Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
31. juuli 2003 20:07
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Marcus Grönholm: Kavatsen Soome ralli võita

 Loe lisaks
Marcus Grönholm osaleb erasõitjana Rootsi MM-rallil

Grönholm naaseb Rootsi MM-ralliks võistlusrajale

Marcus Grönholm ja Mikko Hirvonen võistlevad ühes tiimis

Grönholm pidi tunnistama Tajima paremust

Grönholm osaleb augusti algul toimuval rallisprindil

Grönholm ja Eriksson võistlevad võimsal Fiestal

Väljasõit nurjas Marcus Grönholmi võidušansid

Marcus Grönholm testis sel nädalal võistlusautot

Marcus Grönholm. Foto: Peugeot Sport
Marcus Grönholm tõestas Saksamaal, et ta on potentsiaalne võitja igal pinnasel. Ta on Soomes peafavoriit ja talle endale on etapp suureks väljakutseks - kas ta suudab võita ralli neljandat korda järjest.

Kas uskusid konkurentsivõimesse enne Saksamaa etappi?

Igaüks teab, kui konkurentsivõimeline on 206 WRC sellisel pinnasel ja ma olin arvesse võtnud eelmist kahte Saksamaa rallit ning ise lootsin head tulemust, kuigi konkurents oli sel aastal tihedam kui kunagi varem.

Enne starti uskusin, et mul on võimalus tõusta poodiumile - seega teiseks tulemine on mulle rahuldust pakkuv tulemus. Kuigi mind fustreerib natuke see, et ma oleksin võinud finišeerida ühe koha võrra kõrgemal. Olin lähedal võitmaks oma elu esimest WRC asfaldietappi, kuid kahjuks ma tegin pühapäeval pisikese vea, mis maksis mulle aega ja Sebastien Loeb tegi hiiglava sõidu. Ta oli võidu ära teeninud.

Kruusaspets nagu sa oled, mis on sulle raskeimad aspektid asfaldil võistlemiseks?

Esimese asjana tuleb aru saada auto käitumisest kurvides ja peale selle hinnata pidurdusteekondi täpselt. Alguses oli mul raskusi, kurvide läbimise trajektoor on kitsas, isegi kruusal, ja see sobib hästi asfaldile. Ma olen kiire, kui on täiesti kuiv või täiesti märg. Tunnistan, et mulle on raske sõidustiili korrigeerida kui pidamine pidevalt muutub, nagu näiteks Monte Carlos. Öeldakse, et see ralli andis hea kursuse, et sõita muutuvates oludes libedal ja mudasel pinnasel, nagu Saksamaa ralli.

Kas sa arvad, kas varsti võtad revanši (Itaalias, Korsikal või Kataloonias)?

Miks mitte. Eelmisel aastal finišeerisin San Remos 20 sekundit Gilles Panizzist tagapool, mis tõestab, et ma olen teinud edusamme traditsioonilistel asfaldietappidel. Tänu Gillesi nõuannetele ja mu inseneri Francois-Xavier Demaisoni tööle oleme suutnud leida auto seadistuse, mis sobib mu sõidustiiliga. See lisab mulle enesekindlust seda tüüpi pinnasel ja nüüd tunnen ennast valmis olevat.

Ma võin asfaldil võita, kuid on palju teisi piloote, keda tuleb enne alistada, kaasa arvatud mu enda meeskonnakaaslased...

Sa oled oma koduetapi Soomes võitnud kolmel korral. Kas sa suudad võita neljandat korda?

See on mu kavatsus, kuid arvan, et sel aastal saab võitlus võidu nimel olema tihe. Kõik mu rivaalid tahavad mind võita. Öeldakse, et Peugeot 206 WRC on erakordselt tugev sellisel pinnasel tänu tema stabiilsusele, ilma vigadeta veojõukontrollile ja suurepärasele tippkiirusele. Keegi meie meeskonnast ei arva, et sel aastal saab olema lihtne. Teiste meeskondade insenerid on teinud arendusi ja loonud uue generatsiooni autosid.

Keda sa kardad koduetapil kõige rohkem?

Ma julgeksin panna Harri Rovanperä nimekirja eesotsa, sest ta on soomlane ja tema sõidab ka autoga Peugeot WRC 206. Kuid see on natuke liiga väike argument, sest ma arvan, et Soomes võitmiseks ei pea olema ise soomlane, kuigi fännide toetus annab ikka lisamotivatsiooni.

Paljud teiste rahvuste piloodid teavad seda etappi hästi ja võivad kergesti võita. Richard Burns näitas juba eelmisel aastal, et ta suudab võidelda Soomes võidu eest ja Markko Märtin on nüüd sellisel pinnasel veelgi kogenum.

Kas MM-võistluste esikoht on veel käeulatuses?

Minu isiklikust vaatepunktist oleks Soome võit kindlasi tore. Pärast mu teist kohta Saksamaal muutus mu hooaja esimese poole sõidustiil, et ma kas võitsin etapi või katkestasin.

Et võidelda maailmameistri tiitlile, pean ma saama nii palju punkte kui võimalik, mis tähendab, et pean sihtima igalt etapilt võitu, kuid mitte võtma liigseid riske. Olen kindel, et Peugeot Sport suudab ennast kokku võtta ja parandada probleemid, mis meid on varasemalt kimbutanud. Tean, et sel aastal saab olema tihedam kui kunagi varem, kuid me oleme avatud väljakutsetele.

Sul on juba leping Peugeot Spordiga aastaks 2004. Kas see on vastastikkuse usalduse märk?

Täpselt. Inseneridest mehaanikuteni, terve meeskond töötab ühtsena, nagu viimased kolm aastat on tõestanud. Muidugi on olnud tagasilööke, kuid see on alati lõppenud inimeste motiveerimisega ja keegi ei ole pikalt loorberitele puhkama jäänud. Ma tunnen ennast perekonnaliikmena.

Allikas: Peugeot Sport
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia