Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kuramaal toimub teist aastat järjest kiirusfestival
Lätis peetakse augusti viimasel nädalavahetusel Kuramaa ralli. Teist aastat järjest nimetavad korraldajad sealse ürituse kiirusfestivaliks, kuna autoralliga samaaegselt viiakse Liepājas läbi mitmesuguseid mootorispordivõistlusi.
Sel aastal on Kuramaa ralli Läti autoralli meistrivõistluste etapp ja Soome Mad-Croc Fiesta rallisarja osavõistlus. Lisaks peetakse samaaegselt samadel teedel Läti rallisprindi meistrisarja etapp ning Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste kaks viimast etappi. Tihedasse programmi on korraldajad taaskord paigutanud ka SuperMoto võistluse.
Erinevatel ajajärkudel on Liepāja ümbruses toimuv traditsiooniline Kuramaa ralli kuulunud Nõukogude Liidu, Läti, Leedu, Eesti, Venemaa kui ka Euroopa meistrisarja arvestusse. Võistluse direktor Uldis Hmieļevskis märkis, et Läti kõige pikema ajalooga rallil on seetõttu tänavu väljas ajaloolist mootorisporditehnikat, mida heal juhul võib tänapäeval näha veel vaid historic-rallidel.
Kahtlemata on kiirusfestivalil põhitähelepanu suunatud siiski autorallile, kus prognooside kohaselt osaleb kokku üle saja võistluspaari mitmetest lähiriikidest. Läti ralliparemikule pakub tänavu taas konkurentsi Jari Ketomaa. Soomlane asub võistlustulle Skandi rallitiimi ridades autol Mitsubishi Lancer Evo 10 R4. Korraldajate kinnitusel ei ole Ketomaa siiski ainus nimekas soomlasest rallimees, kes 25.-28. augustil peetaval kiirusfestivalil rallirajal konkurentsi pakkuma asub.
Tõenäoliselt kujuneb ralli absoluutvõidule pretendeerivate meeste vahel sama huvitavaks nagu mai keskel Talsis peetud võidusõit, kus Jari Ketomaa - Mika Stenberg pakkusid arvestatavat konkurentsi WRC-autol kihutanud Georg Grossile ja Raigo Mõlderile. Georg Grossi nime Kuramaa ralli osavõtjate nimekirjast praegusel hetkel veel ei leia, ent rally.ee autospordiajakirjale antud usutluses tunnistas rakverelane, et kavatseb võidusõidu kindlasti kaasa teha. "Teed on seal huvitavad," põhjendas ta.
"Loodame, et autot on pärast Võrut, millega minna," lausus Georg Gross, kes nädal varem proovib hea tulemuse kirja saada Eesti meistrivõistluste etapilt Lõuna-Eestis. "Lätti minnes tahan seal maksimumi anda. Ega võidust vähema peale välja minna ei saa," lisas Läti meistrisarja A+ klassi liider.
Varakult on rallile registreerunud Otto Täht - Meelis Vooro, kes stardivad lõunanaabrite juures toimuval sportrallil Ford Fiesta R2 ralliautoga 2WD klassis. Autot rooliva noore tartlase eesmärgiks on jahtida Soome-keskse trofeesarja punkte, kus ta hoiab enne eelviimast etappi Jukka Korhoneni järel teist kohta.
Praeguseks on oma osalemisest Kuramaa rallil ja rallisprindil teatanud tublisti üle poolesaja võistluspaari Lätist, Leedust, Venemaalt, Ukrainast, Soomest ja Eestist. Kõige enam eestlasi on rajale minemas rallisprindil tänavasõiduautode masinaklassis, kus oma nimed on üles andnud 15 ekipaaži, kellest suuremjagu asub püüdma Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja punkte. Eesti autospordisõpradel avaneb seeläbi võimalus kiiruskatsetel kaasa elada nii meie rahvaralluritele kui ka sportralli absoluutvõitu jahtivaile meestele.
Võistluse organisaatorite sõnul ei ole tänavu põnev rallielamus garanteeritud mitte ainult publikule vaid ka sõitjaile endile. Tavapäraselt kuulub kiiruskatsete hulka kuulus Vecpilsi katse, mis toimub avapäeval, 26. augustil. Sel korral ei toimu sõit seal tavapärasel ajal, vaid esimene auto alustab seda katset alles kell 9 õhtul, mis tähendab, et võidu sõidetakse pimeduses. Niisugusel moel ei ole kiiruskatset Lätimaal sõidetud väga pikka aega.
Uue kogemuse võrra saavad võistlejad rikkamaks laupäeval, mil võetakse mõõtu Liepāja sadamas, kraanade ja raudteede vahel. Korraldajate sõnul ei ole sellist kiiruskatset teadaolevalt kavas olnud ühelgi varasemal rallil mitte kusagil Euroopas.
|
|
|
|