Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
27. juuni 2011 11:42
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Jaanimäel võitis kolmandat aastat järjest Rain Rannala

 Loe lisaks
Noortesprindil oli kiireim saarlane Rasmus Uustulnd

«Vahukoore peale jäi see maasikas panemata»

Rahvasprindi karikasarja järgmine etapp sõidetakse Jaanimäel

Varahommikul taevas uitanud rünkpilved kadusid võistluspaiga peakohalt keskpäevaks, mistõttu Firststop - Jaanimäe rahvasprindil osalenud seltskond sai kihutada üha rohkem kuivanud võistlusrajal.

Paar päeva enne võistlust sadanud vihm sel korral rada väga ei uputanud. Vaid kahes kurvis oli võistluspäevaks alles suuremat sorti porilomp. Osad võistlejaist eeldas sellest tulenevalt, et rada on suuremas ulatuses libe.

Nii läks sellega avavoorus alt Helmet Palm, kes oma Mitsubishi Lanceri seadistuse seadis talvisele režiimile. "Arvasin, et on väga libe, sättisin auto Snow peale. Aga no muidugi polnud siin ju lumi, vaid ikka kruus. Teine sõit tuli selle võrra juba paremini välja, et taipasin valida Gravel seadistuse," kirjeldas Raplamaa mees võistluse algust, mil tema sõit konkurentide hinnangul tundus veidi rabe.

"Ah, mulle pole Jaanimäe kunagi nii väga meeldinud," rehmas Palm käega. "Jube nikerdamine minu jaoks. Ja siin on minu autost kergemate Evodega sõitjatel eelised."

Tõenäoliselt oli Palmil õigus, sest juba esimeses voorus oli nobedaim Mitsubishi Lancer Evo 5 roolinud Rain Rannala, kes kindlustas endale etapivõidu teisestki sõidust saadud parima ajaga. Kuna võimalus oli, otsustas tallinlane kaasa teha ka kolmanda sõidu - tuli võit sealtki.

"Alguses olid mõned kohad libedad, kus oli vesi väljas, aga pärast oli väga kuiv ja pidamine oli üllatavalt hea. Rööpad tekkisid sisse, aga ei hullu, kommenteeris Rannala. "Kõik läks nii nagu planeeritud. Kuna eelmised kaks aastat on õnnestunud võita, soov oli hat trick'i teha ja tuli kolmest kolm. Sõit õnnestus, suuremaid vigasid ei teinud."

Kuidas hindas 4WD klassis etapivõiduni jõudnud Rain Rannala konkurentide sõitu? "Teised tegid vist mingeid apsakaid. Ma usun, et Mait Pikkof oleks kindlasti väga konkurentsivõimeline olnud, kui ta ei oleks liiga uljalt läinud osadesse kurvidesse. Jaan Tammoril oli tehnilisi viperusi. Täna oli minu päev."

Võrdlemisi tasavägisel võistlusel saavutas seitsme võistlejaga masinaklassis Rain Rannala järel teise koha Aiko Aigro. Kolmanda-neljanda koha saatuse otsustasid omavahel Helmet Palm ja Mait Pikkof, kes viimases voorus said kirja identse aja ja olid seejärel kumbki teeninud 5 kohapunkti. Määravaks sai seega teises voorus väljasõidetud aeg, mis oli Palmil 0,6 sekundi jagu konkurendi omast parem.

Kaherattaveoliste sportautode arvestuses tegi kruusaetapi kaasa viis meest. Poodiumikohad hõivasid vaid omaaegsel Nõukogudemaal toodetud autodega startinud võistlejad. Esikoha saavutas Aivo Ojala, teine oli Imre Karu ja kolmas Andrus Vahi.

Kui ülejäänud võistlejad olid kes kord esimene, kord kolmas, neljas või viies, siis Lada Samaral sõitnud Karu oli kõikides sõitudes stabiilselt omas klassis teine. Mees ise tunnistas, et üllatuslikult. "Läksin viimast kohta võtma, sest vihma oli sadanud ja mul olid kasutada ainult slikkrehvid," sõnas ta ja põhjendas, "kuna mul sel aastal rahvasprinte ei ole plaanis sõita, olid kasutada ainult sellised rehvid, sest olen keskendunud osalemisele rallikrossidel, kus kruusarehvidega ei sõideta."

Oma startimist pühapäeval toimunud võistlusel selgitas ta aga järgmiselt: "Jaanimäe mul kodust aega ainult 10 minuti teekonna kaugusel. Teine põhjus see, et täpselt viis aastat tagasi Jaanimäel sai esimest korda kiiver pähe tõmmatud. Kolmas põhjus oli seotud jällegi rallikrossiga. Kuna kaks esimest sõitu on untsu läinud mootoripurunemise tõttu ja nüüd saime mootori uuesti kokku, oli see hea koht testimiseks!"

Kui Karu on rallikrossikogemusega võistleja, siis 2WD-b klassis äsja võidutsenud Ronald Jürgenson seab esimesi samme sinnapoole. See aga ei takista tal sugugi pühendumast võidu püüdmisele harrastajatele suunatud sprindisarjas. "Mina jäin sõiduga ülimalt rahule! Rada oli super ja võiks öelda, et täpselt minu rada - kitsas, kiire, jube tehniline ja natuke ohtlik. Ega suitsu polnud aega roolitaga teha."

2WD-b klassis võitis Jürgenson kõik kolm sõiduvooru ning saavutas sellega kindla võidu Enn Kasari ja kolmandaks platseerunud Enn Supsi ees. Kaheksa osavõtjaga masinaklassis tegi visuaalselt kõige agressiivsemat sõitu Enn Sups, kelle Honda Civic Type-R vähemalt korra tegi ühes kurvis ka tantsu kahel rattal.

Kõige osavõtjaterohkem oli sedakorda klass 2WD-a ehk kuni 1,6 liitrise mootori töömahuga tänavasõiduautode klass, kus startis ühtekokku 14 meest. Etapivõidu kindlustas üle pika aja võistlusrajale naasnud Kristen Kelement, kes plaanib siis uuesti tõsisemalt rallispordiga tegelema hakata, kui Citroen C2 võistlusvalmis saab. Kodurajal võidutsenud Kanama noormehe järel lõpetas sõidu teise tulemusega Karel Tölp, kolmas oli Silver Sõmer.

Üsna etteaimatavaks kujunes ka naisteklassi sõit, mille ajal võistluse kommentaator Hardi Raiend ei jätnud mainimata konkurentidest jagu saanud staažika harrastussportlase Sirje Potisepa hiljutist 50ndat juubelit.

"Mis siin salata, fakt on, et võitma läksin ma küll," naeris Sirje Potisepp, "seega väike sünnipäeva kingitus oli see mulle tõesti." Ta ütles, et Jaanimäe rajal võistlemine on alati olnud meeldiv: "Mulle seal sõita meeldib, rada on tehniline ja kiire, samas algajatele piisavalt ohtlik."

Margit Mäekivi lõpetas etapi teise ning Tiina Ehrback kolmanda kohaga. Triinu Meltsovi osaks jäi sedakorda neljas koht Deivia Viira ees.

"Tehke järgi, mida mina olen teinud," lisas Sirje Potisepp. "Sõitke ka 50-aastasena edasi! Küll siis tulen kunagi kepi najal võistlusi vaatama."

Moskvitšide klassi sõitusid võis iseloomustada väljendiga "idarindel muutusteta". Taaskord oli võidukas Marko Kukuškin, kes rivaalidele üheski voorus sõnaõigust ei andnud. Firststop - Jaanimäe rahvasprindi lõpetas teise kohaga Ermo Jeedas ülinapi eduga Heigo Tinno ees. Võistlust üllatuslikult üsna kiires tempos alustanud Ott Mesikäpp oli sellest pundist ainus, kes autot ühes tükis finišisse ei toonud, keerates kolmandas sõidus oma AZLK 2140 rattad taeva poole.

Ebaõnne oli teistelgi sõitjatel, kes keeras auto kummuli, kelle autol pudenes alt summuti või purunes rehv. Rääkimata inimlikest eksitustest, milleks oli kas valestart või finišijärgse stoppmärgi eiramine.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia