Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Gijon ralli kokkuvõte
Gijon ralli, mis oli Hispaania kruusa meistrivõistluste teine etapp. Ralli kogupikkus oli 248,60 km, mis koosnes kaheksast lisakatsest (80,66 km). Startis 31 ekipaaži, nendest finišeeris 18.
Teine Hispaania kruusaralli meistrivõistluste etapp tõi teise võidu ka Txus Jaio ja tema Ford Focus WRC'le. Kui vaadata lõpptulemusi, siis võib jääda vale arvamus, et hooaja algus on valitsevale meistrile olnud lihtne. Lähemalt etappidele pilku heites näeme aga tegelikkust: esimene etapp Salamancas, tundmata oma uue Focuse käitumist kiiretel kiiruskatsetel, mis tasakaalustasid autode võimsused ja seekordne õnnetus reedesel testil ning elektrilised probleemid läbi terve etapi, sundisid Jaio't andma endast parimat, et võita.
Muidugi Jaio oli peafavoriit stardinimekirjas, kuid seal oli ka teisi arvestatavaid sõitjaid. Nimed nagu Zuloaga Seat Cordoba EVO III, Aldecoa (Escort WRC), Mitsubishide armaada (Pons, Izaguirre, Carlos Aldecoa, Lopez-Fombona, Martinez-Cueto, Villanueva, Fores), Škoda KitCar'il Zosimo Hernandez ja võitlus kaheratta veoliste klassis asfaldispetside Garcia-Ojeda (Peugeot 206) ja Entrecanales (Fiat Punto) pakuvad samuti huvi, kui mitte absoluutvõidu, siis kindlasti klassivõidu peale.
Rallil oli kokku kaheksa lisakatset, mis oli jagatud kolmeks ringiks.
Nagu artikli algusest võis aru saada, ei läinud Jaio jaoks kõik nii nagu oodatud. Esimesel katsel oli ta alles kolmas. Teda edestasid Zuloaga, kes tundis ennast oma Cordoba WRC roolis nagu kala vees, ja Villaneuva. Järgneval katsel said võrdselt parima aja Pons ja Jaio, kuid Zuloaga oli samuti konkurentsis. Sellel katsel katkestasid Lopez-Fombona, kes keerasid oma Mitsubishi katusele.
Kolmas lisakatse oli õnnetusterohke: Claudio Aldecoa sattus suurde õnnetusse ning lõhkus oma Escort WRC. Piloot ise viidi haiglasse. Teistest pilootidest oli probleeme Villanueval, kes katkestas pärast radiaatori lõhkumist ja Zuloaga, kes spinni tõttu kaotas väärtuslikke sekundeid ja ei saanud midagi teha, et Jaio sai absoluutarvestuses mööda ei saaks.
Kuid neljandal lisakatsel kaotas Jaio 40 sekundit elektriprobleemide tõttu ja esimene koht läks Pons'ile, kes oli näidanud kõikidel katsetel väga stabiilset sõitu. Mitte ainult Pons ei saanud Jaiost mööda, vaid ka Zuloaga ja Izaguirre. Jaio oli pärast esimest ringi alles neljas. Kuid hooldusalal tegid mehaanikud tema Fordiga hiilgavat tööd ja parandatud autoga oli Jaio kättesaamatu: järgmisel kahel kiiruskatsel võitis ta vastavalt 20 ja 26 sekundiga teiseks tulnud Zuloagat ning haaras jälle liidripositsiooni. Jaiole tuli kasuks ka see, et Izaguirrel oli probleeme oma Mitsubishiga, mis aegajalt töötas ainult kolme silindriga ja Pons, kes tegi puuga pisikese kokkupõrke ning kaotas sinna sekundeid. Kui kaks katset oli veel sõita edastas Jaio 23 sekundiga Ponsi ja 26 sekundiga Zuloagat. Viimastel katsetel Jaio kasutas oma edumaad ja sai hooaja teise võidu. Zuloaga möödus Ponsist oma viimase pingutusega ja sai teise koha ning Pons oli kolmas ning N-rühma võitja. Kaheratta veolistes võitis Garcia-Ojeda Peugeot 206'l.
Lõpptulemused:
1. Jaio - Cruz (Ford Focus WRC) 58.30
2. Zuloaga - López (SEAT Cordoba WRC) +0.46
3. Pons - Mercader (Mitsubishi Carisma Evo7) +0.54
4. Izaguirre - Gómez (Mitsubishi Carisma Evo7) +1.26
5. Aldecoa - Villanueva (Mitsubishi Carisma Evo6) +3.24
6. Forés - Aluju (Mitsubishi Carisma Evo6) +3.29
7. Martķnez - Arche (Mitsubishi Carisma Evo6) +4.24
8. Garcķa-Ojeda - Rozada (Peugeot 206 2.0) +4.43
9. Entrecanales - Cobo (Fiat Punto) +5.07
10. Ortķ - Palencia (Mitsubishi Carisma Evo7) +5.29
|
|
|
|