Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Ralli korraldajad jätsid eestlased karikatest ilma |
|
Ralli korraldajad jätsid eestlased karikatest ilma
Venemaal peetud Strugi Krasnõje autorallil saavutasid Siim Plangi - Marek Sarapuu ning Sander Tiisler - Gabriel Müürsepp kumbki omas masinaklassis teise koha. Karikaid neile autasustamisel paraku ei antud.
Siim Plangi ja Marek Sarapuu lõpetasid Strugi Krasnõje ralli üldarvestuse kuuenda kohaga. Klassis 4000H kuulus kaherattaveolisel Hondal sõitnud võrulastele teine koht. Klassivõidu noppisid Mitsubishil kihutanud Stanislav Travnikov - Konstantin Samušja. Samuti Hondaga Venemaal kuuest katsest koosnenud rallil konkurentsi pakkunud Sander Tiisler - Gabriel Müürsepp olid klassis 2000H teised. Seega olnuks eestlastel põhjust koju naasta teise koha karikatega, kuid rallikorraldajad jätsid nad tühjade kätega.
Muidugimõista viibisid eesti võistlejad Pihkvas klubis R16 toimunud autasustamisel. "Meie auhindu ei saanud," ütles Sander Tiisler kibedusenoot hääles. "Meid Siimuga võeti vahelt ära. Olime autasustamisel kohal, kuna juba juhendis oli kirjas, et autasutamisel viibimine on kohustuslik."
Et ralli organisaatorid külalisvõistlejatele karikaid üle ei andnud, pakkusid enda trofeesid eestlastele teised võistlejad. "Pärast kui autasutamine läbi sai, tulid meie klassi omad, kes meist taha poole jäid, oma karikaid meile pakkuma. Nad said aru, et see pidanuks olema tegelikult meie koht," rääkis Tiisler.
Siim Plangi sõnul oli autasustamisel tegu väga tobeda olukorraga: "Siis ei olnudki nagu midagi, karikad said otsa. Eeldasime, et saame ka karikad, kuid tühjagi. Ei kujutanud ettegi, et nii võib juhtuda. Nõme, et sai Venemaale mindud ja jamatud. Kulkudest midagi lugu pole, aga asi on põhimõttes, kuna tunnustus jäi sel näol ära."
Eksimusest said võistluse korraldajad hiljem aru ja võtsid eestlastega pühapäeval telefonitsi ühendust. Sander Tiisler tunnistas, et karikatest ilma jäämine kripeldab vabandustele vaatamata siiani hingel. "See asi on vist ainult Venemaal võimalik," arutles ta. (Sarnane lugu juhtus tänavu talvel siiski ka Leedus peetud rallil, kui karikad jäid seal korraldajate poolt üle andmata Siim Plangile, Martin Kangurile ja Karl Kruudale.)
"Strugi Krasnõje rallil oli mingi segadus üldse nende asjadega," jätkas Sander Tiisler ja tõi näite ekslike tulemustega. "Ühes tabelis jäi mind klassivõitjast lahutama 5 sekundit, teises, lõplikus tabelis 15 sekundit. Me ise arvutasime ja saime, et esikohast jäi siiski puudu 5 sekundit," märkis kokkuvõttes 15ndale kohale platseerunud noormees.
Võistlusel, mida alustas 43 ekipaaži ja mille lõpetas neist 36, kumbki võrukeste rallipaar päris probleemivaba sõitu teha ei saanud. Kumbagi Hondat tabasid ralli teises pooles tehnilised probleemid. Siim Plangi oli sunnitud startima starterit kasutades, kuna neljandal katsel nende auto sidur enam ei lahutanud. Sander Tiisleri Honda Civic Type-R sai kannatada kuuenda katse peal, kui radiaatorisse lennanud kivi tõttu muutus esiklaas uduseks.
"Neljanda katse lõpus stopis avastasime, et sidur üldse ei toimi. Kuna tee oli liivane, siis oli oht, et jääme esimese käiguga minnes liiva sisse kinni. Viienda ja kuuenda katse sõitsime starteri abil. Läks õnneks, et see üles ei ütelnud," selgitas Plangi. "Võistluse tulemusega olen enam-vähem rahul," jätkas ta. "Hoogu oli ja sai välditud seda, et lolliks minna roolis, kuna eksimus ülimalt kiirel rajal tähendanuks kindlat katkestamist."
|
|
|
|