Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Piiroja Karikas 2011
1. etapi juhend
Jääraja juhend
EAL on kooskõlastanud ürituse toimumise (nr. 02011). Lubatud on EAL sõitjalitsentside JA rahvaspordikaartide omanike osavõtt. Ei kehti RKAS Seesam kindlustuspoliis nr 7/32616.
Võistlused peetakse vastavalt EAL Võistlusmäärustikele, Jääraja võistluste korraldamise üldaluste ning käesoleva Juhendi alusel kooskõlas FIA Spordikoodeksiga
1. Võistluste koht, ajakava ja korraldaja
1.1 Võistlus toimub 15. jaanuaril 2011. a. Põltsamaa lähistel, Piiroja rallikrossirajal. Raja kate: lumi ja jää.
1.2 Võistluste ajakava
08.00-09.00 Registreerimine
08.30-09.30 Rajaga tutvumine jalgsi, tehniline ülevaatus
09.45-10.00 Võistlejate koosolek
10.00-... Võistlussõidud
15.30 - Võistluste lõpp ja autasustamine võistluspaigas (aeg on orienteeruv).
1.3 Võistluste korraldaja Põltsamaa Tehnikaspordiklubi.
Võistluste juht Kaido Soolepp 52 79 964; kaidosoolepp@hot.ee
Info: 52 79 964 või 52 77 978.
2. Arvestusklassid. Tingimused
2.1 Lubatakse osaleda kõikidel 2WD ja 4WD kinnise kerega autodel.
2.2 Autod ei pea omama autoregistri numbrimärke ega omama tehnilist ülevaatust ja kehtivat liikluskindlustust.
2.3 Võistlusautodes ei tohi olla kinnitamata esemeid.
2.4 Diferentsiaali blokeering vaba.
2.5 Võistlused toimuvad järgmistes klassides:
1. Sõiduautod 2WD-esi
2. Sõiduautod 2WD-taga
3. Sõiduautod SOJUZ-taga (VAZ, Mosse ,ZAZ )
4. Sõiduautod NOORED (ainult 2WD/alla 18. eluaasta)
5. Sõiduautod NAISED (2WD)
6. Sõiduautod 4WD
2.6 Klassides 2.5.1-2.5.6 kasutatavad naastrehvid peavad vastama järgmistele tingimustele:
Rehvid peavad vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusele: "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" vastama järgmistele tingimustele:
2.7.1 Lubatud ainult M1 kategooria sõiduki tänavasõidu rehvid. Rehvidel peab olema E, e või DOT tüübikinnituse tähis.
2.3.2 Naastude suurim lubatud arv rehvis:
kuni 13" - 90 tk.;
14" ja 15" - 110 tk.;
16" ja suurem 150 tk.
2.7.3 Naastatud rehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem kui 2,0 mm.
2.7.4 Naastu kaal max 1,4 grammi.
2.7.5 Naastu kõvasulami läbimõõt max 2,5 mm.
2.7.6 Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei või olla terav ega torujas.
2.7.7 Kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem, kui 25% võrreldes suurima naastude arvuga rehviga.
2.7.8 Rehvise turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75% veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
2.7.9 Keelatud on igasugune mustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine.
2.7.10 Igasugune materjalide lisamine rehvidele keelatud.
2.7.11 Naastude liimimine on lubatud.
2.8 Kontroll rehvide üle toimub kogu võistluse jooksul. Rehvid peavad vastama tingimustele võistluse igal ajahetkel.
2.9 Igal võistlusautol peab olema vastupidavast ja vedelikke mitteläbilaskvast materjalist aluskate mõõtmetega vähemalt 5x4 m.
2.10 Ühel autol võib osaleda kaks võistlejat.
3. Võistlemise kord
3.1.1 Sõidetakse kolm vooru.
3.1.2 Sõidetakse päripäeva. Kasutatakse vaba stardijärjekorda. Start on eraldi koridorist.
3.1.3 Võistlustulemus selgub kahe võistlussõidu aegade summeerimisel.3.2 Valestardi korral on karistusaeg 20 s.
3.3 Korraga võib autol nähtav olla ainult üks (1) stardinumber.
3.4 Ringi pikkus kuni 1200 m, raja laius 10-20 m. Raja servad on tähistatud
3.5?
3.6 Start antakse fooriga ja finiš lipuga. Start paigalt, töötava mootoriga. Finiš lendav.
3.7 Raja lühendamine ja rajapiirde puude-10 sek, raja oluline lühendamine võrdub diskvalifitseerimisega.3.8 Võistlejad on kohustatud täitma ohutusnõudeid ja rajakohtunike märguandeid.3.9 Starditakse intervalliga 30 sekundit kuni 1 minut. Sõltuvalt konkreetsetest tingimustest lastakse rajale kuni 3 autot.
3.10 Ühes voorus sõidetakse 3 ringi. (võistluste juht võib enne võistlejate koosolekut muuta ringide arvu ,tulenevalt ilma ja raja olukorrast ning võistlejate arvust.)
3.11 Kohtunikud annavad märguandeid signaallippudega.
3.12 Võistleja peab olema stardikoridoris enne eelmise sõidu lõppemist. Kui auto, millel võistleja osaleb, on samal ajal rajal, siis peab võistleja seisma oma stardijärjekorras. Sellisel juhul toimub auto vahetamine stardikoridoris. Autol võib korraga näha olla ainult üks stardinumber.
3.13 Kui startinud võistleja ei lõpeta 1.vooru sõitu, kuid soovib startida järgmises voorus, omistatakse talle konkreetse klassi viimane aeg+ 10 s.
3.14 Proteste saab esitada ,15 minutit peale sõitja finišeerimist, kirjalikult võistluste juhile. Protesti kautsjoni tasu 500 krooni.
3.15 Võistleja võidakse vastavalt EAL VM eemaldada võistluselt ebasportliku käitumise eest.
3.16 Juhul kui võistlejale jõuab järgi kiirem võistleja, on ta kohustatud kiirema mööda laskma koheselt ja kiiremat võistlejat takistamata. Käesoleva nõude eiraja võidakse Võistluste Juhi poolt diskvalifitseerida.
4. Tulemused
4.1 Ajavõtt 1/10 sekundilise täpsusega
4.2 Võrdse tulemuse korral saab eelistuse teises voorus parema tulemuse saavutanud võistleja
4.3 Igas masinaklassis autasustatakse 3 paremat.
5. Dokumendid ja varustus
5.1 Alla 18-aastastel osalejal nõutav lapsevanema või ametliku hooldaja luba alaealise osalemiseks EAL-is registreeritud autospordivõistlusel. Ankeet saadaval: http://autosport.ee/rallyreg/public/series_file/Vanema_luba.doc
5.2 Arvestusklassides 1,2,3,5, ja 6 nõutakse allkirjastatud registreerimislehte.
5.3 Kohustuslik on turvavöö ja kaitsekiivri kasutamine treening- ja võistlussõitudes.
5.4 Mandaadis peavad kõik võistlejad andma allkirja nõustumaks juhendiga.
6. Osavõtumaks
6.1 Stardimaks NOORED ja NAISED 15 EUR, 2WD (esi-taga) ja SOJUZ 20 EUR, 4WD 25 EUR.
7. Võistluste territoorium
7.1 Võistluste territooriumiks loetakse Piiroja rallikrossiraja territooriumi.
7.2 Võistluste territooriumil tuleb alluda Võistluste Juhi ja tema poolt volitatud isikute korraldustele.
7.3 Võistluste territooriumile lubatakse ainult võistlejate ja korraldajate autosid. Boksialal ja mahasõiduteel on lubatud suurim kiirus 10km/h, selle eiramine on karistatav. Võistluste juhil on õigus, silmaga hinnates, kiiruse ületamise eest määrata rahaline trahv (alates 20 EUR-i ) või võistleja eemaldada võistluselt.
8. Autasustamine
8.1 Igas klassis autasustatakse 3 paremat karikate ja diplomitega.
8.2 Autasustamine toimub peale võistlust kohapeal.
8.3 Kui klassis osaleb 5 või vähem võistlejat, autasustatakse ainult võitjat, kuid karikasarja punkte arvestatakse kõigile võistlejatele.
Võistluste Juhil on õigus teha võistlusjuhendis kohapeal muudatusi lähtuvalt võistlejate arvust, ilmastikutingimustest ja raja seisukorrast.
8.4 Võistlustest osavõtt omal vastutusel. Võimalike õnnetusjuhtumite ja nende tagajärgede eest EAL ega korraldaja vastutust ei kanna.
|
|
|
|