Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sander Pärn jäi teistkordselt napilt poodiumilt välja |
|
Sander Pärn jäi teistkordselt napilt poodiumilt välja
|
Loe lisaks |
|
|
"Jälle olin neljas," muigas Sander Pärn BTA Talsi ralli finišis, kui oli selge, et N4 klassi kolmandast kohast jäi teda lahutama 2,2 sekundit. Samamoodi 2,2 sekundilise kaotusega jäi ta poodiumilt välja Tallinna rallil.
Tänavu neljarattaveolisel autol võistlev Sander Pärn poodiumile mittemahtumisest suurt numbrit ei teinud, kinnitades, et tulemuse üle nurisemiseks põhjust ei ole. "See on ju minu esimene aasta neliveduse autoga ja oli teine kruusaralli. Jään väga rahule," sõnas ta. "Kokkuvõttes viies koht absoluudis ja oma klassi neljas."
Sander Pärn jätkas: "Lätis oli tugevam konkurents kui Eestis. Lätlased on kodus väga kiired ja kiireid sõidumehi on pealegi palju. Samas olid teiste riikide meistrid kohal. Norra meister, nagu näha, ei ole nii kiire. Rootsi meistri püüdsin kinni viimase katsega."
Mitmed Sander Pärna rivaalid kinnitasid, et noor eestlane on uskumatult nobe. Paar aastat tagasi Rootsi meistriks tulnud Mats Joakim Nyman, kes Talsis mitmete autol ilmnenud probleemide tõttu head tulemust kirja ei saanud, oli seda meelt, et mitte ainult Pärn, vaid üleüldse kõik suures N-rühmas eestlased pakkusid ülimalt tõsiseltvõetavat konkurentsi. Jimmy Joge, kellest Sander Pärn viimase katsega möödus, ei osanud leida muud seletust, kui et teda edestanud leedulane Vytautas Švedas, lätlased Jānis Vorobjovs ja Māris Neikšāns ning Sander Pärn oskavad sedalaadi kiiretel kruusateedel temast paremini sõita.
Pärn tunnistas, et asfaldikatsetel jäi ta veidi jänni. "Linnakatse ei tulnud üldse hästi välja. Asfaldisõitu peaks natuke harjutama. Linnakatsel andsin liiga palju sekundeid ära," nentis sel aastal MM-Motorsport rallitiimi ridades Markko Märtini juhendamise all võistlev Sander Pärn.
"Sõiduõpet Markko rallide keskel teostama ei ole hakanud. Enne rallit ka väga palju juttu ei olnud. Pigem ta nõustab mind ralli keskel hoolduspauside ajal. Kommenteerib hoogu - kas ta on rahul või ei ole. Enne pikka katset vihjas, et ta jääks väga rahule, kui ma püüaks need kaks meest kinni, kes minust ees olid."
Viimase, 33 km pikkuse katse eel olid Sander Pärn ja Ken Järveoja üldarvestuse kümnendal kohal, kaotades Māris Neikšānsile ja Ringolds Bērziņšile ligi 8 sekundit. Jimmy Joge - John Stigh edestasid eestlasi kolme sekundiga.
"Rootsi meistri võtsin kinni ja läksin mööda. Ma arvan, et Markko jäi sellega rahule," jätkas Pärn ja kirjeldas põgusalt kahe päeva jooksul aset leidnud sündmusi. "Esimese päeva kaks kruusakatset tulid välja hästi. Aga mitte väga hästi. See tähendas seda, et teise päeva hommikul me tõstsime tempot märgatavalt ja suutsime tõusta ette poole. Pikk katse oli veel omakorda, võiks öelda, üks level kiiremini sõidetud."
Sander Pärn ütles, et võistluse tegi nauditavamaks sobivam stardipositsioon. "Siinse pinnase peal ei kulunud rehv nii palju, kui Põhja-Eestis, näiteks Tallinnas. Pinnas oli pehmem ja mulle meeldis tulla tagant poolt. Startisin oluliselt tagant poolt, kui Tallinna rallil. Tallinnas läksin rajale esimese-teise-kolmandana. Siin startisin 10-15 vahemikus. Jälg oli ilusti ees ja oli julgem sõita."
"Hea ralli oli! Mulle meeldib Lätis sõita ja nagu näha, siis iga võistlusega muutun ma ise ka aina kiiremaks. Olen rahul ja tänan kogu tiimi ning pöidlahoidjaid, kes ei pidanud paljuks meile lõunanaabrite juurde kaasa elama tulla," võttis Sander Pärn lõunanaabrite juures peetud võistluse kokku.
|
|
|
|