Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laupäeval toimus Buderus Kasari rahvasprint
Laupäeval toimus MTÜ KR Racing korraldusel Buderus Kasari rahvasprint. Lääne regiooni meistrisarja ning Hepa karikavõistluste arvestusse kuulunud sõidu tegi kaasa 40 võistlejat.
Nii mitmegi võistleja arvates päris tehniline võistlusrada oli mandaatkomisjoni töö alguseks maha märgitud. Enne võistlust läbiti rada 0-auto järel kolonnis, et kõik võistlejad näeksid, kuidas starti minna ning kus kulgeb ülesõit finišist hooldusalasse tagasi.
Noortest osutus kiireimaks Nissan Sunnyl võistelnud Martin Kutser, kes edestas Karl Martin Volverit (Honda Civic CRX) ning viimase vooru tehnilise rikke tõttu katkestama pidanud Kasper Koosat (Honda Civic).
Naiste arvestuses edestas konkurente Sirje Potisepp (Nissan Sunny GTi). Talle järgnesid Margit Mäekivi (Honda Civic Type-R) ja kolmandana Marin Aarn (Volkswagen Golf).
Moskvitšide klassis kiireimat sõitu teinud Marko Kukuškin nimetas rada väga tehniliseks. "Nuriseda pole siin midagi, kõigile on tingimused võrdsed," kommenteeris klassivõitja. Teise kohaga lõpetas võistluse Urmas Roos, kolmanda tulemuse sai kirja Kalle Kruusma. Esimese ja ühtlasi viimase võistlejana poodiumilt välja jäi Rene Puda.
Veidi enam sõidumehi oli osalemas SU klassis, kokku 7. Kiireim oli Marek Haiba (VAZ 21073). Teise koha saavutas Rain Villo (VAZ 2101) ning kolmandaks platseerus Ott Mesikäpp, kelle võistlusautoks oli Rainer Ausi VAZ 2105.
2WD "väikeste klass" ristiti kohapeal kommentaator Marti Rillo poolt Hondade klassiks, kuna seitsmest sõitjast 6 oli võistlustules Honda Civicuga.
Klassivõidu saavutas Silver Sõmer Taavo Tigase ees. Ladaga "kaarte segama" tulnud Taivo Sisas oli kokkuvõttes kolmas.
"Ma ei hakanud võõra autoga maksimumi taga ajama," lausus Taavo Tigane, kes seekord võistles Taivo Kuusingu Hondaga. "Sõmer tegi muidugi kiiret sõitu ka," ütles Tigane ja lisas, et tunneb selle üle siirast heameelt, et konkurent Kuusing, kes ise pidi samas masinaklassis leppima viimase kohaga, talle oma sõiduvahendi roolida usaldas.
Kõige osavõtjaterohkemas 2WD-S klassis läks rajale 10 võistlejat. Õnn soosis seekord "omanimelisel" sprindil Enn Kasarit (Honda Civic Type-R). Talle järgnesid Taivo Rooger (Volkswagen Golf) ning Argo Nurs (BMW 325i).
Päeva kiireimad ajad sõideti oodatult välja 4WD klassi võistlejate poolt. Klassivõiduni jõudis Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 6). Teise koha saavutas Kristjan Peegel (Subaru Impreza) ning kolmanda Mait Pikkof (Mitsubishi Lancer Evo 9).
"Eks kõige keerulisem oligi vist 4WD klassis sõita. Teadaolevalt ei kipu need autod just mitte kõige parema pöörderaadiusega olema aga šikaanid tuli teha suhteliselt kitsad. Muidu oleks rada liiga kiireks ja võimalik et ka
ohtlikuks muutunud. Looduslikke häid kurve oli keeruline leida ja kahjuks paremat rada seal väga võtta pole," kommenteeris võistluse ohutusjuht Kaido Saul. "Kõik katkestamised võistlusel olid tehnilist laadi. Enamasti ei pidanud vastu kas veovõllid või käigukastid. Väljasõite polnud, see on positiivne."
Võistlust toetasid Buderus, Lihula vald, Üdruma autoteenindus, Hepa tanklad, Photopoint, Pepsi, Marutigu reklaamtööd, Saku Läte, Rixcar ja GoPro kaamerad.
|
|
|
|