Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
11. august 2011 21:30
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Veoautokrossi meistrivõistlused jätkuvad Varstus

Sel laupäeval, 13. augustil jätkuvad Võrumaal Varstu vallas Matsi krossirajal nii Eesti kui ka Balti meistrivõistlused veoautokrossis.

Finaalsõitude algus on sel korral harjumispäratult hiline – kell 16.30 – ja tuleneb asjaolust, et Eestis on suviseid nädalavahetusi liiga vähe ning üritusi liiga palju. Samal päeval toimub Eestis mitu auto- ning motovõistlust ja Võrumaal Antslas käib täie hooga rahva seas väga populaarne Hauka laat.

Kuu aega tagasi toimunud veoautokrossi neljas etapp tegi tabeliseisu mitmes võistlusklassis intrigeerivaks ja esile kerkisid mehed, kellele hooaja alguses edu ennustada ei julgenud.

Veoautoklassis GAZ 53 juhib meistrisarja Vaiko Samm. Hinsas läks tema elu üldist tabeliseisu silmas pidades veidi kergemaks, sest tema suurim konkurent Mikk Mäesaar oli samal nädalavahetusel noorsõdurina kängitsetud sissekandmata sõdurisaabastesse ega pääsenud Kuperjanovi pataljonist välja. Hinsas Samm aga siiski ei võitnud, vaid hoopis katkestas tehnilise rikke tõttu. Esikoht kuulus hoopis Miku vanemale vennale Mait Mäesaarele, teine oli Erko Sibul ja kolmas oma karjääri jooksul esimest korda poodiumile pääsenud Illimar Hirsnik.

Kokkuvõttes, nagu juba mainitud, juhib Samm, kel 61 punkti. Mikk Mäesaarel on teisena 41 ning Viljar Kasel ja Illimar Hirsnikul kolmanda-neljandana 39 punkti. Kõik nimetatud võidusõitjad on võrukesed, kui virulane Kask välja arvata.

Eelinfo põhjal läheb aga Varstus suureks kaartide segamiseks. Nimelt kavatsevad sel hooajal teist korda rajale tulla nii Sigmar Tammemägi kui ka Mait Mäesaar. Varasematelt Eesti meistrivõistlustelt kamaluga medaleid võitnud mehed on tänavusse hooaega suhtunud pealiskaudselt – Tammemägi osales vaid eelmisel Varstus toimunud etapil, Mait Mäesaar aga Hinsas. Selle eest noppisid mõlemad mehed oma ainsas stardis kamaluga punkte.

Lisaks kahele "vanameistrile" (kes mõlemad on vanuse poolest veel tegelikult noored mehed) tuleb eelinfo põhjal Varstus rajale kaks päris noort meest. "Üks veel ehitab autot, teine lubas kindlasti stardis olla," teadis Varstu etapi korraldaja Silver Tammemägi. "Mõlemad noored mehed pole kännust kaugele kukkunud – ühel isa, teisel onu vana võidusõitja. Tulge kohale, saate teada, kes need noormehed on."

Veoautodel GAZ 51/52 segasid Hinsas kõvasti kaarte lätlased, kes pidasid Eestimaa pinnal maha oma maa meistrivõistluste etapi. Kusjuures segasid sõna otseses mõttes – lõunanaabrite keskmine tase jääb eestlaste omale päris kõvasti alla ja Läti mehed kippusid Hinsas meie meestele ringi või paariga jalgu jääma.

Eesti meistrivõistlusi juhib hetkel läänevirulane Marko Tiinas (58 punkti), kuid võrukesed Olari Saarniit (50) ja Ott Kevvai (48) pole sõjakirvest veel kindlasti maha matnud. Lisaks on medalivõimalused alles ka äsja endale enneaegselt Läti meistritiitli kindlustanud Andris Jurciņšil ja teisel lätlasel Bruno Leimanisel.

Veobagil GAZ 51 on konkurents tänavu hõredavõitu, kuid 7 erinevat meest on sel hooajal rajal käinud ning meistrimedalid jagatakse seega kindlasti välja. Pisut üllatuslikult on hetkel liidrikohal läänevirulane Margo Püks (39 punkti), edestades järvamaalast Indrek Viiburit kahe ja veel üht läänevirulast Lauri Leitenit kuue punktiga.

Veobagil GAZ 53 lähevad Varstus taas mängu Balti meistrivõistluste punktid. Kui sarja esimesel etapil, mis mäletatavasti sõideti varasuvel samuti Varstu rajal, tundus, et kõik läheb taas vanaviisi – leedulane Audrius Pilipavičius pikalt ees, siis paar lätlast ja alles seejärel meie mehed -, siis sarja teisel etapil Hinsas hakkas juhtuma. Nimelt tõestas omal ajal väikesel veobagil Eesti meistriks tulnud tallinlane Margus Vainumets, et tal ja tema meeskonnal ei leidu tehnilist taipu mitte ainult GAZ 51 mootori jaoks, vaid ka GAZ 53le.

Kui Varstus tegeles Vainumets veel oma uhiuue bagi ning mootori häälestamisega ja finaalis ei startinudki, siis Hinsas hakkas ta nii lätlastele kui ka Pilipavičiusele kõvasti vastu. Ühes poolfinaalsõidus pingutas ta küll pisut üle – bagi läks selle tagajärjel kummuli – kuid finaalis näitas oma tõelist taset. Stardis jäi Vainumets küll kolmandaks ja kaotas Arnis Ramatsi taga sõites kõvasti aega, kuid kui viimaks lätlasest mööda pääses, sõitis paari ringiga vahe Pilipavičiusega kinni ning viimasel oli lõpuringidel tõsiselt tegemist, et noort eestlast selja taga hoida. Seega tasub Varstus oodata ajaloolist hetke – kas ükskord murravad eestlased (Vainumetsa isikus) Läti-Leedu ülemvõimu?

Lisaks veokameestele tulevad Varstus vahesõitudes rajale sõiduautod.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia