Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Haapsalu jäärada
IV etapp
pühapäeval, 6. märtsil 2011. a
Haapsalu lahel
EAL on kooskõlastanud ürituse toimumise (nr 06031). Lubatud on EAL sõitjalitsentside ja rahvaspordikaartide omanike osavõtt. Ei kehti RKAS Seesam kindlustuspoliis nr 7/32616.
I peatükk
PROGRAMM
Esmaspäeval, 21. veebruaril 2011. a avaldatakse võistlusjuhend
Esmaspäeval, 21. veebruaril 2011. a kell 12.00 algab osavõtjate eelregistreerimine
Laupäeval, 5. märtsil 2011. a kell 12.00 lõpeb osavõtjate eelregistreerimine
Laupäeval, 5. märtsil 2011. a kell 22.00 avaldatakse osavõtjate nimekiri
Pühapäeval, 6. märtsil 2011. a:
08.30-10.00 - registreerimine, dokumentide kontroll
08.30-10.30 - võistlusautode tehniline kontroll
08.30-10.30 - võistlusrajaga tutvumine jalgsi, uiskude või suuskadega
10.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
10.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
11.00 - esimese võistlussõidu start
II peatükk
Art. 1 Korraldaja
1.1. Võistluse korraldab MTÜ Igaühe Terviseklubi.
1.2. Ametnikud
Võistluse juht: Heiki Rahuoja, tel (+372) 50 65 391
Võistluse sekretär: Liili Murway, tel (+372) 53 470 653
Peaajamõõtja: Arne Ilves, tel (+372) 51 01 624
Tehnilise komisjoni esimees: Kalle Kruusma, tel (+372) 52 92 642
III peatükk
Art. 2 Määrang
2.1. Võistluse korraldab MTÜ Igaühe Terviseklubi vastavuses FIA spordikoodeksi ja selle lisadega, EAL kiirusalade võistlusmäärusega ning jäärajavõistluste korraldamise üldalustega käesoleva võistlusjuhendi alusel.
2.3. Võistlusjuhend on avaldatud 21. veebruaril 2011. a.
Art. 3 Võistlusrada
3.1. Võistlusrada
Haapsalu lahel merejääl (Haapsalu linna Holmi jääl) vana Lääne Kaluri Hako tsehhi juures.
3.2. Võistlustrassi iseloomustus
Pikkus:Ühe ringi pikkus ~2000 m
Minimaalne laius: 6 m
Maksimaalne laius: 15 m
Pinnas: jää
Raja servad tähistatud. Sõidusuund vastupäeva.
Art. 4 Ajakava
Pühapäev, 6. märts 2011. a:
08.30-10.00 - registreerimine, dokumentide kontroll
08.30-10.30 - võistlusautode tehniline kontroll
08.30-10.30 - võistlusrajaga tutvumine
10.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
10.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
11.00 - esimese võistlussõidu start
Autasustamine pärast võistlussõitude lõppu.
Võistluse ajakava, stardinimekiri ja rajaskeem avaldatakse võistluse ametlikul teadetetahvlil (ATT) hooldealas.
Art. 5 Võistlusautod
5.1. Arvestusklassid
5.1.1. 2WD-E - esirattaveolised sõiduautod
5.1.2. 2WD-T - tagarattaveolised sõiduautod
5.1.3. 4WD - neljarattaveolised sõiduautod
5.1.4. V18 - kuni 18-aastased noored kaherattaveolistel sõiduautodel
5.1.5. Naised - naisvõistlejad kaherattaveolistel sõiduautodel
5.2. Võistlusautod
5.2.1. Võistlusautod peavad olema kinnise kerega ja võivad omada ASN tehnilist kaarti.
5.2.2. Võistlusautodel ei pea olema registreerimisnumbrit, kehtivat ülevaatust ega kindlustust.
5.2.3. Tehnilist kontrolli mitteläbinud võistlusautot starti ei lubata.
5.2.4. Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib kontrollida kogu võistluse vältel.
5.2.5. Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik.
5.2.6. Autos peab korrektselt kinnitatuna paiknema kehtiva kasutusajaga tulekustuti (min 1 kg) ja komplektne apteek.
Art. 6. Tingimused rehvidele
6.1 Tänavarehvid
Tänavarehvid peavad vastama järgmistele tingimustele:
6.1.1 Lubatud ainult Liiklusseadusele vastavad M1 kategooria sõiduki tänavasõidu rehvid. Rehvidel peab olema E või DOT markeering.
6.1.2 Naastudega rehv peab olema naastrehvina toodetud sõiduauto tänavarehv, naastudega võidusõidurehvide kasutamine on keelatud.
6.1.3 Igasugune materjalide lisamine rehvidele keelatud.
6.1.4 Naastude liimimine on lubatud.
6.1.5 Keelatud on igasugune mustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine.
6.1.6 Rehvise turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75% veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
6.1.7 Naastatud rehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem, kui 2,0 mm.
6.1.8 Naastu kõvasulami läbimõõt max 2,5 mm.
6.1.9 Naastu kaal max 1,4 grammi
6.1.10 Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei või olla terav ega torujas.
6.1.11 Naastude suurim lubatud arv rehvis vastavalt Liiklusseadusele:
kuni 13" - 90 tk.;
14" ja 15" - 110 tk.;
16" ja suurem 150 tk.
6.1.12 Kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem, kui 25% võrreldes suurima naastude arvuga rehviga.
6.1.13 Autod ja rehvid peavad vastama tehnilistele tingimustele võistluse igal ajahetkel.
6.2. Korraldaja väljastab igale võistlejale võistlusnumbri,mille palume peale sõitu tagastada.
6.3. Võistlusautod peavad omama aluskatet,vastasel korral trahv 15 .
Art. 7 Osavõtjad
7.1. Võistlejad peavad mandaadis esitama:
7.1.1. täidetud ja allkirjastatud osavõtuavaldus
7.1.2. sõiduki kasutusõigust tõendava dokumendi (vajadusel)
7.1.3. tehnilise kaardi (ASN tehnilise kaardiga sportautodel)
7.1.4. vanema või eestkostja kirjalik luba võistlusel osalemiseks (12-18 a vanused noored)
7.2. Võistlejate sõiduvarustuse vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
7.3. Ühel autol võib ühes klassis võistelda kaks võistlejat, kes mõlemad tasuvad osavõtumaksu.
7.4. Kui võistlusautoga osaleb kaks või enam võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige võistlusnumber. Ülejäänud võistlusnumbrid tuleb võistlejal sõidu ajaks kinni katta.
7.5. Starti lubatakse kuni 90 võistlusele registreerunud osavõtjat.
Art. 8 Eelregistreerimine
8.1. Eelregistreerimine algab 21. veebruaril 2011. a kell 12.00 ja lõpeb 5. märtsil 2011. a kell 12.00.
8.2. Eelregistreerimine sooritada internetiaadressil http://www.rally.ee.
Art. 9 Osavõtumaks
9.1. Osavõtumaks eelregistreerinul 20 .Eelregistreerimata võistleja osavõtumaks 25 .
9.2. Klassis 5.1.4 osavõtumaks eelregistreerinul 15 .
9.3. Osavõtumaks tasutakse võistluspäeval mandaadis.
IV peatükk
Art. 10 Võistluse käik
10.1. Võistlusrajaga tutvumine vastavalt ametlikul teadetetahvlil näidatule.
10.2. Stardijärjekord arvestusklasside kaupa vastavalt osavõtjate nimekirjale. Stardijärjekorra määrab korraldaja, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil. Kõik võistlejad peavad reastuma eelstardi tsoonis vastavalt stardijärjekorrale. Hilinenud võistlejat starti ei lubata.
10.3. Stardi-intervalli (30 sekundit või 1 minut) määrab võistluse juht.
10.4. Stardisignaal foori või lipuga. Stardimärguandeks punaste fooritulede kustumishetk või lipu tõstmishetk.
10.5. Valestardi eest karistus 10 sekundit.
10.6. Kui võistleja ei stardi 20 sekundi jooksul, loetakse võistleja katkestanuks antud sõiduvoorus.
10.7. Rajatähiste esialgselt kohalt liigutamised ja STOP-märgi juures peatumise eiramine fikseeritakse faktikohtunike poolt. Rikkumist karistatakse vastavalt artiklis 14 toodud karistusmäärale.
10.8. Raja oluline lühendamine võrdub diskvalifitseerimisega antud sõiduvoorus.
10.9. Toimub kaks või kolm võistlussõitu olenevalt võistlejate arvust. Lõplik tulemus kahe parema võistlussõidu aegade summeerimise teel.
10.10. Kõik tulemused vastavalt finišiprotokollile.
Art. 11 Vastulaused
11.1. Vastulause esitamise aeg 15 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist ATT-l.
11.1.1. Vastulause esitatakse võistluse juhile kirjalikus vormis.
11.1.2. Vastulause kautsjon 65 .
11.2. Kõik kulud auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
a) hagejal, kui vastulauset ei rahuldatud
b) kostjal, kui vastulause rahuldati
Art. 12 Autasustamine
12.1. Iga arvestusklassi kolme paremat võistlejat autasustatakse.
12.2. Võistlus on avatud lisaauhindadele.
V peatükk
Art 13. Lisasätted
13.1. Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas, kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
13.2. Kiivri kasutamine kohustuslik. Kiivril peab olema vähemalt E tähistus.
13.3. Turvarihmad peavad osalejal olema võistlemise ajal korrektselt kinnitatud.
13.4. Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.
13.5. Võistlejate parklas on keelatud liikuda kiiremini kui 10 km/h. Kohtuniku poolt fikseeritud silmanähtava kiiruseületamisega kaasneb karistus (VJ Art 14).
13.6. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljaminek keelatud. Rikkumisel karistus kuni võistluselt eemaldamiseni.
13.7. Võistlusjuhendis määratlemata küsimused lahendab korraldaja koos kohtunikega kohapeal.
Art. 14 Vastutus
14.1. Võistluse korraldaja ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
Art. 15 Karistused
VJ Art 8. Osavõtumaks tasumata (stardikeeld)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (stardikeeld)
VJ p 12.5. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 2 korral (eemaldamine)
VJ p 9.7. STOP märgi eiramine 2 korral (eemaldamine)
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.8. Auto tehniline korrasolek (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.1.9. Kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 12.6. Võistlusalast väljumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.9. Peatumine finiši ja STOP märgi vahelisel alal (kuni eemaldamiseni)
Raja vale läbimine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 5.3.3. (kuni eemaldamiseni)
VJ p 9.8. Raja oluline lühendamine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 9.5. Valestart (+10 s)
VJ p 9.7. STOP märgi eiramine 1 korral (+10 s)
VJ p 9.7. Rajatähise puude (+10 s)
FIA 15.1.2. Hilinemine tehnilisele ülevaatusele (32 )
VJ p 6.5. Võistlusnumbri puudumine (32 )
VJ p 12.5. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 1 korral (65 )
|
|
|
|