Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Egon Kaur püsib Portugalis klassiliidrite tempos
Egon Kaur ja Mait Laidvee lõpetasid Portugali ralli esimese täispika võistluspäeva nn WRC akadeemia võistluspaaride hulgas teisel kohal. Liidridena jätkavad võistlust Craig Breen ja Gareth Roberts.
WRC Academy karikasarja avaetapil oli stardis kokku 18 ekipaaži, kõigil võistlusautoks esirattaveoline 1,6-liitrise mootoriga Ford Fiesta R2. Selle klassi võitja selgub laupäeva õhtuks.
Neljapäeva õhtul sõideti Lissaboni tänavatel publikukatse. Seda võttis Egon Kaur enda sõnul liiga ettevaatlikult. Tõsisemaks võidusõiduks läks reedel. Lõunaks oli sõidetud kolm katset ja Egon Kaur - Mait Laidvee olid omas masinaklassis neljandal kohal, kaotades liidreile veidi üle minuti.
"Pool esimesest katsest tõrkus meil side, ei kuulnud osasid kurve, mida Mait ütles. Õnneks järgmistel katsetel see enam ei kordunud, paar korda oli selline kahtlane sahin, kuid nüüd vaadatakse asi hoolduses üle," rääkis Kaur. "Teed on keerulised, sellist tunnet samas ei olnud, et peaks rohkem pressima. Siis on oht midagi ära lõhkuda, siin rallil on see lihtne juhtuma. Esimesed lähevad ikka väga kiiresti, võiks arvata, et nii on raske finišisse jõuda, kuid seni on nad rajal. Oleme liikunud tõusvas tempos ja peale sideprobleemide muid muresid pole õnneks olnud."
Päeva teisele poolele panid Egon ja Mait väärika punkti WRC Academy arvestuses katsevõiduga, mis tõstis nad teisele kohale.
Portugali keerulistes oludes tuleb leida kompromiss kiire sõidu ja rajal püsimise ning auto säästmise vahel. Kõigil konkurentidel see ei õnnestunud. Hispaanlased José Antonio Suarez - Candido Carrera ja Yeray Lemes - Rogelio Peñate katkesid. Suarez käis viimasel katsel üle katuse ja Lemes jäi raja äärde pooltelje purunemise tõttu.
Egon Kaur oli päevaga lõppkokkuvõttes rahul: "Tegelikult oli meil sideprobleem läbi terve päeva, vaid viimase katse saime sõita korralikult. Viga oli sideboksi ühendatud kaamera juhtmes, enne viimast katset tõmbasime juhtme välja ja kõik sai korda. Tempo osas usun, et valisime õige tee. Päeva jooksul läksime kiiremaks, koostöö Maiduga oli hea. Ma pole ilmselt oma elu jooksul niipalju aeglasi kurve sõitnud, uus ja vajalik kogemus."
"Liider Breeni tempo on omaette teema," jätkas eestlane. "Samas on ta selle eest lõivu maksnud, tema autol lähevad vahetusse käigukast, selle kinnitused, väljalase ja tagasild. Kiired hispaanlased jäid üldse raja äärde, oleme hetke seisuga rahul, selle pealt on hea edasi minna homsesse päeva."
Klassiliidrid Craig Breen - Gareth Roberts edestasid seitsme sõidetud katse kokkuvõttes eestlasi 48,4 sekundiga.
Samas masinaklassis võistlevad Miko-Ove Niinemäe - Timo Kasesalu jäid kiiremaile alla ligemale kuue ja poole minutiga. WRC Academy noorim osaleja, 17-aastane Miko-Ove Niinemäe selgitas, et vajab Fordiga kohanemist: "Mina ei ole Fiestaga varem kruusal võistelnud, kuigi see auto tundub parem, kui teised R2 võistlusmasinad, millega olen sõitnud. Kiiretes kurvides saan enam-vähem hakkama, kuid pean õppima aeglaste kurvide kiiremat läbimist. Samuti pean pidurdusmaad õigesti hindama õppima."
Laupäeval sõidetakse Portugali rallil kuus kiiruskatset.
|
|
|
|