Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

21. detsember 2010 13:29
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

Haapsalu jäärada
I etapp
laupäeval, 8. jaanuaril 2011. a
Haapsalu lahel

EAL on kooskõlastanud ürituse toimumise (nr 0801). Lubatud on EAL sõitjalitsentside ja rahvaspordikaartide omanike osavõtt. Ei kehti RKAS Seesam kindlustuspoliis nr 7/32616.

I peatükk

PROGRAMM


Esmaspäeval, 27. detsembril 2010. a avaldatakse võistlusjuhend

Esmaspäeval, 27. detsembril 2010. a kell 12.00 algab osavõtjate eelregistreerimine

Reedel, 7. jaanuaril 2011. a kell 17.00 lõpeb osavõtjate eelregistreerimine

Reedel, 7. jaanuaril 2011. a kell 22.00 avaldatakse osavõtjate nimekiri

Laupäeval, 8. jaanuaril 2011. a:
08.00-10.00 - registreerimine, dokumentide kontroll
08.00-10.30 - võistlusautode tehniline kontroll
08.00-10.30 - võistlusrajaga tutvumine jalgsi, uiskude või suuskadega
10.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
10.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
11.00 - esimese võistlussõidu start

II peatükk

Art. 1 Korraldaja


1.1. Võistluse korraldab MTÜ Igaühe Terviseklubi.

1.2. Ametnikud
Võistluse juht: Heiki Rahuoja, tel (+372) 50 65 391
Võistluse sekretär: Liili Murway, tel (+372) 53 470 653
Peaajamõõtja: Arne Ilves, tel (+372) 51 01 624
Tehnilise komisjoni esimees: Kalle Kruusma, tel (+372) 52 92 642

III peatükk

Art. 2 Määrang


2.1. Võistluse korraldab MTÜ Igaühe Terviseklubi vastavuses FIA spordikoodeksi ja selle lisadega, EAL kiirusalade võistlusmäärusega ning jäärajavõistluste korraldamise üldalustega käesoleva võistlusjuhendi alusel.

2.3. Võistlusjuhend on avaldatud 27. detsembril 2010. a.

Art. 3 Võistlusrada

3.1. Võistlusrada

Haapsalu lahel merejääl (Haapsalu linna Holmi jääl) vana Lääne Kaluri Hako tsehhi juures.

3.2. Võistlustrassi iseloomustus
Pikkus:Ühe ringi pikkus ~2600 m
Minimaalne laius: 6 m
Maksimaalne laius: 15 m
Pinnas: jää
Raja servad tähistatud. Sõidusuund vastupäeva.

Art. 4 Ajakava

Laupäev, 8. jaanuar 2011. a:
08.00-10.00 - registreerimine, dokumentide kontroll
08.00-10.30 - võistlusautode tehniline kontroll
08.00-10.30 - võistlusrajaga tutvumine
10.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
10.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
11.00 - esimese võistlussõidu start
Autasustamine pärast võistlussõitude lõppu.

Võistluse ajakava, stardinimekiri ja rajaskeem avaldatakse võistluse ametlikul teadetetahvlil (ATT) hooldealas.

Art. 5 Võistlusautod

5.1. Arvestusklassid
5.1.1. 2WD-E - esirattaveolised sõiduautod
5.1.2. 2WD-T - tagarattaveolised sõiduautod
5.1.3. 4WD - neljarattaveolised sõiduautod
5.1.4. V18 - kuni 18-aastased noored kaherattaveolistel sõiduautodel
5.1.5. Naised - naisvõistlejad kaherattaveolistel sõiduautodel
5.1.6. 4WD piik – neljarattaveolised ASN tehnilise kaardiga sõiduautod piikrehvidel
5.1.7. 2WD piik - kaherattaveolised ASN tehnilise kaardiga sõiduautod piikrehvidel

5.2. Võistlusautod
5.2.1. Võistlusautod peavad olema kinnise kerega ja võivad omada ASN tehnilist kaarti. Välja arvatud piigi arvestusklassid, kus on kohustuslik ASN tehnilise kaardi olemasolu.
5.2.2. Võistlusautodel ei pea olema registreerimisnumbrit, kehtivat ülevaatust ega kindlustust.
5.2.3. Tehnilist kontrolli mitteläbinud võistlusautot starti ei lubata.
5.2.4. Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib kontrollida kogu võistluse vältel.
5.2.5. Pukseerimissilmus auto ees ja taga on kohustuslik.
5.2.6. Autos peab korrektselt kinnitatuna paiknema kehtiva kasutusajaga tulekustuti (min 1 kg) ja komplektne apteek.
5.2.7. Piigi arvestusklassides osalevatel autodel on nõutud turvapuur ning nad peavad vastama mingi klassi tehnilistele nõuetele, mille kinnituseks on vastav märge auto tehnilisel kaardil.

Art 6. Tingimused rehvidele

6.1 Tänavarehvid
Tänavarehvid peavad vastama järgmistele tingimustele:
6.1.1 Lubatud ainult Liiklusseadusele vastavad M1 kategooria sõiduki tänavasõidu rehvid. Rehvidel peab olema E või DOT markeering.
6.1.2 Naastudega rehv peab olema naastrehvina toodetud sõiduauto tänavarehv, naastudega võidusõidurehvide kasutamine on keelatud.
6.1.3 Igasugune materjalide lisamine rehvidele keelatud.
6.1.4 Naastude liimimine on lubatud.
6.1.5 Keelatud on igasugune mustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine.
6.1.6 Rehvise turvisemustri sügavus peab olema vähemalt 1,6 mm vähemalt 75% veerepinnast ja seda kogu võistluse jooksul.
6.1.7 Naastatud rehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem, kui 2,0 mm.
6.1.8 Naastu kõvasulami läbimõõt max 2,5 mm.
6.1.9 Naastu kaal max 1,4 grammi
6.1.10 Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei või olla terav ega torujas.
6.1.11 Naastude suurim lubatud arv rehvis vastavalt liiklusseadusele:
kuni 13" - 90 tk.;
14" ja 15" - 110 tk.;
16" ja suurem 150 tk.
6.1.12 Kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem, kui 25% võrreldes suurima naastude arvuga rehviga.

6.2 Piikrehvid
Piikrehvid peavad vastama FIA/Rootsi MM nõuetele:
6.2.1 Naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga.
6.2.2 Naastu ristlõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi.
6.2.3 Naast ei tohi olla torujas, seest õõnes ka mitte kulununa.
6.2.4 Tüve osa läbimõõt kuni 9 mm.
6.2.5 Naastu keskosa kõvasulami läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema silindriline, homogeenne ja risti lõigatud.
6.2.6 Naastu pikkus kuni 20 mm.
6.2.7 Naastu kaal on kuni 4,0 grammi.
6.2.8 Naastud tuleb rehvile kinnitada väljaspoolt.
6.2.9 Naastude arv on kuni 20 tk. rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.
6.2.10 Naastude töötlemine on keelatud. Naastud võivad erineda etteantud tingimustest ainult kulumise tagajärgedest tulenevalt.

6.3 Piigiklassis on keelatud nn. jääpiikide kasutamine.

6.4 Autod ja rehvid peavad vastama tehnilistele tingimustele võistluse igal ajahetkel.

6.5. Korraldaja väljastab igale võistlejale võistlusnumbri, mille palume peale sõitu tagastada.

6.6. Võistlusautod peavad omama aluskatet, vastasel korral trahv 15 €.

Art. 7 Osavõtjad

7.1. Võistlejad peavad mandaadis esitama:
7.1.1. täidetud ja allkirjastatud osavõtuavaldus
7.1.2. sõiduki kasutusõigust tõendava dokumendi (vajadusel)
7.1.3. tehnilise kaardi (ASN tehnilise kaardiga sportautodel)
7.1.4. vanema või eestkostja kirjalik luba võistlusel osalemiseks (12-18 a vanused noored)

7.2. Võistlejate sõiduvarustuse vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.

7.3. Ühel autol võib ühes klassis võistelda kaks võistlejat, kes mõlemad tasuvad osavõtumaksu.

7.4. Kui võistlusautoga osaleb kaks või enam võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige võistlusnumber. Ülejäänud võistlusnumbrid tuleb võistlejal sõidu ajaks kinni katta.

7.5. Starti lubatakse kuni 90 võistlusele registreerunud osavõtjat.

Art. 8 Eelregistreerimine

8.1. Eelregistreerimine algab 27. detsembril 2010. a kell 12.00 ja lõpeb 7. jaanuaril 2010. a kell 17.00.

8.2. Eelregistreerimine sooritada internetiaadressil http://www.rally.ee.

Art. 9 Osavõtumaks

9.1. Osavõtumaks eelregistreerinul 20 €.Eelregistreerimata võistleja osavõtumaks 25 €.

9.2. Klassis 5.1.4 osavõtumaks eelregistreerinul 15 €.

9.3. Osavõtumaks tasutakse võistluspäeval mandaadis.

IV peatükk

Art. 10 Võistluse käik


10.1. Võistlusrajaga tutvumine vastavalt ametlikul teadetetahvlil näidatule.

10.2. Stardijärjekord arvestusklasside kaupa vastavalt osavõtjate nimekirjale. Stardijärjekorra määrab korraldaja, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil. Kõik võistlejad peavad reastuma eelstardi tsoonis vastavalt stardijärjekorrale. Hilinenud võistlejat starti ei lubata.

10.3. Stardi-intervalli (30 sekundit või 1 minut) määrab võistluse juht.

10.4. Stardisignaal foori või lipuga. Stardimärguandeks punaste fooritulede kustumishetk või lipu tõstmishetk.

10.5. Valestardi eest karistus 10 sekundit.

10.6. Kui võistleja ei stardi 20 sekundi jooksul, loetakse võistleja katkestanuks antud sõiduvoorus.

10.7. Rajatähiste esialgselt kohalt liigutamised ja STOP-märgi juures peatumise eiramine fikseeritakse faktikohtunike poolt. Rikkumist karistatakse vastavalt artiklis 14 toodud karistusmäärale.

10.8. Raja oluline lühendamine võrdub diskvalifitseerimisega antud sõiduvoorus.

10.9. Toimub kaks või kolm võistlussõitu olenevalt võistlejate arvust. Lõplik tulemus kahe parema võistlussõidu kohapunktide summeerimise teel.

10.10. Kõik tulemused vastavalt finišiprotokollile.

Art. 11 Vastulaused

11.1. Vastulause esitamise aeg 15 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist ATT-l.
11.1.1. Vastulause esitatakse võistluse juhile kirjalikus vormis.
11.1.2. Vastulause kautsjon 65 €.

11.2. Kõik kulud auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
a) hagejal, kui vastulauset ei rahuldatud
b) kostjal, kui vastulause rahuldati

Art. 12 Autasustamine

12.1. Iga arvestusklassi kolme paremat võistlejat autasustatakse.

12.2. Võistlus on avatud lisaauhindadele.

V peatükk

Art 13. Lisasätted


13.1. Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas, kohas, ajakavas ja võistluse käigus.

13.2. Kiivri kasutamine kohustuslik. Kiivril peab olema vähemalt E tähistus.

13.3. Turvarihmad peavad osalejal olema võistlemise ajal korrektselt kinnitatud.

13.4. Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.

13.5. Võistlejate parklas on keelatud liikuda kiiremini kui 10 km/h. Kohtuniku poolt fikseeritud silmanähtava kiiruseületamisega kaasneb karistus (VJ Art 14).

13.6. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljaminek keelatud. Rikkumisel karistus kuni võistluselt eemaldamiseni.

13.7. Võistlusjuhendis määratlemata küsimused lahendab korraldaja koos kohtunikega kohapeal.

Art. 14 Vastutus

14.1. Võistluse korraldaja ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.

Art. 15 Karistused

VJ Art 8. Osavõtumaks tasumata (stardikeeld)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (stardikeeld)
VJ p 12.5. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 2 korral (eemaldamine)
VJ p 9.7. STOP märgi eiramine 2 korral (eemaldamine)
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.8. Auto tehniline korrasolek (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.1.9. Kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 12.6. Võistlusalast väljumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.9. Peatumine finiši ja STOP märgi vahelisel alal (kuni eemaldamiseni)
Raja vale läbimine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 5.3.3. (kuni eemaldamiseni)
VJ p 9.8. Raja oluline lühendamine (kuni eemaldamiseni)
VJ p 9.5. Valestart (+10 s)
VJ p 9.7. STOP märgi eiramine 1 korral (+10 s)
VJ p 9.7. Rajatähise puude (+10 s)
FIA 15.1.2. Hilinemine tehnilisele ülevaatusele (32 €)
VJ p 6.5. Võistlusnumbri puudumine (32 €)
VJ p 12.5. Lubatust suurem kiirus hooldusalas 1 korral (65 €)
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia