Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
04. september 2009 17:53
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Renault Koleos

Renault Koleos, mille nime üle on nii mõnigi kord nalja visatud, sobib Eesti oludes sõiduks nii maanteel kui ka kitsastel metsateedel. Kuna üks pilt pidavat ütlema rohkem, kui tuhat sõna, siis antud juhul võikski lasta kõnelda fotodel.

Võib-olla ongi Prantsusmaa autotootja sõidukist nimega Koleos olnud juttu pigem nimega seoses. Et kole nimi või nii. Aga Koreas ehitatud kõnealuse Renault' sõiduomadusi see kuidagi ei mõjuta...



Eestis reklaamiti Nissaniga partnerluses valminud uut maastikusõidukit deviisi all: 4x4 võimekus, Renault mugavus. Mugavuse puudumise üle kurta polnud testisõidu ajal tõesti põhjust. Küll aga olevatki Renault eesmärk pakkuda erinevat tüüpi sõidukeid, mis tagaksid samaaegselt ka ülima sõidumõnu ja -mugavuse, võimaluse sisemust ümber seada ning mis annaksid turvatunde.



Koleos on võrdlemisi ruumikas. Kuigi suuri kompsusid testisõidu ajal vedada polnud plaanis, avaldas muljet mahukas pagasiruum, mille maht 450 liitrit. Suurema hulga asjade transportimiseks saab tagumised istmed pagasiruumi küljelt juurdepääsetava Easy Break süsteemi abil hõlpsalt kokku klappida.

Kaheosalise tagaluugi lahendus on kiiduväärne. Pagasiruumi luukidest üks avaneb üles ja teine alla.



Nagu ühes ülevaates on märkinud autoajakirjanik Toomas Vabamäe, on selle auto puhul panipaikade hulk ja suurus väärt hinnet viis pluss. Kindalaegas on selles sõidukis koguni 15-liitrise mahuga.



Juhi "töökoht" on üsna lihtne ja ka esimest korda Koleose rooli istudes ei tekkinud küsimust, mis kus asub. Auto mootori käivitamine ja seiskamine toimus start-stop nupuga, võtmevabalt.



Sümpaatse mulje jätsid selged näidikud. Vahemärkusena: spidomeetri osuti selle tabloole märgitud 230 km/h kiiruse pügalani tõenäoliselt küll kunagi ei jõua, kuivõrd tootja andmetel arendab 5-kohaline 1,7 tonni kaaluv Koleos sõltuvalt mootorist ja käigukastist maksimaalselt 191 km/h.





Meeldiva üllatusena sisaldus laekonsoolis väljapöörduv kumerpeegel, millest juhi seljatagune salongis paistis kui peo peal. Praktiline lisa!

Nagu mitmetel teistel autodel, on ka Koleose salongis kasutatud alumiiniumi-imitatsiooniga osi - näiteks rant ümber armatuurlaua keskse konsooli. Kuigi ehk ilus vaadata, oli selle peegeldus esiklaasilt sõidu ajal üsna häiriv. Prantsuse disain...

Veojõudu esi- ja tagasilla vahel jagatakse arvuti vahendusel. Keskkonsoolis paiknevat nuppu pressides saab juht valida kolme režiimi vahel. Alla poole miljoni krooni maksev Renault Koleos võimaldab juhil sõiduki seadistada nelikveo peale ja või esiveoliseks.



Pisike proovisõit järsematel mägistel liivastel teedel näitas, et pesuehtsa maasturi omadusi sel pole. Crossover-tüüpi autost olnuks seda ka palju loota. Auklikel külavaheteedel käitus pehme vedrustusega Koleos - millele uuest peast antakse kaasa 3-aastane garantii - seevastu igati eeskujulikult ega jäänud hätta ka põlvesügavuste veetakistuste läbimisel.



Artikli juurde
29.06.2022
Liepāja rallil stardib tänavu hulgaliselt eestlasi
Artikli juurde
29.06.2022
Rallikrossi lisandub SuperCar-klassi sõitjaid
Artikli juurde
24.06.2022
Tänak lõpetas reedese rallipäeva neljandal kohal
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
20.06.2022
Hiiumaa 1+1 RS (0)
06.06.2022
Lääne-Eesti rahvaralli 4.06.22 (0)
01.06.2022
Laitse rallikross 22.05.2022 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
29.06.2022 19:32
FIA ERC TET Rally Liepaja 2022 (0)
25.06.2022 20:30
Misso Karikas 2022 (0)
22.06.2022 15:31
Keenia WRC ralli 2022 ennutus (0)
10.06.2022 17:09
Tarvastu Karikas 2022 4.etapp, L-E Karikas (0)
04.06.2022 22:57
LÄÄNE - EESTI RAHVARALLI 2022 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia