Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Suur Võidusõit - suur võimalus autofännidele |
|
Suur Võidusõit - suur võimalus autofännidele
Eestlane on kõva rallirahvas olnud läbi aegade, "vene" ajal Žigulide ja Moskvitšitega, nüüd siis tipptasemel WRC-klassi autodega. Nii nagu tipprallisport on kangekaelse järjekindlusega meelitanud tuhandeid eestlasi raja veerde hoolimata kuumast ja tolmust, nii on tavainimesi köitnud võimalus ka ise kätt proovida.
Teada-tuntud on ju fakt, et "õigeks ralliks" läheb lahti ju alles pärast kiiruskatsete lõppu, siis kui fännid hakkavad trobikonnas järgmistele katsetele suunduma.
Isetegemise soov on nii suur, et talvel on jäärajavõistlused pilgeni osavõtjatest pungil, läbi hooaja jooksvad rahvarallid ning praeguseks ülipopulaarseks osutunud Igamehe Rallisprint ei suuda enam aga kõiki soovijaid vastu võtta. Populaarsuse võti? Võimalus käepäraste vahenditega ehk siis oma isikliku sõiduautoga natukenegi samastuda Markko Märtiniga.
Kõik see ongi põhjuseks, miks LõunaLeht otsustas samuti õla alla panna ja anda Lõuna-Eesti autofännidele võimaluse ise midagi ära teha.
Suur Võidusõit "Tunne oma Kodumaad" kujutab endast sisuliselt autoorienteerumist kiiruse peale üldkasutatavatel teedel, kus võistlejatele kehtivad kõik liikluseeskirjad.
Läbida tuleb kolmes Kagu-Eesti maakonnas asuvad kontrollpunktid, igas maakonnas viis, mis on Turismiinfopunktide lahkel kaasabil välja valitud kindla eesmärgiga tutvustada osavõtjatele kohti, millest nagu oleksime midagi kuulnud, aga kus enamus meist pole kordagi käinud. Kohad on valitud nii, et aeg-ajalt peab küll natuke ka jala käima, aga kindlasti pole kuhugi vaja mootorsaagi kaasa võtta ega muretseda kas siis enda või sõiduki turvalisuse pärast.
Tundub lihtne? Aga mis siis, kui kaardi järgi tunduvat otseteed sõites avastate äkki, et tee on remondiks suletud? Või kui kinni on ainuke raudtee ülesõidu koht lähikonnas, kuna just enne teid jõudis sinna rong? Või juhtub teil kruusateel ees sõitma suur veoauto, tolmutades nii, et 20 meetri peale ei ole midagi ette näha, rääkimata siis veel möödasõidu võimalusest. Ja nii 15 km. Kõik see on LõunaLehe tiimi poolt üle elatud kontrollpunktide kaardistamise käigus, nii, et ei ole see nii lihtne ühti, kui algul paistab.
Kui te aga suudate selle kõik ära kannatada ning õnnelikult taas tagasi stardi-finiši kohas olete, siis usume, et saite kõva elamuse. Lisaks ootab võitjat austav tiitel - Lõuna-Eesti teede tõeline kuningas. Sest seda see võistkond kindlasti ka on. Hakkama tuleb ju saada kõigi "loodusjõududega", tuleb olla "kodus" nii geograafias kui ka liikluses. Loota pole mitte kellelegi peale iseenda.
Kuid mitte ainult võitja ei saa kogu au, hindame vääriliselt ka parimat naisekipaazhi, kes julgevad selle raske katsumuse ette võtta, stiilseimat võistkonda, kellel peatähtis ei ole mitte võit vaid stiilne osavõtt ning välja selgitame nii Võru, Põlva kui kui Valga maakonna parima ekipaaži.
Peale finisheerimist on kõik osavõtjad oodatud Tamula järve kaldale bungalo juurde, kus toimub võistlusjärgne lõõgastumine veekorvpalli mängides ning võistlusmuljeid jagades. Sealsamas toimub ka võistlejate toitlustamine ning autasustamine. Esialgsetel andmetel saab samal õhtul Tamula rannas näha ka langevarjurite demonstratsioonhüppeid.
Õhtu lõpetab ööklubis Hello toimuv afterparty, kus spetsiaalselt võistlejate jaoks on kohale kutsutud kuum showtrupp.
Nii Nooruse esisele platsile stardi-finiši kohta, Tamula randa, kui ka õhtul Hellosse on loomulikult oodatud ka kõik kaasaelajad, olgu nendeks siis võistlejate sõbrad, tuttavad või lihtsalt hea meelelahutuse huvilised.
Lõpetuseks soovib LõunaLeht kõigile osavõtjatele loogilist mõtlemist ja külma närvi ning nael kummi!
Vaata lisaks: www.zone.ee/lounaleht
|
|
|
|