Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
15. august 2011 7:33
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Henri Franke sooloetendus Kehala rallisprindil

 Loe lisaks
Kehala sprindi märksõnadeks niiske ilm ja tantsivad autod

Henri Franke pakkus kahtlemata teravaid elamusi laupäevasel rallisprindil Kehalas. Kõigis kolmes sõiduvoorus oli põhjust tema Suzuki Balenot tähelepanelikult silmas pidada, sest midagi oli juhtumas...

Avavoorus üllatas 2WD sprint klassis sõitnud Henri Franke publikut järsust nõlvast allasõiduga kohas, kus rada ei kulgenud. Nimelt läks mees mäkketõusule eelnenud paremkurvi liiga uljalt, mistõttu auto ei mahtunud täielikult kitsale kruusateele ära ja sõiduki ninaosa võttis suuna "kuristikku". Franke päästis olukorra, sõitis rajapervelt alla, tegi pisikese kaare ja asus mäkketõusu teistkordselt ründama - seekord õnnestunult.

Teises voorus ei püsinud Suzuki jällegi rajal ning nii läbis Franke osa võistlusmaast lillesülemiga kapoti vahel ja tagumine põrkeraud järel lohisemas.

"Teises voorus enne suurt trampliini oli kahe raja vaheline läbisõit. Sinna minnes oli hoogu liiga palju ja siis viskas auto kurvis risti. Järgmises kurvis ei jõudnud ma nii kiiresti enam vastu keerata, siis läks auto läbi võsa ja viskas õhku," kirjeldas Franke. "Käis üks pauk, olin rajal tagasi ja sõitsin jälle edasi!"

Kolmanda sõiduvooru ajal tibutas nii palju vihma, et asfaltkattega rajalõigud muutusid libedamaks. Henri Franke sai seda omal nahal tunda, kui pikale sirgele järgnenud paremkurvi auto enam ootuspäraselt ära ei mahtunud. Liigne kiirus ja märja tõttu pikenenud pidurdusmaa said tähendada vaid üht - kokkupõrget rajapiirdega. Täpsemalt põhupalliga.

"Arvasin tegelikult, et pidamine on parem. Aga kui hakkasin rooli keerama, oli selge, et on minek. Pärast matsu ootasin sekundi, et vaadata, kas tossu hakkab tulema ja et olla veendunud, et radiaator on terve."

Kuigi auto kaotas esteetilist väljanägemist ja kapott ning esistange olid parasjagu kortsus, jätkas Franke sõitu. Konkurendid Tarvo Mardiste ja Inger Tuur võtsid märksa rahulikumalt, mistõttu sai Henri Franke otsustavast voorust omas masinaklassis kirja koguni teise aja. Poodiumile pääsuks jäi sellest küll väheks. "Crashi ja plekki" vaatama tulnud publikule suutis Franke aga pakkuda suurepärase vaatemängu.

Tänaseks on Henri Franke võistlusmasin taas sõidukorras. "Olid õnneks ainult kosmeetilised vigastused," lausus ta. Missuguste sõnadega mees võistluse enda jaoks kokku võttis? "Kolmest kolm tabamust. Päris ekstreemne värk."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia