Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Santander ralli kokkuvõte
Hispaania asfaldiralli kolmas etapp toimus 9. - 11.05.2003 Santander-Cantabria's. Ralli kogupikkus oli 559,52 km, mis koosnes 12 lisakatsest pikkusega 158.14 km. Startis 90 ekipaaži, millest 65 lõpetas.
Kui Hispaania ralliföderatsioon otsustas keelata WRC autodel siseriiklikel asfaldi meistrivõistlustel osalemise, võeti see otsus hästi vastu, sest ralli on arusaadavam ja võitlus absoluudi võidu nimel on avatum ning rohkemad tootjafirmad tulevad sarja.
Selle otsuse õigsust kinnitas kolmas etapp: Santander-Cantabria ralli. Võidu eest käis tihe konkurents, erinevad liidrid, draama ja üllatuslik finaal tegis selle ralli meeldejäävaks.
Ralli peategelased olid samad, mis esimesel etapil, kuid muutunud oli: Jorge Gonzalez 'Rantor' startis Saxo S1600 roolis (auto, millega enne sõitis Sola), Leo Saban eks-Tuonino JWRC Saxo S1600 roolis ja Concepcion oma võitva N-rühma auto Carisma EVO VI. Soe ilm ja suur ralli populaarsus Põhja-Hispaanias meelitas kohale palju pealtvaatajaid. Luis Climent pidi ralli pooleli jätma juba enne esimest kiiruskatset, kuna tema N-rühma Honda Civic'u käigukast läks katki.
Ralli algas tõsise heitlusega Cabo (Citroen Saxo) ja kahe 206 S1600 (Garcia-Ojeda ja Vinyes) vahel. Esimestel katsetel oli liidriks Cabo, kuid ainult mõne sekundilise eduga Peugeot ees. Kuuendal katsel purunes Cabo auto mootor ja ta pidi katkestama ning tänu sellele tõusis kolmandaks Ojeda. N-rühma juhtis nooruke Daniel Sordo (21-aastane) ning oli üldarvestuses neljas.
Kõige suurem üllatus oli Jesus Puras, kes on kaheksa kordne Hispaania meister ning ta ei suutnud oma Clio S1600 võidelda katse võitude eest. Ta katkestas ralli lõppfaasis, kuid ta oli liidritest kaugel.
Tundub, et Peugeot meeskonnal ei ole õnne, sest rehvipurunemine maksis Vinyes kaks minutit ja Ojeda autol olid mootoriprobleemid, mis sundisid ta lõpuks katkestama.
4 katset enne lõppu oli uueks liidriks Citroen Saxol Fuster, kelle edu Sordo ees oli mõni sekund. Käis võitlus sekunditele ning tänu Sordo raja tundmisele, sai Mitsubishi piloot enne viimast katset kahe sekundilise edu Fusteri ees.
Viimasel katsel andsid Sordo ja Fuster endast kõik, kuid Fuster ei suutnud Sordot edastada ja ta pidi leppima lõpparvestuses kuue sekundilise kaotusega. See oli Sordo esimene etapivõit Hispaania meistrivõistlustel. Kolmas oli Fombona.
Lõpptulemused:
1. Sordo - Castillo (Mitsubishi Lancer Evo6) N 1:33:32
2. Fuster - Medina (Citroen Saxo KitCar) A + 0:06
3. Fombona - Belzunces (Citroen Saxo KitCar) A + 0:47
4. Concepción - Rosario (Mitsubishi Lancer Evo6) N + 1:21
5. Hevia - Iglesias (Renault Clio S1600) A + 1:38
6. Sabán - Peñate (Citroen Saxo S1600) A + 2:05
7. Pons - Mercader (Mitsubishi Lancer Evo7) N + 2:08
8. Vallejo - Vallejo (Fiat Punto S1600) A + 2:16
9. Nafría - Sánchez (Peugeot 206 S1600) A + 2:50
10. Entrecanales - Cobo (Fiat Punto S1600) A + 3:35
|
|
|
|