Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistleja meelespea
Milliseid dokumente on võistlejal mandaadis vaja?
Mandaatkomisjonis tuleb täisealisel juhil esitada juhtimisõigust tõendav dokument ehk juhiluba, noorteklassis J18 nõutakse kehtiva juhtimisõiguse ja juhiloa olemasolu kaardilugejalt.
Nii juht kui ka kaardilugeja peavad sõitjalitsentsi olemasolu korral selle esitama või teatama EAL rahvaspordikomitee poolt vormistatud rahvasportlase võistlejakaardi numbri. Sõitjalitsents on kohustuslik J27 klassi võistlejail, kelle võistlusautole on välja antud tehniline kaart.
Samuti kontrollitakse mandaatkomisjonis autodokumente (tehniline pass, ülevaatus, liikluskindlustus).
Millised maksud tuleb mandaatkomisjonis tasuda?
Võistlusel osalemiseks tuleb meeskonnal (juht ja kaardilugeja) tasuda osavõtutasu, mis on vastavas masinaklassis osalemiseks võistlusjuhendiga kehtestatud. Rallil võistkondlikus arvestuses osalemine on vabatahtlik, kuid selles osalemiseks tuleb tasuda osavõtumaks 50 EUR. Võistkonna moodustavad 2 või 3 meeskonda (autot). Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas.
Meeskond (juht ja kaardilugeja), kes soovib punkte Autoekspert Balti karikavõistluste arvestuses, peab olema eelnevalt täitnud karikasarja osavõtuavalduse, selle hiljemalt mandaadis allkirjastama ning tasuma samas osavõtumaksu. Balti karikavõistluste punktiarvestuses osalemine on vabatahtlik.
Kõigi maksude tasumine toimub sularahas.
Milline dokumentatsioon võistlejaile väljastatakse?
Enne võistlema asumist tutvuge võistluse dokumentatsiooniga, milleks on võistlusjuhend ja selle lisad. Võistluse põhidokumendid on võistlusjuhend ja rajalegend. Rajalegend antakse võistlejatele kätte mandaadis.
Mida jälgida ülesõidulegendi puhul?
a) tehke kindlaks, et saate aru kõikidest märkidest ja lühenditest
b) sirvige rajalegend läbi, et leiaksite kiirelt kogu vajamineva informatsiooni
c) jälgige legendis toodud kiirusepiiranguid ja muid liikluskorraldusvahendeid
d) läbige kõik ülesõidud ja katsed etteantud marsruudi järgi
Mille järgi toimub sõit kiiruslikel lisakatsetel?
Ametlikus dokumendis, milleks on rajalegend, on avaldatud kõigi lisakatsete skeemid. Võistleja ajakaardile märgitakse tulemus STOP märgi juures. STOP märgi ja punase finišilipu vahelisel teelõigul on peatumine rangelt keelatud. Kõigil kiiruslikel lisakatsetel peavad võistlejad olema kinnitatud turvavööga ja kasutama kiivreid.
Võistlusauto hooldust võib teha vaid legendis selleks ettenähtud kohas.
Kuidas käituda katkestamisel?
Rajalt väljasõidu puhul veenduge, et teist kumbki ei vaja arstiabi. Kui vajate meedikut appi, kasutage SOS-tahvlit või paluge pealtvaatajaid või rajakohtunikke kutsuda kiirabi. Kasutage alati OK või SOS-tahvleid: SOS ainult siis, kui vajate arstiabi, muul juhul OK, mille näitamise kohustus on järgmisele kolmele autole! Võimalusel vabastage rada kohe ning viige ohukolmnurk katse stardi poole vähemalt 50 m autost ning asetage samale teepoolele, kus auto seisab. Kui rada ei ole võimalik vabastada ning auto segab järgmisi võistlejaid, siis tuleb paluda rajakohtunikel start auto kõrvaldamise ajaks peatada. Kui auto ei sega teisi võistlejaid, siis enne lisakatse avamist tavaliiklusele EI TOIMU auto teisaldamist ehk seni tuleb katsel oodata. Katkestamisest ja selle põhjusest peate esimesel võimalusel teatama võistluskeskusesse ning õnnetuse korral leppige tehnilise komisjoni esimehega kokku auto ülevaatuseks.
Mis on Parc Ferme?
Parc Ferme on kinnine park, kuhu võistlusautod suunatakse pärast ralli finišit. Pärast auto paigutamist kinnisesse parki tuleb mõlemal meeskonnaliikmel koheselt auto juurest lahkuda. Auto saab kätte pärast vastulausete esitamise aja möödumist juhul, kui puudub vajadus auto kontrolliks.
Vastulause esitamine
Vastulauset saab esitada ainult kirjalikult ning ainult sellest hetkest alates, mil ametlikul teadetetahvlil on avaldatud võistluste esialgsed tulemused. Vastulause esitamise korral tuleb võistluse juhile kirjutada avaldus, kus tuleb ära märkida, mille kohta vastulause esitatakse. Tasuda tuleb võistlusjuhendis märgitud summa.
|
|
|
|