Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ebaõnn pöördus Sardiinias päeva lõpus õnneks |
|
Ebaõnn pöördus Sardiinias päeva lõpus õnneks
WRC-akadeemia sarja teine etapp on 2011. aasta kalendris Sardiinia MM-ralli. Sardiinia teed on sellised, mida armastavad testidel kasutada paljud tippmeeskonnad. Pärast aastast pausi on autoralli MM-sari taas Sardiinias tagasi.
Playboy Estonia Rally Team koosseisus asusid Sardiinias WRC Academy punkte püüdma Egon Kaur ja Erik Lepikson. Nende ümber oli melu kõige rohkem, sest startisid nad ju sarja liidritena.
Teed, mida Sardiinias katsetena kasutatakse on keerulised. Kitsad ja keerulised. Ja kive mõlemal pool rada niipalju, et see ajaks keskmise Eesti põllumehe hulluks. Seega eksimisruumi väga palju pole.
Ralli esimese päeva tegi keeruliseks ka see, et katsete vahel olev hoolduspaus oli remote service. Selle pikkuseks on veerand tundi ja auto juures askeldab neli mehhanikut pluss sõitjad. Kasutada tohib vaid neid osi, mis autos kaasas. Ja WRC Academy sarjas on veel omakorda ära reglementeeritud, mida autosse kaasa tohib võtta. Põhjuseks nagu ikka võrdsus kõikide sõitjate osas.
Esimese päeva sündmused pakuvad ilmselt kõneainet pikemaks ajaks. Kaurile ja Lepiksonile esimese päeva esimene pool hästi ei alanud. Teisel katsel läks üks 90 kraadine kurv pikaks. Õnnetuseks jäädi sinna kinni ja ajakaotust tuli kolm-neli minutit, katse lõpus kaotati kiireimale mehele Craig Breenile pisut üle nelja minuti.
"Sel hetkel tundus seis üsna hull olema, üle nelja minuti kaotust. Kuid asjad tegid üsna huvitava ja meile soodsa pöörde," rääkis Egon.
Neljas katse oli see, mis sai saatuslikuks kümnele WRC Academy karikasarja sõitjale, kes kõik komistasid ühe ja sama reha otsa ning katkestasid.
"Neljandal katsel oli üks koht, kus sai kurvist lõigata. Seal olid sellised madalamad kivid, mis lõikamisel jäid kahe ratta vahele. Nagu asfaldirallil lõikad üle äärekivi ja see käib vastu põhja, käisid need kivid ka vastu põhja, kuid ilmselt siis ikka liiga kõvasti ja enamusel sai seal mootor pihta. Nagu eelmisel aastal Rapla rallil oli oma kivi, saaks selle koha nüüd akadeemikute kiviks ristida. Hetkel oleme servises, 18. autost viis on siin, meie nende hulgas. Kui hommikul arvasime, et meil oli ebaõnne, siis praegu võib pigem öelda, et meil oli õnne, et oleme päeva katkestamata lõpetanud," oli Egon Kaur päevaga lõppkokkuvõttes rahul.
WRC Academy sarjas saab iga katsevõidu eest lisapunkti ja viie katsevõiduga on eestlased endale juba viis punkti Sardiiniast teeninud. Laupäev on "akadeemia karikasarja" sõitjate jaoks viimane võistluspäev ja neljandal kohal olevad eestlased liigseid riske võtma ei lähe.
"Läheme homme väga kindla peale sõitma, liidrite püüdmine pole eesmärk. Tänane päev näitas, et meil oli kõvasti õnne. Kas ka homseks seda järgi jäi, ei tea. Homme saab olema pikk ja raske päev ja meie eesmärk on siit korralikud punktid koju tuua."
Üsna tõenäoliselt on kõik 18 "akadeemikut" taas laupäeva hommikul rivis. Kuid arvestades toimunut, ei tule mehaanikutel kerge öö.
|
|
|
|