Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Salamanca ralli kokkuvõte
2003. aasta Hispaania kruusaralli meistrivõistluste esimene etapp toimus 7. - 8.03.2003 Salamancas, kohas kus see meistivõistluste sari ei olnud kunagi viibinud. Stardis oli 33 autot, millest lõpetas 25. Ralli koosnes kümnest lisakatsest. On selge, et see hooaeg on oma osalejate kvaliteedis ja kvantiteedis eelmise hooaja sarnane.
Kuid see ei tähenda, et see aasta ei tuleks huvitav. Jaio, eelmise aasta võitja ja kes sõidab Ford Hispaania meeskonnas, on jälle peafavoriit. Tema Focus on kerelt 2001 aasta mudel, kuid elektroonika ja mehaanika on võetud 2002. aasta mudelilt, kaasaarvatud elektroonilised diferentsiaalid. Peale tema oli veel kaks WRC autot stardis: Zuloaga Seat Cordoba WRC ECO III roolis ja Claudio Aldecoa Escortil. Sel hooajal on samuti palju Mitsubishi Lancereid, kes võitlevad kõrgetele positsioonidele, pilootidega Villanueva, Izaguirre, Fores, Aldecoa vend Carlos ja 22-aastane katoloonlane Xevi Pons, keda peetakse Hispaania ralli tõusvaks täheks. Huvitav oli Rios'e debüüt Toyota Celical, mis on endine Carlos Sainzi auto.
Ralli koosnes 10 lisakatsest, mis olid kiiremad kui tavalised Hispaania kruusateed.
Oli üllatus, kui Aldecoa ja tema veteranistaatuses Escort võitsid esimese ja kolmanda kiiruskatse ja isegi veel rohkem üllatavam oli Pons'i kiireim aeg teisel lisakatsel. Jaio selgitas enda algust väheste kogemustega oma uuendatud autos, sest ta oli saanud tega ainult mõne testikilomeetri enne rallit.
Esimesel kiiruskatsel Izaguirre lõhkus oma Lanceri turbo ning kaotas ligi 3 minutit ning vajus klassifikatsiooni tahaotsa.
Jaio võttis seejärel ennast kokku ja võitis neljanda lisaktse. Pärast nelja kiiruskatset oli liider Aldecoa edu Jaio ees 13 sekundit ja Ponsi, kes alustas sõitmist alles eelmisel aastal, ees 15 sekundit. Sel hooajal võistleb ta nii kruusal kui asfaldil ja võtab osa ka mõnest WRC etapist (nagu mõned nädalad tagasi Rootsis).
Viiendal paarisraja lisakatsel lõhkus Aldecoa oma Escorti käigukasti - see viga on teda mitmel korral tee äärde jätnud. Jaio võitis paarisrajal 11 sekundilise eduga Ponsi ees ja viis katset ennem ralli lõppu, oli tal võiduks "roheline tuli". Kolmas oli Villanueva 9 sekundit Ponsi järel.
Sellel hetkel oli Zuloaga alles kümnes, kuna ta õppis alles oma Cordobat tundma. Kuid sellest hetkest alates sai ta kätte auto tunnetuse ja alustas oma koha parandamist.
Ralli teisel poolel oli Jaio püüdmatu ja võitis kõik viis lisakatset. Pärast auto tunnetuse kätte saamist, lõpetas ülal mainitud Zuloga ralli neljandal kohal. Nagu oodatigi, võitis Jaio hooaja esimese etapi ja tundub olevat meistrivõistluste peafavoriit.
Kuid see ralli näitas ka, et Pons, kes oli absoluutarvestuses teine, on piloot, kellega peab arvestama, sest ta on väga noor ja tal on raudsed närvid. Villanueva oli üldarvestuses kolmas ning tõestas, et tema eelmise aasta meistrivõistluste koht ei ole õnn, vaid teenitud tulemus. 2WD klassis võitis Navarro Megane'l.
Lõpptulemused:
1. Jaio - Cruz (Ford Focus WRC) 48.57
2. Pons - Mercader (Mitsubishi Carisma Evo6) + 1.04
3. Villanueva - Pujol (Mitsubishi Carisma Evo6) + 1.14
4. Zuloaga - López (SEAT Cordoba WRC) + 3.16
5. Forés - Aluju (Mitsubishi Carisma Evo6) + 3.19
6. Rķos - Fuentes (Toyota Celica ST185) + 4.03
7. Aldecoa - Villanueva (Mitsubishi Carisma Evo6) + 4.23
8. Ortķ - Palencia (Mitsubishi Carisma Evo6) + 4.48
9. Navarro - Gómez (Renault Mégane Coupé) + 5.10
10. Bruguera - Parre (SEAT Ibiza 4x4) + 5.15
|
|
|
|