Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Renault Koleos
Renault Koleos, mille nime üle on nii mõnigi kord nalja visatud, sobib Eesti oludes sõiduks nii maanteel kui ka kitsastel metsateedel. Kuna üks pilt pidavat ütlema rohkem, kui tuhat sõna, siis antud juhul võikski lasta kõnelda fotodel.
Võib-olla ongi Prantsusmaa autotootja sõidukist nimega Koleos olnud juttu pigem nimega seoses. Et kole nimi või nii. Aga Koreas ehitatud kõnealuse Renault' sõiduomadusi see kuidagi ei mõjuta...
Eestis reklaamiti Nissaniga partnerluses valminud uut maastikusõidukit deviisi all: 4x4 võimekus, Renault mugavus. Mugavuse puudumise üle kurta polnud testisõidu ajal tõesti põhjust. Küll aga olevatki Renault eesmärk pakkuda erinevat tüüpi sõidukeid, mis tagaksid samaaegselt ka ülima sõidumõnu ja -mugavuse, võimaluse sisemust ümber seada ning mis annaksid turvatunde.
Koleos on võrdlemisi ruumikas. Kuigi suuri kompsusid testisõidu ajal vedada polnud plaanis, avaldas muljet mahukas pagasiruum, mille maht 450 liitrit. Suurema hulga asjade transportimiseks saab tagumised istmed pagasiruumi küljelt juurdepääsetava Easy Break süsteemi abil hõlpsalt kokku klappida.
Kaheosalise tagaluugi lahendus on kiiduväärne. Pagasiruumi luukidest üks avaneb üles ja teine alla.
Nagu ühes ülevaates on märkinud autoajakirjanik Toomas Vabamäe, on selle auto puhul panipaikade hulk ja suurus väärt hinnet viis pluss. Kindalaegas on selles sõidukis koguni 15-liitrise mahuga.
Juhi "töökoht" on üsna lihtne ja ka esimest korda Koleose rooli istudes ei tekkinud küsimust, mis kus asub. Auto mootori käivitamine ja seiskamine toimus start-stop nupuga, võtmevabalt.
Sümpaatse mulje jätsid selged näidikud. Vahemärkusena: spidomeetri osuti selle tabloole märgitud 230 km/h kiiruse pügalani tõenäoliselt küll kunagi ei jõua, kuivõrd tootja andmetel arendab 5-kohaline 1,7 tonni kaaluv Koleos sõltuvalt mootorist ja käigukastist maksimaalselt 191 km/h.
Meeldiva üllatusena sisaldus laekonsoolis väljapöörduv kumerpeegel, millest juhi seljatagune salongis paistis kui peo peal. Praktiline lisa!
Nagu mitmetel teistel autodel, on ka Koleose salongis kasutatud alumiiniumi-imitatsiooniga osi - näiteks rant ümber armatuurlaua keskse konsooli. Kuigi ehk ilus vaadata, oli selle peegeldus esiklaasilt sõidu ajal üsna häiriv. Prantsuse disain...
Veojõudu esi- ja tagasilla vahel jagatakse arvuti vahendusel. Keskkonsoolis paiknevat nuppu pressides saab juht valida kolme režiimi vahel. Alla poole miljoni krooni maksev Renault Koleos võimaldab juhil sõiduki seadistada nelikveo peale ja või esiveoliseks.
Pisike proovisõit järsematel mägistel liivastel teedel näitas, et pesuehtsa maasturi omadusi sel pole. Crossover-tüüpi autost olnuks seda ka palju loota. Auklikel külavaheteedel käitus pehme vedrustusega Koleos - millele uuest peast antakse kaasa 3-aastane garantii - seevastu igati eeskujulikult ega jäänud hätta ka põlvesügavuste veetakistuste läbimisel.
|
|
|
|