Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Liider Pilvel on marssalikepp varuks
Võrukesed hõõruvad käsi. Veoautokrossi meistrivõistluste nelja etapi järel kuuluvad kaks esimest kohta neile ja tagala on samuti hästi kindlustatud.
Räägitakse, et kui võrukeste oma mees Ivari Padar põllumajandusministriks oli, siis lubanud ta piimatoetuse asendada autokrossitoetusega. Ega Padar väga pada ajanudki - Võrumaal seisab krossiauto vaat et iga talu hoovis ja mõnes majapidamises on krossikaid rohkem kui lehmi. Ja veel: Võrumaal olevat lisaks vabariigi aastapäevale ja jaanipäevale riigipüha ka kohalik autokross.
Võrumaa on aastaid olnud Eesti veoautokrossi kants. Rohketele sõitjatele vaatamata on "i"-le täpp siiski panemata - iseseisvas Eestis pole ükski võrukeste krossiauto stardinumbrit 1 kandnud. Tänavu paistab aga tiitel olevat lähemal kui kunagi varem.
Meistrivõistluste üldliider klassis GAZ 51/52 on Haanja kuplite vahelt pärit Avo Pilv. Mitte üldistatud mõttes kuplite vahelt, vaid ikka sealt "päris" Haanjast, Munamäe nõlvalt.
Kui Pilvelt küsida hooaja plaanide kohta, siis on vastus enesekindel: "Võiduka lõpuni!"
"Algusel pole viga," analüüsib Pilv esimest nelja etappi. "Kuigi jah, õnn ja õnnetus on käinud käsikäes. Kodune Varstu etapp läks enda näpuka tõttu nässu - pidurdasin hooletult ja jäin ühes sõidus liivavalli kinni. Viimase etapiga Vasalemmas olen rahul - rallimeestele Jaanus Ligurile ja Jaan Mölderile ei olnudki võimalik vastu saada, sest nende tehnika on minu omast parem. Neil on kasutada väikesed rehvid, 5- või 6-käigulised kastid jne."
Ka Pilv ise sõidab Ligur Motorsis ette valmistatud masinaga, kuid tema enda sõnul on auto selline, mis peaks vastu pidama ka krossiradadel.
Enda suurimaiks konkurentideks peab Pilv noort Tammemäge ja viljandlast Aare Tederit ning ka võrukestest vennaseid Kendereid. "Rallimehed on meist ilmselt ka Saaremaal üle, kuid krossietappe on veel kolm ja seal on juba meil eelis," rääkis Pilv.
Kummalisel kombel juhib mõlemas veoautode klassis meistrivõistlusi vanim võidusõitja. Kui GAZ 53 liidrist, juba 60-le lähenevast Kalju Parkerist on räägitud kui võidusõiduveteranist, siis ega Pilvgi temast palju maha ei jää. Sõidustaaži poolest vähemalt.
Esimese stardi tegi 49-aastane Avo Pilv juba 1982. aastal. Iseseisvusaja alguses tuli paus, sest võistlusi ja võistlejaid oli vähe. 90-ndate keskel Pilv naasis ja on rajal tänini. "Eks mul ole siin mõni hooaeg vahele ka jäänud," meenutas krossisõitja. "Nii vanal inimesel kui minul polnud mõtet tagumises otsas sõita. Kui sain korraliku masina, tulin tagasi."
Võrukeste võimalikust number ühest on ka Pilv nõus unistama. "Seda näitab aeg, tähtede seis ja fortuuna. Mina ise alla võidu ei mõtle. Marssalikepp on mul selleks taskus olemas!"
Punktiseis
Klass: GAZ 51/52
1. Avo Pilv (Haanja) - 89
2. Sigmar Tammemägi (Varstu) - 81
3. Aare Teder (Viljandi) - 70
Klass: GAZ 53
1. Kalju Parker (Rakvere) - 74
2. Aivari Lepik (Tamsalu) - 61
3. Silver Tammemägi (Varstu) - 60
Klass: veobagid GAZ 51/52
1. Rudolf Sarv (Tartu) - 60
2. Bruno Leimanis (Cesis) - 44
3. Indrek Viibur (Tapa) - 42
|
|
|
|