väga täpselt teadlik, mis kell me peame AKP-s olema ja ajakontrollkaardi ära andma. Halb juhus oli, et AKP 2 oli ainus, kus ei olnud kella, millel oleks näha olnud ka sekundid - olid ainult täisminutid. Kuna eeldasin, et kõik kellad on sünkroniseeritud AKP 0 kellaga, mille juures sai väga täpselt ka enda kell paika pandud, siis ei tundnud väga muret selle pärast."

Pukk jätkas: "Kuna rõhu sättimisega läks aega nii kaua, et meie sisenemise minut oli juba peal, lasin kaardilugejal (Ove Jürgenson - toim) kõva häälega ette lugeda, palju on meil aega jäänud. 15 sekundit enne järgmist minutit olin autos ja liikusime kohtuniku juurde ning ulatasime talle kaardi. Kuigi meie kella järgi olime me jõudnud kaardi ära anda veel omas ajas, oli AKP 2 kellal juba minut muutunud. Tekkis kerge hämming ja väike vaidlus kohtunikuga."
Ta lausus, et kahel järgmisel läbimisel kontrollis ta AKP 2 kella täpsust ja fikseeris, et erinevus oli AKP 2 ja AKP 0 vahel oli ligi 4 sekundit. "Ja sellest sai kohe teavitatud ka korraldajaid," täpsustas Pukk.

"Kuna eelneva sündmuse tõttu läks rohkem aega, kui muidu, jõudsime teise katse stardijoonele 20-30 sekundit enne ideaalstardiaega - minut pärast ees sõitnud Rain Rannala starti. Üks kohtunik juhatas mind stardi positsioonile ehk kiireni, kui samal ajal andis Ove ära ajakaardi. Seejärel kohtunikud eemaldusid, nagu ikka enne starti ja mina kontrollisin üle stardieelsed asjad, mis seotud autoga."

"5 sekundit enne täisminutit ja meie eeldatavat starti küsisin kaardilugejalt, kas nüüd läheme ja kas ajakaardi said tagasi. Kaardilugejal oli ka legend juba käes. Kaardilugejal tekkis hetkeline kohmetus," iseloomustas Elvis Pukk situatsiooni. "Samal momendil, kui täisminut kukus, tuli info, et "Ei saanud ajakaarti", kuid mina tegin juba samal hetkel ära stardi nõksatusena. Kuigi see oli hetkeline, jõudis auto edasi liikuda 2-3 meetrit. Loomulikult saime alles siis aru, et kohtunikud olid meile teinud "teene" ja andnud stardiajaks hilisema minuti, kuid seda meile kahjuks ei öeldud! Keegi autol ees ei seisnud ega midagi."

Seda intsidenti kajastati, kui kohtunikele juhistele mitte allumisena. Pukk ja Jürgenson said sellest kuulda alles pärast ralli lõppu ehk viimast ajavõtukontrollpunkti. "Antud eksimuse eest oli ette nähtud karistus “kuni eemaldamiseni”. Enne omapoolse seletuskirja kirjutamist ja selle läbivaatamist võistlusjuhi poolt, teavitati meid, et oleme diskvalifitseeritud. Lõpptulemusena määrati meile siiski trahv 10 sekundit – olime antud karistusega nõus ja see oli igati õiglane."

Ralli lõppedes tekkis Pukil diskussioon kohtunikega esimese eksimuse üle. Pärast ligemale tund aega väldanud arutelu võeti kohtunike poolt vastu otsus, et kuna tõepoolest AKP 2 kell ja AKP 0 kell ei olnud sünkroonis, siis neile määratud ajaline karistus tühistati – see info tuli otse võistluse juhilt. "Seejärel mindi arutama teist eksimust ja selle karistuseks määrati 10 sekundit," ütles Pukk. "Mis aga tekitab siiani küsimusi, on see, et kui lõplikud tulemused välja pandi, selgus - et kuigi esimene karistus oli korra juba tühistatud, oli see karistus taas miskipärast uuesti üles pandud. Oleksin karistusega täiesti nõus ja mitte ühtegi küsimust ei tekiks, ka juhul, kui võistlustejuht oleks määranud teise sündmuse (valestart) eest meie ekipaažile karistuseks 20 sekundit ja jätnud esimese karistuse tühistamise jõusse, kuid hetkel jäid lõpptulemustesse siiski kaks erinevat karistust," rääkis Elvis Pukk.

20 karistussekundi tõttu jäi Pukk sedakorda poodiumilt sootuks välja, saades 4WD klassis neljanda koha. Ajatrahvita jäänuks teda esikoha saavutanud Rain Rannalast lahutama kaks sekundit.

Rannala avaldas lootust, et tänavu saab veel võidu sõita kahel rahvarallil. "Loodetavasti siiski sellel aastal on veel vähemalt kaks rahvarallit, siis oleks põnevam hooaja lõpp," sõnas ta.

Artikli juurde
26.11.2021
Avaldati Lada Classic Cup'i autode tehnilised tingimused
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
29.11.2021 23:11
Rallijsprints/Minirallijs Latvija 2021 (1)
23.11.2021 16:11
Best of 2021 (0)
09.11.2021 22:34
Hiiumaa rahvaralli 2021 (1)
04.11.2021 21:50
Tarvastu Karikas 2021 5.etapp (1)
22.10.2021 20:50
SAAREMAA RALLY 2021 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia