Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Lääne-Eestis võitsid Jaan Tammor ja Martin Vihmann |
|
Lääne-Eestis võitsid Jaan Tammor ja Martin Vihmann
11. juunil sõidetud Lääne-Eesti rahvarallil saavutasid üldvõidu neljarattaveolisel Mitsubishi Lanceril võistelnud Jaan Tammor ja Martin Vihmann, kes võitsid seitsmest arvesse läinud katsest neli.
Närvesöövaks kujunes Lääne-Eesti rahvaralli favoriitidele, kelle võimuses olnuks heidelda absoluutarvestuse esikohale. Kuna kaheteistkümnest katsest läks arvesse vaid seitse, jäi nii mõnigi hea tulemus tühistatud katsetelt arvestamata.
Võitjaiks osutusid Jaan Tammor ja Martin Vihmann, kellega üsna võrdses tempos liikusid rajal nii mõnedki 4WD klassi võistlejad.
"Võrdlesime Jaaniga aegasid ning kui kõik katsed oleksid arvesse läinud peale kolmanda ja kümnenda, siis oleks olnud sekund-sekundis sõit võidu nimel," lohutas end Rain Rannala. Koos Simmo Nestoriga esimese võistlusnumbri all võistelnud tallinlaste osaks jäi siiski vaid neljas koht.
Teise tulemuse said kirja Aiko Aigro ja Marko Koosa, kellele see võistlus kujunes konkurentidest närvesöövamaks. Kuigi lõpuks oli nende kaotus võitjaile vaid 1,9 sekundit, tuli neil sõita suure pinge all. Nimelt ralli stardist lahkusid nad segaduse tõttu ilma ajakaardita ja neid oodanuks ajaline karistus. Sellest nad siiski pääsesid, kuna tekkinud segadus lahendati võistlejaid soosivas suunas.
Üldarvestuse ja 4WD klassi kolmanda tulemuse said kirja Gert Aasmäe ja Teele Sepp, kes jäid võitjaile alla 12,4 sekundiga.
Kaherattaveolistel autodel sõitnud võistlejaist osutusid parimaiks Argo Kuutok - Krister Aasa. 2WD-B klassi autol BMW 323 kihutanud mehed platseerusid üldises pingereas 12. kohale. Üle 1,6-liitrise mootoriga autode klassis saavutasid teise koha Ronald Jürgenson ja Kaimar Aasa ning kolmanda Imre Vanik - Janek Ojala.
Väiksema mootorikubatuuriga tänavasõiduautode arvestuses võtsid võidu Silver Sõmer - Allan Maar. Teiseks platseerusid kuni 1,6-liitrise mootorimahuga autode klassis Taivo Sisas - Eda Siivelt ning kolmandaks Karel Tölp - Priit Guljajev.
Väga heas hoos olid naised. Kõik kolm alustanud ekipaaži jõudis ka finišisse. Kõige nobedamad olid Nissanil sõitnud Sirje Potisepp ja Kairi Sepp, kelle edu Triinu Meltsovi ja Anti Eelmetsa ees oli tublisti üle poolteise minuti. Deivia Viira ja Einar Mets kaotasid klassivõitjaile kaks ja pool minutit.
Kuni 18-aastaste noorte omavahelise võidukihutamise võitsid Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk. Vaatamata võrdlemisi kehvale stardipositsioonile saavutasid Hondaga klassivõiduni jõudnud saarlased üldarvestuses 26. koha. Väga napilt jäid neile alla eespool startinud Kaspar Kasari -Hannes Kuusmaa ja Kasper Koosa - Erkki Liima, kes olid J18 klassis vastavalt teine ja kolmas.
Vahur Kellamov ja Martin Seljamäe võtsid võidu SU klassis, kus kõik seitse rallit alustanud autot ka finišisse jõudis. Teise tulemusega lõpetasid võistluse selles masinaklassis Tarmo Peddai - Riin Peddai ja kolmandad olid Rainer Meus - Elari Jallajas.
Moskvich Liiga arvestuses kuukus esikoht favoriidile Marko Kukuškinile, kes koos Elimar Kibusega lõpetas etapi absoluutarvestuse 34. kohal. Klassis olid kokkuvõttes teised Marko Eespakk - Mart Bergmann ja kolmandad Urmas Roos - Reigo Prosso.
Rallit alustas Uuemõisast kokku 85 ekipaaži, neist finišisse jõudis 66.
Lääne-Eesti rahvaralli kuulus kolmanda etapina Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistluste arvestusse, teise etapina Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja arvestusse ning võistlus oli Moskvich Liiga karikasarja "rallikarika" kolmas ja "suure karika" viies etapp.
Lääne-Eesti rahvaralli 2011 tulemused
1. Jaan Tammor - Martin Vihmann (Mitsubishi Lancer Evo 9) 25:36,9
2. Aiko Aigro - Marko Koosa (Mitsubishi Lancer Evo 6) +1,9
3. Gert Aasmäe - Teele Sepp (Mitsubishi Lancer Evo 5) +12,4
4. Rain Rannala - Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5) +14,3
5. Helmet Palm - Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 8) +22,7
6. Taavi Tellus - Raiko Aru (Subaru Impreza) +30,3
7. Are Uurimäe - Tanel Paut (Subaru Impreza STI) +35,0
8. Indrek Kalluste - Jaanus Tamme (Subaru Impreza) +38,3
9. Elvis Pukk - Ove Jürgenson (Subaru Impreza STI) +40,5
10. Raoul Renser - Tarmo Laanela (Audi S3 Quattro) +48,7
|
|
|
|