Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. juuni 2011 7:34
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Balti rahvaralli karikasarjale tõmmatakse joon alla Lätis

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste hooaeg on matemaatiliselt jõudnud poole peale, sõidetud on kaks etappi Eestis ning ülejäänud sarjapunktid saavad sõitjad teenida Lätis Liepājas toimuvalt võistluselt.

Hooaja avavõistlusena läks halbade ilmaolude tõttu ära jäänud Saaremaa rahvaralli asemel arvesse Koeru rahvaralli ning neli kuud hiljem jätkus Balti karikasari Läänemaal peetud võistlusega. Kui talviselt etapilt Järvamaal teenis punkte suurem osa karikavõistlustel osalevaist ekipaažidest, siis juunis läbiviidud rahvarallil oli katkestajaid mõnevõrra rohkem.

Kõige enam on ebaõnne olnud 4WD klassis võistleval Kaido Saulil, kel punktiarve seni avamata. "Mul Balti karikasari läinud väga nirult. Tulemus hetkel ümmargune null, tegelikult isegi mitte null. Pole veel tulemust kirja saanudki," märkis Subaru Imprezal võistlev mees. "Siiralt kahju on sellest, et Saaremaa etapp pidamata jäi. Koeru sõit läks enda tervisehädade nahka. Läänemaal vedas tehnika alt. Nii polegi siiani veel finišisse jõudnud."

Kuna üks halvim tulemus arvatakse lõpptulemuse kujunemisel maha, pole kolmanda või ehk isegi kõrgema koha lootus Saulil sugugi kadunud, kuna ees seisab veel kahepäevane võistlus Lätis. Esimese päeva aegade põhjal antakse seal välja kolmanda etapi punktid ning teise päeva tulemuste järgi neljanda etapi punktid.

"Läti kohta ei oska nagu midagi oodata," arutles esmakordselt välisriigis startida plaaniv Kaido Saul. "Tean, et on suure ralli osa. Kindlasti saab huvitav sõit olema ja tõenäoliselt Eesti rahvarallidega võrreldes teistsugune. Vaatame, mis aeg toob - tahaksin linnukese ikka kirja saada."

Liidrina läheb lõunanaabrite juures toimuvale võidusõidule vastu Antti Kangro, kel kahe etapiga teenitud 56 punkti. Temast vaid kaheksa punkti kaugusel on kõva vastane Helmet Palm. "Esimene etapp läks meil aia taha. Ei saanud rütmi kätte," nentis teisel võistlusel rivaali edestanud Palm. "Lätis läheb kindlasti huvitavaks, kasvõi seetõttu, et sõit meie jaoks teises riigis," jätkas varem seal nii sõidu- kui ka veoautoga võistelnud Raplamaa autosportlane. "Ootan Läti rallit põnevusega, kuna see on raja suhtes võõras ja seda huvitavam."

Missuguseks peab Helmet Palm enda šansse seni enim punkte kogunud Antti Kangro vastu, kelle auto kannab sel ajal eeldatavasti juba läti numbrimärke? Väljavaated vist kõige roosilisemad ei ole, kuna Palm sõnas lakooniliselt: "Kangro on kogu aeg kiire vend..."

Punktitabelis kolmanda koha on hõivanud Markus Morel, kes teenis ainsad sarjapunktid vaid Koeru rahvarallilt. "Ega ei oskagi seda seisu päris täpselt kommenteerida. On palju probleeme olnud ja seetõttu rahul olla ei saa," ütles Morel, kelle osavõtt Läti sõidust ei ole veel lõpuni kindel. "Auto on päris tõsiselt katki," lausus ta. "Elektroonika ja mootori viga. Tuleb kapitaalne remont ette võtta."

Teoreetiliselt võib ka nii juhtuda, et hooaja kokkuvõttes pressivad end Autoekspert Balti rahvaralli karikasarjas poodiumile lätlased, kes Eesti etappidel tänavu kaasa teinud ei ole, kuid kodusel võistlusel suure tõenäosusega stardivad. Hea õnne korral on võimalik Liepājas teenida maksimaalselt 63 punkti, kuna reedel lisandub klassivõitja kontosse 25 ning laupäeval 38 punkti.

Kõige turvalisemalt saab end välisriigis toimuva ralli eel tunda 1600 klassi tabeliliider Silver Sõmer, kes hooaja esimese poolega teenis endale suurima võimaliku arvu punkte. Taavo Tigane jääb temast 36 punkti kaugusele, olles Koerust korjanud 27 punkti.

Taavo Tigane alla anda ei kavatse, öeldes, et Lätis tuleb punnida ja kohta ning punkte püüda. Siinkohal jääb loota, et tema võistlusmasina poolteljed vastu peavad. "Kuna Rapla rahvasprindil enne Lääne-Eesti rahvarallit läks pooltelg puruks, sai see asendatud. Aga... Läänemaal purunes pooltelg jälle," rääkis ta. "Julgen väita, et kui nii poleks juhtunud, võinuks kõrget kohta taga ajada. Paraku vedas tehnika alt."

Ka 1600+ klassi liider Ronald Jürgenson on võtnud kõik punktid, mis seni võimalik. Vaid 18 punkti kaugusel temast on aga Imre Vanik, kes karikasarja võitu kiirele konkurendile kinkida ei kavatse. "Tuleb esimest kohta püüda. See võimalus mul veel on, kui mõlemad järgmised etapid Kuramaal kinni panen," lausus nooremast konkurendist suurema rahvaralli kogemusega Vanik. "Lätis pole ma varem võistelnud, aga olen kuulnud, et seal pidid katsed kiired olema. Eks tuleb ikka lõpuni pingutada."

Imre Vanik lisas, et kõige olulisem faktor on see, et auto välisriigis vastu peaks. Tema konkurent Janno Nuiamäe pidi just auto tehniliste probleemide tõttu Lääne-Eesti rahvaralli katkestama ja jäi seeläbi loodetud punktideta. "Mootoril tuli keps külje pealt välja," selgitas Nuiamäe, kes üsna ruttu pärast võistlust leidis oma Nissan Sunnyle uue jõuallika.

Kõneldes eesootavast võistlusest, oletas esmakordselt Lätis võistlustulle Nuiamäe, et seal võib kõike juhtuda. "Enda šansse ma hinnata ei oska," lausus ta.

SU klassis läheb hooaja teisele poolele liidrina vastu Rainer Meus. Avaetapilt särava tulemuse kirja saanud mees edestab seniste sõitude järel lähimat rivaali Tarmo Peddaid vaid nelja punktiga, mistõttu väikseimgi viga 26. augusti katsetel võib kaasa tuua liidri vahetumise. Meusi hinnangul on hooaja esimene pool läinud vaikselt: "Mõned tõrked on olnud, just tehnilist laadi."

Nagu paljud teised Autoekspert Balti karikasarja osalejad, ei ole ka Žiguliga sõitev Rainer Meus varem Lätis võistelnud. Sellele vaatamata lubab ta sealsetel teedel maksimumi peale välja minna. "Täpsuslõigud võtavad küll pead murdma, aga usun, et saab hakkama," märkis ta optimistlikult.

Tarmo Peddai kinnitusel on ta senisele teisele positsioonile vaatamata hooaja esimese poolega kõigiti rahul: "Haapsalu võistlus läks vähe paremini ja saab täitsa rahule jääda. Auto on samuti vastu pidanud."

Üsna võrdse punktisaagi on kokku ajanud Kalle Kruusma ja Ruslan Pleshanov. Kumbki neist alla anda ei kavatse ning mõlemad lubavad Lätis rajal olla ning võidelda vähemalt kolmanda koha eest. "Mina võitlen Kruusmaaga kolmanda koha pärast edasi," kinnitas Pleshanov. "Minu lootused on viimase etapi peal."

Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja viimane võistlus on kavas 26.-27. augustil Liepājas ning see viiakse läbi paralleelselt Kuramaa sportralliga. Ralli peakorraldaja Uldis Hmieļevskise sõnul on Balti karikavõistlustest osavõtjaile koostamisel võimalikult täpne ülevaade planeeritavast.

Balti karikavõistlusi toetavad Autoekspert, Addinol, Racingexpert, Akuexpert, Europart ja 4plus.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia